Ga naar inhoud


Wordt het moeilijk om losse schotel te richten


Sanyu

Aanbevolen berichten

Sprietje , weet jij / kun je zien welke lnb's in die skew units zitten ? 

Wel dunne coax die er aan zit .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Teleco gebruikt de Stark T1 lnb.
Ja alle coaxkabels op automatische schotels is dunne coax tot binnen in de camper of caravan. Deze heeft speciaal een kern die uit meerdere dunne draadjes bestaat, de zogenaamde stranded coax met een buitendiameter van 4,9mm met een impedantie van 50 ohm, zie pdf.

 

4,9mm flexibele coax.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja trust, ik weet niet of je zoiets na wilt bouwen maar hier een nog veel grotere afbeelding van de autoskew en een onderdelen tekening hoe de lnb met een riem door een klein elektromotortje wordt aangedreven.

 

Ik zie dat de bovenste afbeelding niet op vol formaat zichtbaar gemaakt kan worden. Download deze afbeelding, dan kun je hem wel in het volle png-formaat van 1,22Mb zien van 1636 pixels breed.

 

autoskew teleco.png

Teleco GPS SKEW.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Teleco gebruikt de Stark T1 lnb.
Ja alle coaxkabels op automatische schotels is dunne coax tot binnen in de camper of caravan. Deze heeft speciaal een kern die uit meerdere dunne draadjes bestaat, de zogenaamde stranded coax met een buitendiameter van 4,9mm met een impedantie van 50 ohm, zie pdf.

 

4,9mm flexibele coax.pdf

Ik lees 50 ohm. Ik dacht dat coax kabel voor satelliet altijd 75 ohm was. Heb ik dat zo verkeerd op?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar zie jij maar eens aan stranded coax te komen van 75 ohm. Die bestaat er gewoon niet. Die misaanpassing nemen ze op de koop toe omdat het bij automatische schotels toch altijd maar om een stuk coax gaat van ongeveer 2 meter. Maar dus niet alleen voor de draaibare lnb maar zeker ook voor de draaibare schotel is een zeer flexibele coax vereist.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust, hier nog even een afbeelding van de Stark T1 lnb met een boven- en onderaanzicht.
Je hebt waarschijnlijk al wel gezien dat ze meteen een haakse F-connector op de lnb aansluiten zodat de kabel rond de lnb gedraaid zit. Dan heeft hij de ruimte zodat de lnb probleemloos kan draaien.

 

Stark T1boven en onder.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi . Bedankt , op de exploded-view zie ik dat de stuurprint voorbereid is voor een twin uitvoering door de twee F-connectors naast elkaar .

Eerst maar eens sparen voor een 3D printer .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ofschoon de ontvangstconditie voor Eutelsat 9B in (zuid-) Portugal aanzienlijk beter is dan
voor Astra 3B, geldt ook hier dat elevatie en azimuth voor 'losse schotelantennes' slechts
met veel moeite zijn in te stellen. Dit is een belangrijk aandachtspunt!
Hoe verder men naar het zuiden komt hoe moeilijker het wordt om de azimuth van
schotelantennes met kleinere diameters (B&R43 / B&R53 / Triax TD64) af te stellen. Dat
heeft in de eerste plaats te maken met de krachtige Hotbird, op slechts 4° oostelijk van
Eutelsat 9B met overeenkomstige transponderfrequenties. Het afstellen van de azimuth
vereist dan ook grote nauwkeurigheid. Opvallend daarbij is dat – nadat de azimuth en
elevatie van de schotel en de skew van de LNB optimaal zijn ingesteld – de signaalkwaliteit
van Joyne opmerkelijk goed blijkt te zijn (zie meetresultaat B&R43 in Lagos Algarve). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo aan allen die dit lezen,

 

Nog steeds geen ( Joyne ) beeld met mijn losse schotel, maar aangezien ik nog een kaart heb van CD heb ik gelukkig nog wel tv. Ik heb de cd kaart van CD voor even opnieuw laten activeren, maar het is absoluut de bedoeling om Joyne op mijn automatische schotel te krijgen en moet dus update afwachten

