Ga naar inhoud


Nieuwe Bootloader Vu+ Ultimo 4k


Clemens-vuplus

Aanbevolen berichten

Voor wie spontane heropstarts van de GUI had met zijn Ultimo 4k is er een nieuwe bootloader uitgebracht die dit probleem (hopelijk) verhelpen kan.

Het is NIET nodig deze te flashen als je geen problemen ervaart.

Download en uitleg in het Duits vind je hier (komt er op neer de files te flashen zoals een gewoon image, controleer dat er geen oude bestanden van een image op je stick zijn, best indien aanwezig de huidge vuplus map eerst wissen):

https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/117991-ultimo-4k-update-bootloader/&postID=1667731#post1667731

Heb voor diegenen die niet geristeerd zijn de files ook als bijlage toegevoegd.

 

Na het flashen van de bootloader is het normaal niet nodig het image opnieuw te flashen, dit blijft bewaard (een backup kan zeker geen kwaad!).

vuplus-image-vuultimo4k-bolt-v1.21-20171218_usb.zip

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met VTI 11 had ik in combinatie met FCC last van zulke verschijnselen, maar met VTI 13.x is dit helemaal opgelost. Het FCC zappen gaat wel een fractie langzamer dan voorheen, maar is nu stabiel. De bootloader update sla ik voorlopig dus over.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje over de de nieuwe bootloader is deze alleen bedoeld in combinatie met de VTI software of kun je deze ook installeren bij de open PLI software?

 

Mijn VU plus ultimo 4K had ook last van regelmatige (meerdere per dag) spontane heropstarts zowel met open PLI als met de VTI software (altijd de laatste versies geïnstalleerd)

Het lijkt er nu op nadat ik deze bootloader heb geïnstalleerd het een stuk stabieler is geworden met de VTI software. Nu al 1,5 dag zonder vervelende storingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, het is me nu duidelijk verder ik ben blij met deze oplossing want ik kreeg na 2 maanden allerlei image's proberen al spijt van de aankoop van de ultimo 4 k met al zijn storingen.

 

Wel vreemd dat er ultimo 4k boxen zijn die geen last lijken te hebben van heropstarts en dat er boxen zijn die er juist wel last van hebben.

Je zou gaan denken dat er verschillende versies van de VU plus ultimo 4K in omloop zijn, of dat er een verschil is in gebruikte hardware of onderdelen.

Mogelijk is er iemand die hier meer van af weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat al enkele maanden een Vu ultimo 4K, van VTI was ik niks tevreden, spontaan rebooten, zelfs vastlopers en HBBTV was al helemaal een ramp.

Open pli 6.0 was beter maar ook niet denderend, de box ging ook weer een aantal keren per dag rebooten.

Op dat moment had ik al spijt om de overstap te maken van Dreambox naar VU Plus, maar toen verscheen OpenPLi 6.1-rc, sindsdien loopt de ultimo 4K vlekkeloos, al veel geniet van gehad.

Het mag gezegd worden Open pli is veruit de beste image, de mensen die eraan meewerken weten waar ze mee bezig zijn.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zou het handig zijn om eens te zeggen welke configuratie je in je 4K : tuners, hdd, usb speciale addons...

Ik heb mijn 4K al van toen hij net op de markt was en heb  nooit problemen, ik draai wel enkel VTI of Black Hole, ik heb ook wel eens met pli en ander getest maar die hebben bepaalde beperkingen .

 

Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
18 minuten geleden zei mebo870:

Hier staat al enkele maanden een Vu ultimo 4K, van VTI was ik niks tevreden, spontaan rebooten, zelfs vastlopers en HBBTV was al helemaal een ramp.

Ook eens de nieuwe bootloader installeren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...