Ga naar inhoud


6 Mh zender uit de lucht gehaald


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Het nieuwsblad "De Limburger" melde vandaag dat er een zender uit de lucht gehaald is en de apparatuur in beslag genomen is.

De uitbater had geen licenties en geen vergunning.

Deze zender stoorde klaarblijkelijk het KPN netwerk regelmatig door het hoge vermogen en verkeerd uitgerichte Antennes.

 

wie weet meer

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat 6 MHz nu niet meer als 49 meter wordt aangeduid. Hoewel, misschien dat ze het gebied boven 6200 kHz bedoelen. Vroeger was het noodzaak buiten de 49 mtr band te zitten als je nog gehoord wilde worden, zelfs het zo deugdzame Radio Vaticaan deed dat op een gegeven moment, maar waarom een piraat dat tegenwoordig zou doen is me een raadsel. De meeste frequenties tussen 5950 en 6200 zijn nu ongebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd begrijp ik werkelijk niet wat die mensen bezielt. In de tijd dat populaire muziek schaars was kon ik het me goed voorstellen, ik luisterde zelf in mijn jeugd constant naar piraten als Radio London en Caroline. Vervelender werd het in de jaren '80 toen zenders als Delta en Keizerstad de ontvangst van de toenmalige BRT 2 en 3 onmogelijk maakten en er al ampel popmuziek op legale wijze te beluisteren was. Maar tegenwoordig wordt je met alle vormen van populaire muziek inclusief Nederlands doodgegooid dus waarom die makkers zulke risico's willen nemen om twee man en een paardenkop te bereiken is me een volstrekt raadsel. En als ze dat al willen waarom niet legaal een internet radioprogramma gestart? Kun je in perfecte kwaliteit de hele wereld bereiken zonder risico dat je voor de rechter gesleept wordt en je spullen afgepakt worden! Hersendood...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is dat te makkelijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...