Ga naar inhoud


Joyne in Noord Noorwegen


LouisKramer

Aanbevolen berichten

Yes.. Door even luk raak de ontvangen zenders binnen te halen op de tv komt plots wel Tv Oranje tussen de 470 zenders te voorschijn.. Dat betekent wel transponder 2 ontvangst.. Op 12072 signaalsterkte 100% maar signaalkwaliteit steeds van 13% naar 38%.. Nu staan wel alle zenders door elkaar.. 

Ik ga even deze in een favoriet lijst zetten.. 

Zou dus met een 1m. Schotel wel beter kwaliteit hebben.? 

Kan een 110 cm. KÖNIG schotel via via in een week hier krijgen, wat zeggen jullie daar van doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


110 cm schotel hoog, of 110 cm breed?

110cm breed lijkt me lang niet gek.

 

Als je wilt kunnen we ook nog globaal uitrekenen, welke "schotelbreedte" je gewone LNB (met f/D=0,65 a 0,7 waarschijnlijk) "zou zien" van je 150cm prime focus schotel.

Daarvoor moet wel de precieze breedte, en de diepte van die schotel bekend zijn.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de Konig SAT-SD110 is een schotel van 105cm breed en 110cm hoog. Ik weet niet of dit op de spiegel gemeten is of inclusief rand.
Daar ontvang je wel een flink stuk meer signaal mee. Zie ook:
http://attachments.content4us.com/datasheets/MAN_SAT-SD110_COMP.PDF

 

De lnb-houder zit op de stalen lnb-arm gemonteerd. Kijkt de lnb nu niet op 40% van de schotelhoogte maar hoger, dan kun je de kunststof lnb-houder makkelijk iets voorover zetten door er een vulling onder te plaatsen zoals ik eerder al aangegeven heb.

 

SAT-SD110.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Sprietje het is de SAT -sd110 precies zoals je dus hier ook laat zien. Ik zal kijken als ik die hier heen kan krijgen . 

En a33 de schotel is dus zoals sprietje noemt maar  ik zal ook even van het weekend de prime focus schotel precies op meten, deze heb ik nu weer achter de schuur geplaatst . Als ik daar toch wel ook misschien mee kan ontvangen is het niet nodig om de Konig schotel hier heen te halen. Ik laat het hier dan weten. 

Intussen heb ik ontdekt dat zo goed als alle zenders van Joyne heb ontvangen zowel transponder 1 en 2. De zenders op transponder 1 zijn wel goed maar vallen afentoe weg net even te weinig signaalkwaliteit. Nou en de transponder 2 is de hele tijd in beweging en valt dus wel erg vaak weg. Dus ontvangst heb ik maar daar is het ook mee gezegd.  Wens jullie een goed weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

En eindelijk is het bijna 20 graden in Noord Noorwegen. Is natuurlijk niet dat wat ik wilde vertellen maar wel dat de Konig hangt.

Een schotel van 110 cm is dus wat je wel nodig hebt om Joyne te ontvangen net 100 km. boven de poolcirkel in Noord Noorwegen.

Ontvangst is wel 93% maar kwaliteit blijft onder de 50%. Toch is Transponder 1 van Joyne beter dan Transponder 2. Moet wel zeggen

de kwaliteit is wel stukken beter dan met internet tv zoals IPTV.  Nu natuurlijk afwachten hoe het blijft in de Winter. De schotel staat wel erg voorover

dus de sneeuw blijft er niet op liggen. Voor regen heb ik een regenkap erop gezet. Dit dus nu met een Joyne cam module in onze Philips android tv die dus goed werkt om Eutelsat 9B te ontvangen. Bedankt voor de hulp afgelopen tijd en geduld. Ja, kan voorlopig weer Nederlandse tv ontvangen, de Noorse Canal digital heb ik ook, maar daar heb ik een 80 cm schotel voor 

terwijl daar al 55 cm genoeg voor is.

