Ga naar inhoud


Zero 4K zenderlijst updaten


tv-fan

Aanbevolen berichten

Heb je al eens gekeken bij favourieten en daar bij last scan.

Normaal staan ze daar.

 

Je kan ook aanduiden op het scherm xaar je gaat scannen om eerst de oude lijst te wissen

 

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

kort door de bocht die antwoorden, ik heb geen problemen met mijn zero 4k, heb deze nu 3 weken.
wat is reproduceerbaar?

aangepast door master28

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas doet de Zero niks meer, hele nacht van de stroom gehad, wil niet meer opstarten, tenminste kom niet meer in menu, en tv gaat ook dmv het HDMI CEC niet meer naar de betreffende ingang. Hoe reset ik de decoder? Enige wat ik zie is dat ik als ik op de AB drukt het logo "VU+" vaag flikkert op de decoder? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reproduceerbaar in alle images die zijn geprobeerd:

 

1. Fastscan werkt niet. Na fastscan CDS en/of TVV zijn de zenders bijna allemaal grijs.

2. Zappen blokkeert de tuner. Signaal blijft op 0° staan. Alleen reset helpt.

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan je stelligheid te beoordelen ben je er klaar mee Mimisiku, toch? :grin:

ook op andere fora,

 

fastscan is een kul die men niet nodig heeft indien men zijn lijstjes netjes manueel scant en sorteert op de pC

en dat laatste werkt wel prima = is dus een workarround voor iemand die in de problemen gekomen is

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, BEDANKT, de decoder draait weer, ook geen wegvallen meer bij doorzappen. 

Nu nog een GBox voor HD+ erop, iemand een tip? Gisteren was hij drop, maar nu terug vinden? 

Tja blijf een leek, al lerende.... 

 

 

aangepast door tv-fan
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei tv-fan:

Jongens, BEDANKT, de decoder draait weer, ook geen wegvallen meer bij doorzappen. 

Nu nog een GBox voor HD+ erop, iemand een tip? Gisteren was hij drop, maar nu terug vinden? 

Tja blijf een leek, al lerende.... 

 

 

Ik geloof dat na bepaalde tijd ik hier berichten niet kan aanvullen, dus helaas dan maar op deze manier, sorry!!

 

Heb ook een originele HD+ module, die wordt ook herkend door de ontvanger, maar hij leest geen data van de nog geldige smartcard van HD+ af, 

dus blijft proberen tot we werkend beeld hebben op o.a. de TravelXP in UHD, waarom ik o.a. deze decoder bestelde daar hij wel HDR-HLG geschikt is. 

Gelukkig werkt dit wel o.a. bij de UHD Testkanal 2: Amsterdam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Nee, ben er niet echt klaar mee. Vind alleen dat een nieuw apparaat wel in de basis stabiel moet werken. Bugs zitten er altijd wel in een Enigma2 bak. Best storend dat je van VU+ niets hoort terwijl ze weten dat deze bug van de tuner aanwezig is. Alleen een nieuwe driver lost dit op.

 

De oplossing van de FastScan weet ik ook wel (zelf nota bene aangegeven!). Ik heb geen PC's meer in huis dus daarop Settingslijsten editen gaat niet. Vanuit een volledige scan een boeket aanmaken duurt me vééls te lang en via de WebIF is al helemaal een drama omdat de lijst niet scrolled. Ik móet het dus hebben van de FastScan. Niet vanuit luiheid, maar gewoon omdat ik niets anders heb om het te doen.

 

De VU+Zero 4K is voor mij een testbakje om de 4K te testen verder niets. Bij succes zou de nu nog werkende DM8000 vervangen gaan worden door een 4K VU+. Welj model weet ik nog niet. Ik heb geen auto/boot en de sat is mijn luxe. Heb ook een volledig CDS abo en TVV abo. Ben nu verwend met 4 tuners en dat moet t.z.t. dus ook in de nieuwe aan te schaffen VU+.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ie werkt, je leert het vanzelf wel, zenderlijsten erin zetten, andere images, gewoon rustig proberen.

@Mimisiku, dat is idd lastig dat je er geen pc bij hebt voor de kant en klare zender lijsten, een simpel laptopje of eeepc tje is al genoeg

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas VTi 13.x nog niet

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei tv-fan:

maar hij leest geen data van de nog geldige smartcard van HD+ af, 

bij VTI moet staat een heel stuk over de CI+

 

bron VTI / plnick

Citaat

Sinds VTi 11.0.2 bieden de dozen Solo4K, Uno4K en Ultimo4K de mogelijkheid om gecodeerde opnamen op te nemen.
Opnamen die aan een CI-module zijn toegewezen, worden vanaf deze update versleuteld opgenomen en automatisch gedecodeerd wanneer de ontvanger in stand-by wordt geschakeld.
Instellingen voor deze functies staan onder:
Menu>VTi>Instellingen Timer
LET OP: Deze functie is standaard ingeschakeld!
Er is een beperking voor deze functie: elke opname vereist een tuner, d. w. z. als zender A live wordt gezien en zender A wordt opgenomen, zijn 2 tuners nodig!


In de VTi MovieList is het mogelijk om een film achteraf te markeren als versleuteld/niet gecodeerd. (Selecteer de film en druk op de Menu knop.


Films die (nog) niet kunnen worden ontcijferd tijdens het afspelen als de CI-module is aangesloten.
LET OP: De opname wordt niet in gedecodeerde vorm opgeslagen.


Een andere nieuwe functie is de automatische CI-toewijzing.
Momenteel is het niet nodig om zenders aan een CI-module toe te wijzen. Uiteraard kan de huidige opdracht echter behouden blijven of kan de automatische opdracht worden aangevuld met handmatige toewijzing.
Instelling vindt u onder:
Menu>VTi>Instellingen - TV/Radio
Als er tijdens de automatische toewijzing zenders ontbreken, hebben we de informatie nodig (zenderreferentie, afzendernaam, afzenderpakket).
ATTENTIE: Als bijvoorbeeld HD+ is ingeschakeld op de Sky card, moeten de HD+ zenders handmatig worden toegewezen.

 

USB-tuners (of andere virtuele tuners zoals SAT>IP streams) kunnen nu worden gebruikt voor het decoderen van zenders met een CI-module in de dozen Ultimo 4K, Uno 4K, Solo 4K, Solo 4K, Solo 4K, Duo², Solo² en Solo SE.

 

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (foutjes erin gelaten)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag dan eens verder proberen met de HD+ codering. 

Gisteravond de nieuwe in de CI geïntegreerde smartcard van CD geprobeerd, wel deze werkte direct zonder enig probleem, in de VU+ Zero.

Echter gaat de tv niet in de HDR modus bij het kijken van de vrijgegeven  Insight UHD zender waarvan er trouwens 2 zenders vrijgeschakeld met de VU+.

Met de CD kaart in de TV gaat wel in de HDR modus bij deze Insight UHD.

Als ik met de CD kaart deze direct in de tv heb kan ik maar 1 UHD vrijschakelen, zonder programma gegevens.

De tweede Insight UHD in de VU+ heeft wel een programma info.

 

Trouwens snelle zapper en goede HD en zeker goede 4K  weergave. 

We experimenteren verder....

 

Is bij jullie de Dolby Digital teststream in de DVB-SX2, in UHD wel ondersteunt, ik krijg hier een foutmelding van niet ondersteunt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...