Ga naar inhoud


Solo 4K blijft op flashing image hangen


Satelliet

Aanbevolen berichten

Ik vrees hier ook hetzelfde probleem te hebben met een Solo4K SE, vanavond tijdens het zappen kreeg ik plots de bewegende blokjes linksboven en de afstandsbediening reageerde niet meer.
Na een power cycle kreeg ik enkel het Vu+ Vti flash screen. Ik had nog de USB-stick liggen waarmee ik VTi 13 op dit toestel had geïnstalleerd (amper een maand oud) en toch blijft ie hangen bij flashing image! Ik probeer nog even met een andere stick maar anders is het ook retour naar dealer.

aangepast door alleyoop
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik was al vergeten dat er nog HDD aanwezig was, deze even weggenomen en dan lukt het wel om VTi te flashen.

Gelukkig had ik 2 weken geleden de VTi backup functie eens getest en deze bestanden stonden nog op de HDD zodat ik alles kon restoren, Oscam kan wel TVV niet meer decoderen maar dat zijn zorgen voor morgen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vandaag toch ook een 'momentje' beleefd.

 

Had gisteren in VTi-panel even gekeken, en enkele dingen bijgewerkt en vanmorgen startte de Solo 4K niet meer op. Bleef op het opstartschermpje hangen.

Gelukkig had ik enkele back ups gemaakt (full image back up + channel/plug-in/settings).

 

Maar had enkel de kabel voor de USB disk uitgetrokken, terwijl er ook nog een verkorte TDK usb stick op zit maar die had ik niet zien zitten door de netwerkkabel.

Dus, flashen lukte niet totdat ik die kleine stick uitgetrokken had...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Waarschijnlijk heeft hij de image al geflasht, en staat de scherm resolutie in de ontvanger te hoog. Hier door zie je geen beeld.

- USB stick er uit.

- Ontvanger aansluiten op een 4K TV.

- Als je dan beeld hebt, de scherm resolutie in het menu aanpassen voor de bedoelde TV.

 

Dit was bij mij tenminste de oplossing na veel zoek en denkwerk :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flashen in de onderste USB wil ook wel eens helpen en inderdaad alles wat er aan USB en harddisk in zit even loskoppelen.

 

Werkt het echt niet dan even de originele VU image erin en met een nieuwe image erover heen schrijven.

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2020 om 22:33, Bronski zei:

Dit was bij mij tenminste de oplossing na veel zoek en denkwerk

 

jongens het bericht is uit 2018, neem aan dat je niet 2 jaar gezocht hebt :grin:

en hier staan alle flash procedures voor de modellen beschreven dus er hoeft niet gezocht te worden, met dank aan Jürgen

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...