 

f03a2290-eee6-41fe-8096-1110c13893bc.jpg

aac6622e-780f-4274-a914-e1ccf8a8be5e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er goed uit. Fijn dat je weer naar Nederlandse TV kan kijken! 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LouisKramer

 

Fijn dat je nu Joyne kunt ontvangen. Tja, maar het is natuurlijk ook niet niks, 100km boven de poolcirkel.
Tja en dat de schotel flink voorover staat dat is logisch. In  Godøynes, Noorwegen is de elevatie voor de Eutelsat 9 oost 14 graden. Met een offset van 26 graden komt hij dan 12 graden voorover te staan.


Welke lnb heb je er op staan?
Ik denk dat als je een Inverto Black Ultra neemt, het ook nog een stuk beter zal worden.
Zo te zien heb je de lnb inderdaad ongeveer 6° tegen de wijzers van de klok ingedraaid. Heb je ook geprobeert of je de maximale signaalkwaliteit hebt bereikt door de lnb wat verder naar voren te zetten.

 

Is de schotelmaat van 105x110cm nu op de spiegel gemeten of inclusief de rand?
Ik moet lachen als ik naar die andere schotel kijk. Die lnb kijkt helemaal over de schotel heen. Die zal niet veel signaal geven.

Maar als je nog verder naar het noorden gaat, moeten de schotels nog verder voorover staan, zie bijlage.

 

Schotels op de Noordpool.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sprietje:

Ik moet lachen als ik naar die andere schotel kijk. Die lnb kijkt helemaal over de schotel heen.

Ik moet lachen om die regenkap. Ben benieuwd hoeveel signaalkwaliteit hij krijgt zonder regenkap.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kap houdt helemaal geen signaal tegen
Die schotel hangt op een prima plek. Als hij vol gesneeuwd is, kun je die met een handveger schoon vegen.

 

Zo, en het huis blauw, dan het vogelhuisje ook blauw.

aangepast door Sprietje
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Sprietje:

Beste LouisKramer

 

Fijn dat je nu Joyne kunt ontvangen. Tja, maar het is natuurlijk ook niet niks, 100km boven de poolcirkel.
Tja en dat de schotel flink voorover staat dat is logisch. In  Godøynes, Noorwegen is de elevatie voor de Eutelsat 9 oost 14 graden. Met een offset van 26 graden komt hij dan 12 graden voorover te staan.


Welke lnb heb je er op staan?
Ik denk dat als je een Inverto Black Ultra neemt, het ook nog een stuk beter zal worden.
Zo te zien heb je de lnb inderdaad ongeveer 6° tegen de wijzers van de klok ingedraaid. Heb je ook geprobeert of je de maximale signaalkwaliteit hebt bereikt door de lnb wat verder naar voren te zetten.

 

Is de schotelmaat van 105x110cm nu op de spiegel gemeten of inclusief de rand?
Ik moet lachen als ik naar die andere schotel kijk. Die lnb kijkt helemaal over de schotel heen. Die zal niet veel signaal geven.

Maar als je nog verder naar het noorden gaat, moeten de schotels nog verder voorover staan, zie bijlage.

 

Schotels op de Noordpool.JPG

Ja, 110 incl. de rand. Met of zonder is geen verschil, alleen makkelijker met sneeuw en ijs. En de andere schotel voor Canal digital Noorwegen, heeft bijzonder veel signaal. Alleen laatste dagen veel vogels die erop zitten en daardoor nu wat naar boven. De lnb houder is in de winter stuk gegaan en had er wat vast getapt, nu halen veel veel vogels om een reden, dat tape eraf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de schotel 105x110cm inclusief rand is, zou het best wel eens een Triax 110 schotel kunnen zijn. Ik bedoel dan alleen de schotel zonder mastbevestiging en lnb-arm want dat is anders. Konig maakt zelf niet veel en koopt zaken bij fabrikanten en laat daar wat aan veranderen en zet er dan hun eigen naam op.

 

Maar je hebt nog geluk dat er alleen maar vogels op zitten. Er zijn ook mensen die een schotel hebben waar een flinke kater graag zijn omgeving op verkent.


Maar denk nog maar eens over een Inverto Black Ultra na. Die koop je al voor €10,-

 

een kat op de satellietschotel.jpg

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...