Ga naar inhoud


VU Ultimo en Ziggo kabel tv


Lithium

Aanbevolen berichten

Zojuist openpli geprobeerd om te zien of het probleem niet in black hole zit.

Kon netjes het netwerk id invullen, als eerste 4444 geprobeerd, dat leverde al snel meer dan 300 kanalen op maar geen npo1 ed.

Als laatste met netwerk id 5555 geprobeerd en tadaa, ik heb de gewenste kanalen.

Persoonlijk zou ik graag bij black hole blijven maar ben bang dat ik de oorzaak niet weet of kan vinden waarom het met openpli wel werkt en met black hole niet. Blijkbaar toch iets met netwerk id te maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar (op OpenPLi) gaat het blijkbaar ook niet goed met netwerk ID 4444.
Met 5555 heb je als nadeel dat in de lijst die aangemaakt is met de naam 'Ziggo' bijv. RTL 4 HD op 4 staat (die gecodeerd is) en niet RTL4 (SD)
RTL 4 en de volgende zenders staan dan pas op 928 en verder.
Je kan dan natuurlijk altijd nog zelf je lijst maken, al dan niet met Dreamset o.i.d.

Als ik een Kabelscan doe met 4444 gaat het hier natuurlijk wel goed (127 zenders gevonden en in de lijst 'Ziggo' staan ook alleen de ongecodeerde zenders)...maar ja is ook een ander deel van het Ziggo netwerk.
 

Heb je ook nog die handmatige scan met als netwerk Ziggo Zuid ingesteld en vind je dan ook alle zenders?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu een correcte lijst hebt zet je die met DreamboxEdit over naar je PC. BlackHole erop en lijst weer terugzetten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen proberen om blackhole terug te zetten en deze instellingen terug te zetten.

Tijdens het scannen viel mij wel op dat hij twee tuners gebruikte om te zoeken waarbij hij nog andere kanalen vond.

Volgens mij heb ik geen handmatige scan gedaan maar puur de wizard gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover waren we al @Tonskidutch, had ik al op de vorige pagina aangegeven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...