Ik heb Joyne gevraagd om een oplossing voor de Oyster schotel. Ik moet zeggen dat ze wel meedenken. Zij zijn in onderhandeling met BMSat en de firma TenHaaft maar in de tussentijd

gaven zij als oplossing om een A/B swich kastje aan de schotel te hangen en een eventuele benodigde receiver willen ze in bruikleen geven. Ik heb gemaild dat mijn tv ook een eigen receiver heeft, maar dat ik wel wil weten wat en welk switch-kastje ik er tussen moet hangen.

Heeft Sprietje of een van u allen een duidelijk antwoord voor mij en waar moet ik dat kastje hier in Benicassim kopen? 

Jurgen zou mij nog helpen met de losse schotel in te stellen, want het is echt een crime.

vast hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze deze handbediende coaxschakelaar bedoelen.

Waar je die kunt kopen? Nou dat zal nog niet meevallen denk ik bij een satellietwinkel want de meeste winkels ook in Nederland hebben deze gewoon niet. Je kunt hem wel via een webshop bestellen in Nederland. Kost ongeveer €10,-

2-weg_Schakelaar_voor_sateliet_en_TV Frequency Range 5 to 2500 MHz.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sanyu, als ik het goed begrijp heb je een oyster welke wel de eutelsat 9 oost vindt maar waar je de joyne kanalen niet kan inladen?

Er is n.l. een softwareupdate voor Joyne.

welk type heb je?

want als hij 9 oost niet vindt heb je ook niks aan een andere ontvanger.

wat merk en type is je losse schotel?

en heb je een losse ontvanger of heb je de tv geprobeerd joyne te laten inladen?

welk merk en type tv? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Commentaar,

 

Dank voor uw bericht. Ik heb de Oyster digital HD 85cm en ik heb gisteren de schotel laten zoeken om de eutelsat 9 oost te vinden en dat lukte. Dus dat zou geen probleem zijn.

Echter heb ik wel bericht ontvangen dat er voorlopig geen update komt voor de Oyster om Joyne te kunnen ontvangen vandaar dat de provider voorstelde om een switch kastje te gebruiken. Ik heb een losse ontvanger die ik thuis ook gebruik en mijn tv heeft een eigen receiver. Ik mag geen reclame maken en terecht hoor! Ik hoop dat u nu meer begrijp hoe het zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even voor de duidelijkheid onze huisregel t.a.v. reclame.

 

2. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken

Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites of het plaatsen van een commerciële link of verwijzing in je profiel is niet toegestaan! Eveneens verboden is het via PM "spammen" van leden en in het bijzonder het versturen van PM's om mee te handelen! Wil je iets verkopen, ga je naar Marktplaats of plaats je een advertentie op onze 2ehands pagina, maar dan wel met inachtneming van de regels! Lees dus de regels voor het plaatsen van een particuliere advertentie eerst goed door. Sat4all wordt niet misbruikt voor welke commerciële activiteit dan ook! Ook niet via privéberichten!

Maakt u als commercieel bedrijf toch reclame op sat4all.com, zonder daarvoor vooraf schriftelijke toestemming te hebben ontvangen, wordt hiervoor ons basistarief van €90,00 exclusief BTW in rekening gebracht.

 

Dit betekent dat je wel mag zeggen dat je een Philips etc. ontvanger hebt, en dat je die wel/niet goed vindt, maar niet dat je hem gekocht hebt bij Piets platte schermen discount, of in die winkel op het marktplein in Rotjeknor.

Zeggen dat je die winkel wel/niet fantastisch vindt, is ook niet toegestaan.

Het noemen van merknamen of het weergeven van specificaties van apparaten is wel toegestaan.

Linken naar (Web) winkels is niet toegestaan.

 

Als handelaar hier aangeven dat je een artikel op voorraad hebt en daarna aangeven bij welke winkel je het kan aanschaffen is dus niet toegestaan!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...