Ga naar inhoud


Klik Aan Klik Uit AWMR-300 probleem


PeterKa

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

De buitenverlichting wordt geschakeld met een bewegingsmelder APIR-2150 in combinatie met een inbouwschakelaar AWMR-300.

De tijdvertraging staat ingesteld op 5 minuten.

Ik schakel de buitenverlichting continu aan met de wandschakelaar, bij beweging schakelt de bewegingsmelder na 5 minuten het licht uit!

Om de verlichting weer continu in te schakelen moet de wandschakelaar op uit gezet worden, werkt nu tegenovergesteld!

Is er na enige tijd weer beweging, dan schakelt het licht na 5 minuten weer uit en moet de wandschakelaar weer omgezet worden.

Zo wisselt de functie van de wandschakelaar telkens.

Is het mogelijk om de buitenverlichting continu te laten branden ook als er tussendoor beweging is?, nu moet ik steeds het licht weer handmatig aanzetten.

Kan de wandschakelaar de buitenverlichting niet rechtstreeks bedienen, dus niet meer met de 2 witte draden verbinden van de inbouwschakelaar?

De wandschakelaar komt dan tussen L en L1 van de AWMR-300.

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, je moet de schakeldraad van jouw schakelaar (als het goed is zwart)

aansluiten op de schakeldraad van de bewegingsmelder, ook zwart.

Dan overbrug je als het ware de pir-schakelaar.

 

HO, gaat niet, de awmr 300 is waarschijnlijk niet potentiaalvrij

maar met triac of thyristor gestuurd.

Je kunt geen 230 op zo'n uitgang zetten volgens mij.

 

Het kan wel met de aws 3500.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Con,

 

Hartelijk dank voor het advies.

Ik dacht met de AWMR-300 een goede combinatie te hebben gemaakt, verwachtte niet het probleem waar ik nu mee zit.

Heb het probleem bij KIKA voorgelegd, krijg alleen het advies om te resetten, verder geen uitleg of een oplossing voor het probleem.

Achteraf denk ik dat de AWMR-300 alleen goed functioneert met een afstandsbediening, geen bewegingsmelder.

Ik heb inmiddels de handleiding van de AWS 3500 doorgelezen, hier blijft de wandschakelaar afzonderlijk zijn werk doen.

Morgen ga ik de ontvangers vervangen, ik laat het hier wel even weten of daarna alles naar wens functioneert.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klik aan klik uit APIR-2150 draadloze bewegingsmelder vergeet ook wel eens te melden als er beweging is buiten, daarom heb ik er ook de antenne vervangen voor externe antenne's en dat werkt erg goed (soms te).

Zelfs een wesp die er langs vliegt word gemeld, de APIR 2150 zit bij mij ook aangesloten voor de deurbel welke dus bij beweging ook over gaat.

De deurbel heeft hier nog meer functies en is ook als wekker ingesteld.

De gegevens daarvoor had ik ook weer van iemand die het netjes had beschreven en met foto's op een domotica forum op tweakers.

antenne mod kaku 2150-1.jpg

antenne mod kaku 2150-6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Con, Catw,

 

Vandaag de AWS 3500 aangesloten, verlichting schakelt nu perfect zowel handmatig als met de bewegingsmelder.

Dank voor het advies! (Vreemd dat ze dit niet bij KIKA konden adviseren)

Binnenkort nog 2 buitenlampen op het systeem aansluiten, ben benieuwd of het signaal 20 meter ver komt.

Eventueel met een externe antenne als het niet lukt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de antenne mod wil uitvieren zet ik hier de tekst van baltus even neer met de foto's er bij.

---------------------------------------------------------------------------------------

baltus schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:57:
Antennemod KaKu APIR 2150.

[afbeelding]

Het moest er toch maar een keer van komen. Ik heb naast het huis een melderhangen van Kaku. Maar het was wel doen, niet doen. Onbetrouwbaar dus. De melder er afgehaald en in de buurt van de HW gelegd. Dat werkte perfect. Dus de bekende ontvangst problemen. De antennemod op de HW had ik al uitgevoerd. Er bleef dus niets anders over dan ook de melder onderhanden te nemen.

Dat heb ik als volgt opgelost. Melder open schroeven. De 4 kruiskop schroefjes binnenin losdraaien. Doosje uitnemen. Als het doosje voor je ligt zie je bij het ledje op de print een soort beugeltje. Dat is de antenne.

[afbeelding]

Het antenne beugeltje los solderen. Letop! De spoortjes zijn niet doorgemetaliseerd. Dus doe niet te wild anders zou je het spoortje los kunnen trekken. Ik heb voor de antenne zwart massief installatie draad gebruikt. Daarvoor heb ik de gaatjes opgeboord naar 1,5mm. Meteen ook door de achterkant van het doosje. De gaten in het doosje heb ik opgeboorde naar 3mm. Voor het beugeltje in de plaats komen nu op beide punten een draad met de al bekende lengte van 168mm.

Haal het printje uit het doosje. Steek van achter af de aan gestripte draden door de print en soldeer ze vast.

[afbeelding]

Draai nu voorzichtig de print op en zet op de achterkant de draden vast met hotmelt (smelt lijm) en laat dit helemaal afkoelen.

[afbeelding]

Steek de draden door de geboorde gaten in het doosje en plaats het printje in het doosje.

[afbeelding]

Plaats het doosje terug in de voorkant en zet het weer vast met de schroefjes. Boor in de zijkant van de melder twee gaatjes van 3mm. Links of rechts, wat voor jou het beste voor uitkomt. Haal de draden door de gaatjes. Breng aan de binnenkant een klodder hotmelt aan om de boel waterdicht te maken.

[afbeelding]

Vouw 1 draad naar boven en de andere naar beneden. Batterijtjes er in. Dekseltje er op. Melder terug in de beugel. En nooit meer een melding missen.

[afbeelding]

Met nog een plaatje hoe het er in het echt uit ziet.

[afbeelding]

antenne mod kaku 2150-1.jpg

antenne mod kaku 2150-2.jpg

antenne mod kaku 2150-3.jpg

antenne mod kaku 2150-4.jpg

antenne mod kaku 2150-5.jpg

antenne mod kaku 2150-6.jpg

antenne mod kaku 2150-7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanpassing van de 3 standen ventilator met daarin de KaKu AVM1000 ook maar even erbij.

Het rode stukje krimpkous aan het einde van de antennedraad moet er wel op omdat er stroom op de antennedraad kan staan.

De tekening van de perilex schakeling is goed en uitgetest en werkt op deze wijze goed, had ik het eerder geweten dan had ik zo een kreng niet willen hebben en een andere ventilator gekocht met een gewone randaarde-contactstop (dat was veel simpeler).

H-ACM1000-3.JPG

perilex.jpg

H-ACM1000-2.JPG

mini-IMG_0077.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De deurbel is op deze wijze aangepast door de KaKu deurbel er achter te zetten, ook de camera word dan bediend en maakt een opname van de persoon die op de bel drukt. (bij mij is de bovenste deurbel een echte met klepel welke op de bel rammelt en dient niet als wekker of geluid voor de bewegingsmelder)

Het bovenste gedeelte is de oude bestaande situatie, naar beneden de uitbreiding ook is de KaKu deurbel in gebruik als wekker en als de bovenstaande bewegings melder iets "ziet" dan gaat de KaKu deurbel ook over.

BEL-1380541072.pdf

deurbel.jpg

deurbel2.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...