Ga naar inhoud


VU Ultimo en Ziggo kabel tv


Lithium

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds dit weekend ben ik verhuisd en zo natuurlijk ook mijn VU+. Op mijn vorige plek was het ziggo een voormalig upc gebied en kon ik netjes alle kanalen ontvangen die ik nodig had.

Nu ben ik al twee avonden bezig om mijn vu+ met black hole de zenders te laten zoeken maar slaag er maar steeds niet in.

Bij ziggo geven ze aan om op freq 474 symbol rate 6875 en netwerk id 5555 te zoeken.

Helaas kan ik het laatste niet instellen en beschik ik alleen over de mogelijkheid om de eerste twee instellingen in te voeren.

Na het scannen krijg ik er netjes 39 zenders uit maar de "normale" zenders zoals npo 1 tm 3 en rtl4,5,6,7 staan niet in die lijst.

 

Heeft iemand hier ook problemen meer ervaren en kan mij hiermee helpen? Mis ik een ci kaartje van ziggo oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziggo heeft een standaard zenderpakket in SD welke ongecodeerd is te ontvangen. Alle HD versies (ex NPO) gaan gecodeerd het netwerk in. Voor deze zenders is dus een smartcard of CI met smartcard vereist.

Ziggo levert Irdeto kaarten voor de oude Ziggo regio's eventueel i.c.m. een CI module. In de oude UPC regio's wordt alleen de Mediabox/Horizon box geleverd óf een CI met Nagra kaart..

Om de laatste te kunnen gebruiken móet er wel CI+ compatibele image in de VU+. Kijk dus eerst eens of de CI+ wel gelezen wordt. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle antwoord!

 

Ik betaal alleen voor internet en heb dus geen ci kaart oid waarmee ik de HD zenders kan ontvangen, van mij hoeft dat ook niet omdat ik genoeg heb aan enkele SD zenders. Helaas kan ik de zenders die ongecodeerd verzonden worden zoals NPO niet vinden tijdens het scannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij netwerk ID 04444 ingeven. Alleen FTA wordt dan gezocht en opgeslagen. Als er een optie Netwerk zoeken bij staat deze op 'Ja' zetten.. Ik ken BH als image niet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat is een flinke waslijst aan instellingen en functies.

Ik kan daar uit 3 soorten instellingen kiezen.

 

1) Frequentie stappen

2) Provider (er is een cables.xml file waar alles in staat)

3) Frequentie banden

 

Heb bij Provider verschillende geprobeerd (is een hele lijst met oa bruteforce ed) en soms vind hij dan ruim 400 kanalen waarvan er 200 on demand zijn en de overige kanalen zijn geen npo kanalen bijv.

 

Edit: heb de cables file even bijgevoegd zoals deze nu op de vu staat

cables.xml

aangepast door Lithium
Cables bijgevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor het gebruiken van mijn cables.xml, als je even zegt in welke woonplaats je aan het scannen bent, dan kan ik je zeggen welke provider je moet instellen.

Maar met Kabelscan moet je het zeker ook al kunnen vinden en, zoals al gezegd, gebruik je netwerk ID 4444 dan heb je ook een lijst met alleen de vrij te ontvangen zenders.

 

Ik vermoed dat de Kabelscan plugin niet standaard geïnstalleerd is in Blackhole?

Kijk eens bij Applicaties > downloaden > system plugins.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Alex1970:

Ik vermoed dat de Kabelscan plugin niet standaard geïnstalleerd is in Blackhole?

 

Dat is helaas in veel images het geval. En alsnog handmatig installeren werkt ook niet omdat een variabele (of meer) in het image ontbreekt.....:(

Om een nieuwe kabelscan te doen (Ziggo) moet ik eerst een OpenATV image flashen anders worden niet alle zenders gevonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970 Ik heb je een pm gestuurd.

Tegelijkertijd zal ik nog eens goed in de plugins zoeken of ik een kabel scanner kan vinden.

 

Een privé vraag of aanbod aan een lid hoort dus privé te blijven. Dan is het dus verstandig om dergelijke vragen of opmerkingen gewoon via PB te plaatsen. De persoon die een PB ontvangt wordt daarvan (indien gewenst) automatisch uitgebreid op de hoogte gebracht. Daar hoef je die persoon dus niet via het forum op te wijzen.

aangepast door ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermits de menu's hetzelfde zijn (anders even zoeken, m.i. moet elk image deze mogelijkheden hebben), dit stel je in bij Tunerconfiguratie:
image.png.bf0f722a7aa7d9fdcd73838eea3cc8e9.png

 

Ziggo Zuid dus.
Zou je ook de gecodeerde zenders in je lijst willen, dan Netwerk ID 05555 of 43198 gebruiken (i.p.v. 04444) als je Kabelscan gebruikt.

Voor scannen m.b.v. de cables.xml ga je nu naar Handmatig zoeken en kies Zoekmodus 'Compleet', Netwerk doorzoeken op 'Ja' en Alleen FTA zenders scannen op 'Ja'.
Eventueel Voor zoeken alle zenders wissen? op 'Ja' om de oude meuk weg te halen (wist alleen de DVB-C zenders).

image.png.12e2c29b75982c09f11f1861d8db49e3.png

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou bovenstaande afbeelding is bijna identiek met die van mij, ik kan alleen het netwerk id niet invullen en dat is nou net waar ik naar op zoek ben.

(Ik krijg even geen afbeeldingen geupload. Kort gezegd heb ik de mogelijkheid uit 3 instellingen in de tuner configuration:

1) Configuratie modus (geactiveerd)

2) Gebruikte zoekmethode (provider)

3) Provider (Ziggo zuid)

 

Na het handmatig zoeken met de insimageproxy.php?img=&key=6a0a06f972cc2a93tellingen die je aangeeft (die ik zelf ook al eens geprobeerd heb) krijg ik de beschikking over 130 zenders.

Bijgevoegd de lijst die uit deze scan komt. Geen fatsoenlijke zender te vinden.

dreamboxEDIT Export Services.txt

aangepast door Lithium
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...