Ga naar inhoud


Vrees voor ontvangst eutelsat 9B


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Tja maar beste sattv4iedereen. Een Multytenne is toch ook maar 45cm en daarmee ontvang ik gewoon de Nederlandse zenders op de Astra 23,5. Dat moet dan toch ook met een Selfsat HD30 gaan. De Eutelsat 9B is toch niet zwakker dan de Astra 23,5?

 

En ja, met een hoosbui ontvang ik de Astra 23,5 ook niet meer.

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet hem toch gevonden hebben, fashion tv kwam binnen en ook de andere zenders op deze frequentie.

Maar niks gevonden van joyne zenders, maar ik ben uitgeregend geweest, en vraag me af, of het dak niet een beetje het signaal tegenhoud?

Blijkbaar is die niet van ik richt astra of hotbird uit, maar zal het zeer finetunen zijn. Zoals de 23?

Maar ze geven regen en onweer uit, dat ik mijn activiteiten zal moeten staken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet hem toch gevonden hebben, fashion tv kwam binnen en ook de andere zenders op deze frequentie.

Maar niks gevonden van joyne zenders, maar ik ben uitgeregend geweest, en vraag me af, of het dak niet een beetje het signaal tegenhoud?

Blijkbaar is die niet van ik richt astra of hotbird uit, maar zal het zeer finetunen zijn. Zoals de 23?

Maar ze geven regen en onweer uit, dat ik mijn activiteiten zal moeten staken.

Op welke frequentie komt die Fashion binnen en waarmee zoek je eigenlijk , ontvanger (welke) of satmeter (welke)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe een combinatie met een satlink ws 6933 en mijn ontvanger. Ik ontvang 11919.

ik zette hem op 11747 tot ik de hotbird vond. Dan meter op bovenstaande freq. En een beetje draaien.

Had dan signaal, maar de rest mislukte, en ik heb moeten vluchten voor een hoosbui.

Vrees ook dat het dak mij parten zal spelen?

Aan de kmi app te zien, is het niet direct weer om schotels te gaan uitrichten de komende dagen.

Nu staat die simpel op de grond, maar dan moet statief en etc naar buiten.

Edit, faschion tv zit op 12054 H.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad geen weer voor multytenne :)

 

Wou supercup Anderlecht vs Waregem volgen op La Deux (hotbird), maar geen goed signaal door regenbuien.

 

Gelukkig zendt Arriadia op 10875 V dat ook uit in prima kwaliteit, ook op hotbird. Leuke match.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...