Ga naar inhoud


Joyne in Noord Noorwegen


LouisKramer

Aanbevolen berichten


4 uur geleden zei LouisKramer:

Foto 2 de schotel ooit eens gekregen. Geprobeerd op astra 3 maar nee hoor. Nu dus morgen proberen op Eutelsat 9B..;). Trouwens 150 cm.

 

Zo'n Prime Focus schotel heeft vaak wel een lagere f/D verhouding dan een normale offset schotel.

Heb je wel een LNBF met passende kijkhoek daarvoor? Anders gebruik je effectief nog maar een klein deel van die schotel.

 

Groet,

A33

 

Edit: grappig, dat 5L!   La Le Li Lo Lu  :)

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Noordzee:

 

Gedaan, Ik ben afgelopen zomer nog vlakbij jouw huis geweest. 

Bodø is best een leuke stad aan het water. Kan me trouwens ook nog een hele rij tolpoortjes herinneren om überhaupt in Bodø te mogen komen.....

Daarna langs jouw huis en vijf dagen lang de RV17 (kystriksveien) gevolgd naar het zuiden. 

Een paar kilometer na jouw huis zagen we nog een eland langs de weg. 

Prachtig, volgende keer een bakkie. Ik woon aan de oude Kystriksveien 17, de nieuwe gaat door tunnels rond ons dorp, richting Saltstraumen. Toeristen rijden nog veel langs ons huis. Klopt veel elanden hier. Tot de volgende keer. Komt gerust langs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Sprietje:

LouisKramer schrijft:
"Mannen Bodø is wel een stad maar kent geen schotelboer."

Oh nee? dan ken jij je stad toch maar slecht, zie de foto van de schotelshop in Bodø.

 

Satshop in Bodo.jpg

 

12 uur geleden zei Sprietje:

LouisKramer schrijft:
"Mannen Bodø is wel een stad maar kent geen schotelboer."

Oh nee? dan ken jij je stad toch maar slecht, zie de foto van de schotelshop in Bodø.

 

Satshop in Bodo.jpg

Sprietje hahahaha deze schotelboer is al jaren met pensioen haha. Deze foto is nog van toen ca. 10 jaar geleden. Was toen ook de enige in Bodø maar helaas. 

11 uur geleden zei ceesv:

Foei, Reclame!:cool:

 

11 uur geleden zei ceesv:

Foei, Reclame!:cool:

Bestaat al jaren niet meer.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

:D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er daar geen schotelboer zit. Bodø is een plaats met een luchthaven en veel Noren zijn aangewezen op satellietontvangst. Dan moet er toch ook een schotelshop zijn en een schotel installateur.
Maar ja, je hebt al een flinke grote schotel dus daarvoor heb je hem niet nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er daar geen schotelboer zit. Bodø is een plaats met een luchthaven en veel Noren zijn aangewezen op satellietontvangst. Dan moet er toch ook een schotelshop zijn en een schotel installateur.
Maar ja, je hebt al een flinke grote schotel dus daarvoor heb je hem niet nodig.

 

Helaas  geen schotelboer in Bodø meer , alles gaat via internet bestellen of  10 uur naar Trondheim daar zitten nog wel schotelboeren . Er is nog wel wat te krijgen bij wat doehetzelf zaken of Electra zaken maar bestellen gaat ook altijd goed. Monteurs zijn desnoods electro monteurs.   Veel Noren hebben kabel tv maar een schotel op de hut in de bergen.. En die bestellen ze via Canal digital of Viasat en installeren ze zelf , voldoende met een 60 cm. schotel. 

aangepast door LouisKramer
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei a33:

 

Zo'n Prime Focus schotel heeft vaak wel een lagere f/D verhouding dan een normale offset schotel.

Heb je wel een LNBF met passende kijkhoek daarvoor? Anders gebruik je effectief nog maar een klein deel van die schotel.

 

Groet,

A33

 

Edit: grappig, dat 5L!   La Le Li Lo Lu  :)

Ja, die 5L is dus van Lars, Leontine, Lise, Louis en Luke haha   Met deze grote schotel even proberen.. als ik wat binnen krijg.. probeer nu ook een 85 x 90 schotel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei LouisKramer:

Met deze grote schotel even proberen.. als ik wat binnen krijg.. probeer nu ook een 85 x 90 schotel .

 

En mijn vraag was: heb je voor je grote prime focus schotel wel een LNB met passende feedhorn?

Anders gebruik je effectief nog steeds maar een veel kleiner schoteloppervlak.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei a33:

 

En mijn vraag was: heb je voor je grote prime focus schotel wel een LNB met passende feedhorn?

Anders gebruik je effectief nog steeds maar een veel kleiner schoteloppervlak.

 

groet,

A33

Nee, A33 Ik heb geen feedhorn.. Kreeg jaren geleden ook astra 1 wel op deze grote prime focus schotel met een gewone lnb. Altijd het proberen waard. Krijg wel met de iets 85x90 schotel iets meer.. maar waarschijnlijk nog iets te klein . we gaan iets draaien en dan steeds proberen wat we ontvangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan ligt een investering in een nieuwe LNB met PF-feedhorn voor de hand.

 

Het verschil in feedhorn-openingshoek kan zijn: zo'n 80 graden voor een gewone offset-LNB, en 140 graden voor een passende PF-feedhorn. Om een indruk te geven.

Testen met een grote schotel maar met normale offset-LNB zal niet veel opleveren, denk ik.

Maar, test het zelf gerust uit!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk jammer dat het een primefocus schotel is. Deze moet  14° achterover afgesteld worden terwijl een offsetschotel 12° voorover gezet moet worden. Op die primefocus schotel zal regelmatig sneeuw blijven liggen.
Verder heeft een donkere schotel het voordeel t.o.v. een lichte schotel dat als er sneeuw of ijs op zit en de zon schijnt, dit veel sneller van de schotel smelt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...