Ga naar inhoud


Zero 4K zenderlijst updaten


tv-fan

Aanbevolen berichten

Zoals ik eerder al genoemd had, een van de eerste posts van me: de Zero 4K kan wel HDR-HLG weergeven, namelijk bij Test 2: AMSTERDAM gaat de tv in HDR stand.  

Sorry voor de matige foto kwaliteit, en kom eigenlijk een hand te kort.

Nu nog de HD+ werkend zien te krijgen

1517163575413-1942962298.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog geen oscam voor de HD+ codering kunnen vinden, ik zie namelijk in de VTI image geen oscams genoemd, of kijk er misschien als beginneling overheen? 

Ook de CD zenders in de Orca CI+ module hebben er geen zin meer in.... 

 

aangepast door tv-fan
extra info toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vreemd. De ORCA CI wordt zelfs al gewone CI geïmplementeerd. Die draait dus op iedere ontvanger waar een CI in kan. Wel wil de CI een M7 kanaal 'ruiken' om te starten, net als de witte Seca3 CI module... Misschien eens op een M7 kanaal instellen en de CI eruit en er weer in...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer deed de Orca module voor CD gewoon, echter nadien heb ik enige malen geprobeerd de HD+ aan de praat te krijgen, helaas zonder gevolg. 

Ik  heb o.a. gezien dat je in het VTI opstart menu scherm voor VTI CAM instellingen kunt gaan werken, echter deze vindt ik nergens. 

Heb nu zo`n idee dat ik toch een verkeerd iets heb geinstalleerd: Open Pli? 

Sluit enige foto`s ter verduidelijking bij. 

2018-01-31_20_07_17.jpg

2018-01-31_20_12_45.jpg

2018-01-31_20_06_34.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open PLI heeft geen CI+ module ondersteuning naar mijn weten.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli ondersteunt geen CI+. HD+ zal alleen draaien onder VTi 11.x of hoger óf je installeert Gbox 8.11k voor gebruik met je HD+ kaart (kaart dus uit de module).

Is het een HD+01 of 02 kaart dan kun je deze ook onder OScam laten draaien. HD+03 en hoger uitsluitend via Gbox..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eventueel de OpenPli eraf, en over naar VTi, of wat raden jullie aan voor een beginner op dit gebied? 

De sugestie Gbox 8.11k heb ik al eerder gehoord en gelezen, maar waar vindt ik deze? 

Heb een actieve HD+3 kaart, en nog een ongebruikte voor een jaar liggen.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via VTi kun je deze inladen, of hij in de OpenPli feed zit weet ik niet, gebruik het niet..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo...

snapt iemand het nog?

 

een zenderlijst heeft niet direct iets met het Image en het gebruik van CI+ of een HD+ kaart van doen

dus inmiddels drie thema's / topics in een bericht

1

Zenderlijsten updaten betekend manueel scannen op de satelliet posities

met

netwerk zoeken JA

vooraf zenders wissen JA

2

Een CI+ kun je niet in een ZERO 4K stoppen, daar er geen CI+ slot in deze receiver zit

3

HD+ van de Commerciele Duitse zenders gaat open per softcam GBOX die voor de ARM ZERO4K in de VTI Feed opgenomen is

vergeet niet de configuratie separaat te laden voor deze Softcam

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat er slechts een CI slot in de Zero 4K box aanwezig is, ipv een CI+ neem ik aan?

 

De Gbox is in de Open Pli helaas nergens te vinden. Tja misschien had ik me eerst nog degelijker moeten inlezen in de materie. 

Was afgegaan op de test van een tweewekelijks tijdschrift waarin ze vermelden dat er diverse CI modules gewoon werkten, dus maar geen test meer lezen in de toekomst,

Of beter ter plekke decoder testen en kopen, ipv via Internet bestellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ Zero 4K kan prima overweg met CI+ vermits er maar VTi 11.x of 13.x in geflashed. Probleem is dat de box maar 1 CI slot heeft dus óf CI (normale modus) of CI+. Heb zelf alleen de Quantis Irdeto CI+ 1.3 en die wordt keurig gezien en geaccepteerd. Ook de Duitse HD+ CI+ werkt in deze box (bevestigd door Duitse gebruikers)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een CI slot is electronisch gelijk. Of daar nu een CI+ of een CI module in geschoven wordt is volledig om het even. Het is het ondersteunend certificaat wat bepaalt of de CI+ geaccepteerd wordt of niet.

 

Overigens is er specifiek voor de VU+ Zero 4K een VTi patch uitgebracht (02-02-2018) om de CI stabieler te laten werken. 

 

Heb vandaag de VU+ Zero 4K nog eens schoon geflashed met VTi 13.0.2 en de laatste patch. Zenders locken gaat een stuk stabieler op 23.5° maar zeker nog niet 100% trefzeker. Als de zender weigert (rood blok 0%) komt hij na een paar seconden plots wel.

 

Er wordt hardnekkig beweerd dat OScam niet werkt i.c.m. M7 smartcards. Dit is ten dele waar. Een standaard reader werkt niet 'THIS IS A FAILED STARTUP' met als readen 'unsupported card system'. Zet je in de reader 'detect tunneled Seca/Nagra' uit (vinkje weg)  en je restart de box dan werkt de kaart wel.

IMG_0758.PNG

IMG_0759.PNG

IMG_0760.PNG

aangepast door Mimisiku
Plaatjes bijgevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...