Ga naar inhoud


Relais verstoord goede werking vu duo, hoe verhelpen?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Voordat ik mijn vraag stel, wil ik me excuseren, als ik niet de juiste termen,woorden en etc gebruik. Met ons plat vlaams met franse woorden soms moeilijk. Ik doe een poging.

Nu het weer kouder wordt, moet de sturing van de convector elektrische kachel weer zijn werk doen.

De convector, krijgt bij te koud, stroom geleverd door een relais ( hier zeggen wij contacteur). Die relais word aangestuurd door een elektronische thermostaat, waar een klein relais inzit, op 2 aa batterijen. Het probleem, ligt er hem in, dat iedere keer die zware relais wordt aangestuurd om stroom te geven naar de convector, er waarschijnlijk een storing voordoet op het net of zoiets, want bijna iedere keer, heb ik tijdens het inschakelen van de zware relais, storingen op mijn tv geleverd door de vu duo. Dit kan gaan, dat het beeld even stilstaat, een kortstondige blokvorming enz.

Is hier iets aan te doen?

De solo se V2 met aparte voeding heeft er nauwelijks tot geen last van.

Ik weet dat een duo al bejaard begint te worden, maar doet het buiten het standby probleem eigenlijk nog goed.

Die heeft wel al een paar herstellingen achter de rug.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou ook een diepe spannings dip kunnen zijn , hoeveel watt is die convector ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

2500 watt. Welke spanning moet die condensator hebben? Ken wel iets van dergelijke zaken, maar geen expert.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik wil even waarschuwen voor het sleutelen aan elektrische apparaten zonder voldoende kennis.

Hoe goed de tips ook bedoeld zijn, ondeskundig sleutelen kan grote gevolgen hebben.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De convector, zit op een wcd op de heel andere kant van de kamer, en heeft zelfs een andere zekering.

@ceesv Inderdaad, het ondeskundig sleutelen aan dergelijke spanningen, kan zware gevolgen hebben. Maar buiten het schakelen van condensators op deze spanning, heb ik al in 7 huizen elektriciteit gelegd, die gekeurd geweest is. Ik denk, dat ik mag spreken, van enige kennis, als die mijn werken goedkeuren.

Maar vanavond, toen ik keek via de vu duo, had ik problemen met mijn plasma tv, die vanavond tot 3 keer toe herstart.

Ik vrees, dat de vu duo, naar eol aan het gaan is, maar omdat ik hier maar ongeveer 10 uur/maand kijk via de vu duo, en dus ook FTA satelliet, weet ik niet, of ik direct een nieuwe zal kopen. Want mijn ouders waar die staat, staan op een wachtlijst om te verhuizen, waar geen sat ontvangst mag, en als ze dan plots verhuizen, dan sta ik ermee :(.

waar ik woon is het een ariva combo 253 die me bediend.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkstroom en zwakstroom zijn 2 verschillende dingen.

Ceesv heeft gelijk dat het beter is er met de poten vanaf te blijven als je er geen verstand van hebt.

 

Sjaak(k) gaf trouwens de enige goede oplossing. Ik zou persoonlijk nog een diode over de relais-spoel(en) zetten als die er al niet inzitten. Natuurlijk geen diode als het relais met wisselstroom bekrachtigd wordt.

 

Verder treft de sat-ontvanger geen enkele schuld.

Kijk of de storing via het lichtnet komt of via inductie door de coax. Als het laatse het geval is, dan betere coax gebruiken.

 

Op mijn VU+ (met kabelontvangst) heb ik hetzelfde probleem als mijn koelkast in de keuken aan of afschakelt. Die hangt op dezelfde fase. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

 

 

Op mijn VU+ (met kabelontvangst) heb ik hetzelfde probleem als mijn koelkast in de keuken aan of afschakelt. Die hangt op dezelfde fase. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden.

Oude berichten met storing en invloed van buiten af lezen.

Maar niemand zoekt meer naar de opgedane ervaringen, men moet nieuwe topics op naam hebben.

succes met je kabels!

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip , kijk je coax en fiche na , probeer deze zo ver mogelijk van elektrakabels te houden , indien niet beter plaats een netfilter tussen je decoder en stopcontact ( verkrijgbaar in elke goede electrozaak , stopcontact moet wel aarding hebben)

Grts

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei Tonskidutch:

Oude berichten met storing en invloed van buiten af lezen.

Maar niemand zoekt meer naar de opgedane ervaringen, men moet nieuwe topics op naam hebben.

succes met je kabels!

Was daar niet iets met de modelspoortrein van de buurjongen en de lift wanneer die op de 3e etage stopte?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een elektronische klok thermostaat, daar bleek dat het Bistabiel relais van de thermostaat soms niet 100 % omklapte.

Hierdoor ging het din rail relais dat er door aangestuurd werd, klapperen.

Nieuwe batterijen loste dat tijdelijk op, maar uiteindelijk de thermostaat moeten vervangen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...