Ga naar inhoud


Mut@nt hd2400: Heb een betere sataliettuner nodig.


Turanist

Aanbevolen berichten

Dag leden, mijn plan is om in de toekomst een grote schotel te kopen van 120cm want ik wil vanuit Enschede zoveel mogelijk zenders van Türksat 4A East Beam ontvangen. Een Inverto Black Ultra Twin lnb heb ik al, en wil ik mijn doel bereiken heb ik ook een goede tuner nodig die maximaal het signaal ontvangt, maar ik ben er ook erachter gekomen dat mijn decoder Mut@nt HD2400 signaal verliest of niet het optimaal ontvangt. En daarvoor heb ik een betere sataliettuner nodig. Welke Tuner zal in mijn decoder kunnen passen? Welke raden jullie mij aan? Of ben ik genoodzaakt om een andere decoder te kopen? Als dat geval is denk om naar Vu+ Ultimo 4K te overstappen.. Natuurlijk hoop ik het liefst dat ik met een andere tuner mijn probleem op kan lossen want ik ben best tevreden met me decoder! Ondertussen heb ik mijn decoder van binnen schoongemaakt, de Tuners van plaats vervangen, op enkele Tuner het laten draaien maar niks heeft geholpen.. Mijn signaal blijft op 75% op west beam en tussen 35 en 39% op Türksat 3A East Beam met een Triax schotel van 88cm en een Inverto Black Ultra Twin lnb. Groetjes. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze Tuner zit in mijn Mut@nt hd2400 en door dit Tuner heb ik niet de goede signaal die ik wil hebben. Ik weet zeker dat mijn Tuner de boosdoener is want ik ging met me decoder naar me neefje daar heb ik het aangesloten en na kanalen zoeken had ik op de westbeam een signaal tussen 75 en 80% en op de trt oost pakket maar tussen 35 en 39% signaal, en zender ELTR werdt niet eens ontvangen.. Dus heb ik de kabel op de tv van me neefje aangesloten en de tv had zeker de dubbele signaalsterkte, ook de zenders ELTR werdt goed ontvangen.. mutant-dvb-c-t2-single-tuner-voor-hd2400.jpg.1f2ba61481cd0ebc0b4acff341470e64.jpg

aangepast door Turanist
Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding is een DVB-C/T2-Tuner.

Je hebt een DVB-S2 nodig.338312911.jpg

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht niet dat je er zomaar tuners van andere merken ontvangers in kunt zetten..?

Het volgende weet ik ook niet, of misschien andere firmware je tuner beter gebruikt om ELTR wel te kunnen ontvangen.

Misschien kunnen andere forummembers daar iets over zeggen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Mutant geeft altijd mindere ontvangstwaarden dan andere ontvangers !

Heb hier locaal op de 19.2 east ZDF HD 16.2 db op mijn X-Trend 9000, op mijn Max Digitaal XP, op mijn Azbox HD en mijn Azbox HD+.

Op mijn Mutant HD 51 is dit zelfde signaal, zelfde schotel, zelfde coax "maar" 15.1 db.

aangepast door Rogge

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn box is al geupdated dat was het eerste wat ik deed, ook  van tuner wisselen schoonmaken en enkel tuner laten draaien heeft niks geholpen.. Mischien dat satmaat wat meer kan vertellen, tenslotte heeft hij met meerdere tuners zijn decoder getest..

 

Dus Rogge  15 db is dan =/- 75% signaal als ik het niet mis heb met mutant en met 80 of 90% signaal met andere decoders terwijl de schotel lnb en de kabel het zelfde zijn?? Maar het kan aan mij liggen, maar ik herhinger mij dat ik een signaal had van 90 tot 95% op de west beam van turksat met me schotel van 88cm en sinds iets van 6 maanden heb ik maar 75% signaal! Had/heb jij dit ook of??

 

En hebben jullie veder ervaring met Dreambox en VU+ Tuners? Hoe goed ontvangen jullie daarop zenders van Türksat? Ook schijnt de Silicon dual tuner voor Dreambox erg goed te zijn, en heel goed over weg met zwakke signaal..  Over Vu+ Tuners heb ik veder niks gehoord of gelezen hier op de forum.... En als ik een nieuwe decoder moet kopen wil ik dan zeker voor 4K gaan als ik toch bezig met het vernieuwen....

 

Op Full HD heb je de technologie down-stream waarmee je full hd zender gewoon op een ouwe tv kunt kijken, die niet eens hd-ready is bijvoorbeeld via scart ofzo. Dit is volgens mij bij 4K ook zo, als ik een 4K decoder heb dan kan ik die rustig op een full hd tv kijken want down-stream technologie wordt dan weer toegepast toch??? Fijne Avond :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...