Ga naar inhoud


Aan het eind van het jaar zal RT Frankrijk starten


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

Russische radio RT (Russia Today) is van plan om in december van dit jaar RT France, een full-time nieuws- en informatiekanaal in het Frans te lanceren.

 

 Het station moet  ook via satelliet fta gaan uitzenden 

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is ook de bedoeling dat er in 2018 (of iets later) een volwaardige Duitse versie van de Nieuwszender RT zal komen.

Dat bericht staat op de nieuwssite  Spunik : ( https://de.sputniknews.com/panorama/20171014317862317-rt-deutsche-version/  )

Dat vind ik zelf een stuk interessanter dan een franse versie ivm de taal.

 

Goed initiatief!

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben zeker geen aanhanger van "Poetin land", Maar geloof jij alles van CNN, FOX News, Al Jazeera en noem maar op.

Door naar verschillende nieuwszenders te kijken, is het misschien mogelijk om zelf een mening te creëren. 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Ja, nieuws uitgerekend van een land waar vrijheid van meningsuiting je leven kan kosten, is voor mij zeer vertrouwenswaardig.

 

Ik zou, als ik jou was, eerst even om me heen kijken.....

In jouw omgeving wordt je vaak voor minder eh....... ontzorgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Russia Today heeft grote moeite om goeie journalisten te vinden voor hun nieuwe zenders vanwege de reputatie. Dus of RT France tijdig begint is nog even de vraag.

 

Maar als je echt propaganda zoekt, : Press tv uit Iran. En de Spaanse en Perzischtalige variant ervan ditto. Zal niet duiden hoe en waarom, want politieke discussies zijn niet de bedoeling op dit forum.

 

Gelukkig mogen wij hier toch alles zien en bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2017 om 09:02 zei Drs. IJzerbout:

Ja, nieuws uitgerekend van een land waar vrijheid van meningsuiting je leven kan kosten, is voor mij zeer vertrouwenswaardig.

 

 

Ik geloof GEEN ENKELE nieuwszender, het nut van de veelvoud is dat je door van alles wat mee te pikken ZELF je mening kunt vormen van wat het meest logische is en wat het beste aansluit bij de feitenkennis die je zelf hebt opgedaan. En daarbij speelt RT lang niet altijd een slechte rol, meer dan eens drukken ze de vinger op de zere plek. Bij anderen wel te verstaan, over de interne situatie in Rusland weet ik veel te weinig af om me er een gebalanceerd oordeel over te kunnen vormen. Ik weet wel dat wij met heel veel unfaire anti-Russiche propaganda worden overspeld maar ben evenmin blind voor het feit dat propaganda ook van de andere kant zal komen. Maar ik vind het uitermate onverstandig om niet de dingen eerst op face-value te evalueren in plaats van domweg alles verwerpen dat niet in je politieke straatje past. Ik kijk ook wel eens naar de engelstalige nieuwsuitzendingen van Press TV (Iran), I24 News (Israel) en TRT World News (Turkije), niet omdat ik daar objectiviteit van verwacht maar wel om van hun standpunten kennis te nemen. Kennis nemen is iets anders dan blindelings geloven.

 

Overigens, vaak herken je propaganda - ook en vooral bij ons - door omissie van feiten. Dingen die voorheen als feiten zijn verteld maar nu met opzet niet worden genoemd omdat ze niet in het politieke verhaal van vandaag passen. Genuanceerdheid wordt bij onze huidige media niet meer als een deugd gezien, dat verwart de mensen alleen maar. Je moet zwart-wit denken, althans dat is de insteek anno 2017. Dus wordt er niet alleen zo gedacht maar ook zo gestemd. Een zorgwekkende ontwikkeling.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-10-2017 om 12:54 zei Schotelspeller:

Russia Today heeft grote moeite om goeie journalisten te vinden voor hun nieuwe zenders vanwege de reputatie. Dus of RT France tijdig begint is nog even de vraag.

 

Maar als je echt propaganda zoekt, : Press tv uit Iran. En de Spaanse en Perzischtalige variant ervan ditto. Zal niet duiden hoe en waarom, want politieke discussies zijn niet de bedoeling op dit forum.

 

Gelukkig mogen wij hier toch alles zien en bekijken.

 

Ach, maar daar zit ook zo ontzettend veel propaganda van onze kant tussen. De doorsnee Nederlander weet niet beter dan dat de Russen helemaal verstoken zijn van ander nieuws dan het hunne. Niets is minder waar, ga via Lyngsat maar eens naar de Russische abonnee tv pakketten en zie wat erin staat. Naast de typisch Amerikaanse meuk waar wij hier ook mee zitten zie je o.a. nieuwszenders als CNN, France 24 in het Engels, Deutsche Welle in het Engels en Euronews uit Lyon in het Russisch staan. Netten als Otau en MTS (op 75 Oost) hebben kennelijk soms decoderproblemen en zenden dat tijdelijk ongecodeerd uit. Je zult verbaasd zijn hoeveel Westers materiaal er op de Russische providerpakketten zit!

 

Overigens, Russia Today maakt gebruik van nogal wat Amerikaanse coryfeeën zoals Larry King (bekend van CNN's Larry King Live). Er wordt ook vaak Rusland-kritisch nieuws uitgezonden. Ik zie het nog niet gebeuren dat westerse nieuwszenders de moed hebben om een ervaren Russische journalist van een Russische nieuwszender uit te nodigen om zijn visie op CNN, BBC of wat dan ook in een wekelijks programma neer te zetten. Alles is relatief en voor meerdere duiding vatbaar. Zelf vind ik RT Engels veel te Amerikaans geworden. Ook qua schreeuwerige presentatie maar dat is mijn persoonlijke smaak.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...