Ga naar inhoud


Slecht signaal op Filmnet zenders DVB-C


MR_B

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dreambox 8000 DVB-C die perfect signaal geeft op de filmnet zenders. Sluit ik een VU SOLO SE DVB-C met PLI aan dan heb ik maar 12% signaal en het signaal blokt.

Een 2e VU SOLO SE heeft exact hetzelfde probleem........

 

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb hier een Ultimo en een Ultimo 4K op Ziggo met VTI 11.02 en perfect beeld

de DVB-C/T/T2 tuners in de Ultimo zijn wel van de tweede generate

even de tuner bekijken met opschrift !!!!!!!!

er worden ook oudere generatie tuners in nieuwe boxies geschroeft door onwetende snoodaards

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook wel dat het geschetste probleem aan de geïnstalleerde tuners ligt.

Toen ik voor mijn SOLO 4K een DUAL DVB-C tuner bestelde had ik op sommige Kabelkanalen een slecht tot zeer slecht signaal en blokkerig beeld.

Ik zocht het ook eerst in mijn infrastructuur thuis maar na enig gezoek kwam ik erachter dat het aan de bestelde tuner lag.

Nadat ik deze onder garantie bij de leverancier had omgewisseld was het probleem verholpen en op alle kanalen 100% signaal.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels is het zover gekomen dat de Film1 zenders spontaan verdwenen uit de zenderlijst en met kabelscan op 43203 ook niet meer terug kwamen. 

Nu heb ik PLI 6 erop gezet en hoppa 29% signaal zijn de zenders er weer met een kabelscan.

 

Nogmaals met een Dreambox 8000 op hetzelfde punt geen problemen en 89% signaal.

Zit het nu toch in de PLI software of zijn de tuners gewoon bagger van dit model. Inmiddels op 3 verschillende VU boxen identiek hetzelfde probleem.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

MR_B,

dat de DVB-C Tuners van VU+ bekend staan om de overgevoeligheid / overstuurd worden, is bekend.

Middels een regelbare signaaldemper kun je eens kijken of het signaal voor de tuners aangepast kan worden.

 

Dergelijke oplossing is al eens besproken voor de oude VU+ Ultimo, die ik zelf had en nadien op locatie bij neefje teveel signaal kreeg, dus regelbare demper ertussen

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎21‎-‎10‎-‎2017 om 08:54 zei Tonskidutch:

MR_B,

dat de DVB-C Tuners van VU+ bekend staan om de overgevoeligheid / overstuurd worden, is bekend.

Middels een regelbare signaaldemper kun je eens kijken of het signaal voor de tuners aangepast kan worden.

 

Dergelijke oplossing is al eens besproken voor de oude VU+ Ultimo, die ik zelf had en nadien op locatie bij neefje teveel signaal kreeg, dus regelbare demper ertussen

Maar hoe verklaar je dat een andere SW versie wel plots 28% signaal geeft ?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...