Ga naar inhoud


Geen netwerk tussen PC en VU+


satmad

Aanbevolen berichten

Wat ik ook doe, het lukt mij niet om netwerk te krijgen tussen mijn PC en de VU+ Duo2 kast.

DHCP staat ingeschakeld, Openwebif werkt ook op mijn pc, echter als ik via verkenner kijken op mijn pc dan ziek VU+ kast hier niet tussen staan.

Wie kan me uitleggen welke stappen ik moet ondernemen in Win10 om dit netwerk op te zetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn stand van zake is dat ik via de browser in windows en totalcommander wel weer in VTI kan komen. Zie hiervoor o.a. de tip over instelling Windows in mijn topic. Windows heeft een paar opties uit staan.

Dan niet met explorer welke ik ook gebruik firefox etc. is "toegang wordt geweigerd door de box."

Met DCC is het wel mogelijk een verbinding te maken met als standaard inlog root en dreambox. Er is dus geen wachtwoord geïnstalleerd. Dus via telnet kun je opdrachten geven en via FTP kun je in de flash en HD komen. In DCC zie wel alle bestanden maar in de explorer sommigen niet. 

Samba staat aan. Deze is standaard geïnstalleerd bij VTI.

Blijft bij mij via de explorer in webrif het onmogelijk op de box te komen. 

In dreamboxedit ook standaard root en dreambox en communicatie is mogelijk. Dus toch nog iets in Windows.

Ik heb de Vu inmiddels DHCP uitgeschakeld zodat het IP adres niet steeds verandert. In mijn modem heb ik portforwarding ingeschakeld.

Dus....

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe dit probleem altijd opgelost door in een bepaald netwerkbestandje op de box even handmatig de box in de werkgroep te zetten en recent een nieuwe laptop met windows10 in gebruik genomen die direct zonder enige aanpassingen in de veiligheidsinstellingen direct de box te vinden in het netwerk.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestand staat op je box, niet op je PC. Je box moet lid worden van de workgroup. Bij je netwerkinstellingen op je PC kun je kijken in welke werkgroep die zit. Standaard is workgroup maar bij installatie van Windows is de vraag gepasseerd welke werkgroep je wilt.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...