Ga naar inhoud


Zero 4K zenderlijst updaten


tv-fan

Aanbevolen berichten

Heb sinds vandaag een Zero 4K box, met erop VTI 13.0.2.

Mooie ontvanger met prima 4K zender weergave dus op zich prima tevreden. 

Is echter mijn mijn eerste enigma ontvanger dus onervaren en heb jullie deskundigheid nodig.

Echter met de geïnstalleerde CD zenderlijst mis ik o.a. diverse zenders waaronder enige UHD zenders zoals SES UHD Demo welke met HLG uitzendt. 

Dit terwijl in de CD lijst op mn tv deze wel er standaard bijzit. 

Al een automatisch zenderzoek loop gedaan, doet hij ruim drie kwartier tot een uur voor, Astra, 19, 23 en 28 en Hotbird, lijkt mij te lang? 

Maar hoe voeg ik de nieuwe zenders toe, want na tijdje op 100% zoeken te hebben voldaan gebeurt er niks. 

Terug naar menu en eruit, blijkt de oude lijst nog erin te staan zonder nieuwe toegevoegde zenders.

Zag dat er o.á.  een "Henksat" lijst werd genoemd, voor deze gekozen in menu, wordt ook bevestigd, maar uiteindelijk zelfde verhaal, alleen de 1e onvolledige CD lijSt

blijft zichtbaar,  dus hoe hier te handelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Kijk op Kingofsat op welke transponders en satellieten de UHD zenders zitten.

Geef de transponder gegevens in bij "zenders Zoeken".

 

De gevonden zenders worden opgeslagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover ik mij herinner worden ze automatisch opgeslagen,

Anders krijg je een tekst in beeld wat je met die zenders wilt doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er gebeurt verder niks dan op de foto te zien is, is mn derde scan, bij vorige helaas zoals boven geschreven kom ik steeds op de oude onvolledige CD zenderlijst uit. Ook andere lijsten, welke genoemd werden, waaronder "Henksat" vind ik niet terug. In ander submenu worden nog 3 andere "download lijsten genoemd, o.a per sateliet, eentje voor 19,2 en een andere voor 13 Oost, zou dit wat zijn? 

Bedankt voor de tip van de Kingofsat zender lijst, die en enkele andere ken ik.

aangepast door tv-fan
Tekst toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ Zero 4K heeft zeer ernstige tuner bugs die ervoor zorgen dat omschakelen van SD naar HD/UHD of zappen tussen HD/UHD het signaal doet wegvallen. Enige wat helpt is de box via de schakelaar uitzetten.

 

VTi 13.0.2 heeft nog geen patch voor de FastScan functie (tot vorige week). Deze werkt niet correct. Zenders blijven grijs. Oplossing: ná de FastScan een volledige MultiSat scan doen.

 

satellites.xml bevat na járen nog steeds een foute 28.2°E. Staat standaard op 28.4° en moet dus aangepast. 

 

Bij scande Astra 3 niet op de normale manier... Heb de box nu bij de leverancier staan. Heb al sinds 2004 ervaring met de Linux boxen, maar deze is me even té instabiel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde box en geen problemen met zappen tussen uhd/hd/sd
Wel moet ik daaraan toevoegen dat eerst last had met verkeerde beeldverhoudingen met zappen van uhd naar hd/sd, het beeld werd heel smal.
Na veel geklooi kwam ik erachter dat openvix een beeld instelling mist die openpli wel heeft, nu hij daarop staat heb ik geen problemen.
Deze dus 2160P30 en herhaalfreq op 30 met andere instellingen heb ik dat geklooi weer met dat beeld.
Dit bovenstaande kwam op mijn pc 4k monitor en mijn 4k projector voor, dus waarschijnlijk lost dit voor veel mensen wel wat op..

Voor zenderlijsten zet ik de bekende hanssettings lijsten er in, werkt perfect al jaren.

Ik ben superblij met deze box, zapt super snel en mooi beeld en dat voor 140 euro
 

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier idem, geen problemen met mijn 2 solo 4k ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku klopt dat wegvallen van het sateliet signaal is mij ook opgevallen, dacht eerst aan een defect aan mijn triplesat lnb. 

Echter omgewisseld naar mn Visiosat blijf ik hetzelfde probleem, lijkt wel of bepaalde verticale of horizontale tranponders missen als het ware. 

Had isee dat er alleen nog 19,2 werkte zoals RTL en Vox, Pro 7, en geen enkele meer van 23 Oost. 

Na stroom eraf te hebben gehad weer o.á.  CD info kanaal te ontvangen. 

Als dat niet beter wordt gaat deze week de ontvanger retour verkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugsturen heeft geen zin. Het is geen HW defect en sec. Het is een driver probleem van de nieuwe DVB-S2X tuner die zich uitsluitend in de VU+ Zero 4K bevindt. Het moet in de firmware aangepast worden. Gebeurt dit niet binnen korte tijd dan is de VU+Zero 4K de eerste grote flop van VU+

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen last, of komt de fout alleen voor als je zelf zenders gaat scannen? Maar zit de fout niet in de image die je gebruikt?

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb originele image gebruikt, VTi 11.0.3, VTi 13.0.2, OpenPli 6 macht kein flaus aus. Zelfde euvel, volledig reproduceerbaar. Box terug naar leverancier. Ook weer retour met "geen fout geconstateerd". Wordt omgeruild voor de VU+ Zero 4K DVB-C/T2 wanneer deze beschikbaar komt. Had de box als test dus mis er niets aan.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nog nooit problemen gehad.

Mijn boxen komen uit de allereerste serie, of dat er wat mee te maken heeft.

Geen DVB-S2X tuners.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft puur de Zero 4K. Alle andere VU+ modellen kennen dit probleem dus niet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...