Ga naar inhoud


DCC-E2 werkt niet


NF5

Aanbevolen berichten

Hallo, na enige maanden wil ik alles weer opnieuw installeren (Open PLi4). Heb last van vriezers. DCC-E2 werkte altijd perfect, echter nu niet meer. Boxen (Solo2 en Uno) zitten zichtbaar in mijn netwerk. DCC geeft wel een groene verbinding, maar zegt onder Netzwerk  "Telnet Connected, FTP Connected, echter ook Enigma2 not detected( Functionality limited)" Ga ik naar FTP dan krijg ik een blanco lijst aan de linkerkant. Onderaan staat "FTP component not ready". Oude DCC-E2 verwijdert en en nieuwe gedownload en geïnstalleerd, echter alles hetzelfde.

Gr. Ton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat er in de boxen geen wachtwoord aanwezig is.

DCC-E2 heeft een wachtwoord nodig om alle opties beschikbaar te stellen.

Dus of een nieuw wachtwoord in de boxen zetten of het al aanwezige wachtwoord gebruiken om in DCC-E2 te zetten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dcc-e2 geeft al een tijdje problemen afhangkelijk van de gebruikte image  oorzaak waarshijnlijk  de gebruikte drivers in de image

probeer de optie van bellejt of een oudere image deze geven ook geen problemen met dcc

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, heel hartelijk dank voor de input. Ga vanavond weer aan de slag.

Jürgen, ik weet alleen niet waar ik een wachtwoord in de box zou moeten zetten. Het volledige menu doorgespit, maar nergens een wachtwoord ( root en dreambox van dcc-E2) instelling gevonden.

bellejt, ik heb inderdaad versie 1.50. Versie 1.41 al deleted en kan het nergens meer downloaden. Ik had trouwens versie 1.43, maar ook deleted. Misschien in een pm?  Bij voorbaat dank.

Tonskidutch, in de dcc-E2 map staat geen .ini , alleen in kladblok de configuratie-instelligen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer wegen om een’root’ wachtwoord in de VU+ te zetten maar via het Menu gaat dit het makkelijkste.

Ik weet alleen of en zo ja hoe dit in OpenPli gaat.

In VTI gaat dit heel simpel via blauwe toets - VTI Systeem gereedschap en dan Stel Root wachtwoord in.

 

Versie 1.50 is prima en is de laatste beschikbare versie.

 

Ik kan het nu alleen niet testen omdat ik niet meer over Windows beschik maar het Apple alternatief iDreamX gebruik.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iin enkele gevallen is de firewall het probleem, voor programma's die zijn geherinstalleerd zonder de juiste administrator rechten.

Firewall denkt het is een heel nieuw nog niet geauthentificeerd programma.

Oplossing is installatie ongedaan maken, opschonen, firewall uitzonderingen doorlopen en die voor DCC weghalen.

Dan als administrator installeren en ook bij de eerste contact opname tussen DCC en thuisnetwerk receiver die firewall waarschuwing bevestigen dat DCC altijd naar BUITEN mag.

 

verder is het natuurlijk wel zo dat je root:wachtwoord moet kloppen bij de VU+ voor telnet en sFTP

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2017 om 21:06 zei NF5:

Hallo, na enige maanden wil ik alles weer opnieuw installeren (Open PLi4). Heb last van vriezers. DCC-E2 werkte altijd perfect, echter nu niet meer.

 

 

Misschien moet je toch nog eerst iets meer informatie verstrekken.

Zoals ik begrijp heb jij niet alleen last van een niet meer (goed) functionerende DCC-E2 maar ook van ontvangst problemen en dan is het sowieso raadzaam om een opnieuw te flashen.

 

Ervaar je die ontvangstproblemen op beide boxen, dus zowel SOLO2 als op de UNO?

Zo ja, dan moet je dit probleem niet in de boxen zoeken maar in de componenten daarbuiten zoals afstelling schotel, LNB en bekabeling.

 

Functioneert DCC-E2 niet meer op beide ontvangers of op maar één van beiden?

 

Is het probleem met het niet meer functioneren van DCC-E2 spontaan opgetreden of n.a.v. eventueel opgetreden storingen, aangebrachte wijzigingen e.d.?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook eens problemen gehad .Toen in de box een paswoord ingezet en idem  in DCC.Toen werkte alles weer naar behoren kwa ftp en telnet.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren wie het weet mag het zeggen, maar alles werkt weer. Laatste Pli4 erin gezet en de laatste dcc1.5. Probleem oplosser ( van Microsoft) het netwerk laten checken en evt. fouten verwijderen. AVG de firewall bekeken, maar dat werd mij te technisch, dus overal oké op gedrukt en voilá (streepje boven de a staat verkeerd). Allen heel hartelijk dank voor de inputs.

Gr. Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...