Ga naar inhoud


Russia Today dreigt Britse licentie te verliezen na politieke rel


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

Niet alleen Rusland zelf maar ook haar internationale nieuwskanaal RT ligt onder vuur in Europa. Reden is de aanslag op een voormalige Russische spion in het Britse Salisbury.


Russia Today lag eerder onder vuur van de Britse mediawaakhond Ofcom wegens overtredingen van de mediawet. Het dreigen met intrekken van de licentie gebeurt nu om een andere reden, namelijk een mogelijke maatregel als reactie op de aanslag op een ex-spion. De Russische ambassade moet premier May woensdag uitleg geven hoe de Russische ex-dubbelspion Skripal en zijn dochter in Salisbury met zenuwgas van het Russische leger aangevallen konden worden. Een mogelijke tegenreactie bij een onbevredigend antwoord is de uitzending van Russia Today (RT UK) verbieden. Ofcom moet in dat geval de licentie intrekken. Rusland ontkent tot nu toe elke betrokkenheid en dreigt met zware tegenmaatregelen zoals het niet meer toelaten van de BBC in Rusland. De uitzendingen van Russia Today in de Benelux lopen geen gevaar. RT UK zendt uit via de Britse kabel, satelliet (Freesat) en de digitale ethertelevisie (Freeview).

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Satterdam:

Wanneer het niet in het straatje van het Westen past bestaat persvrijheid opeens niet meer.

 

Klopt helemaal. Maar pas op: ook internet is niet meer veilig voor censuur. In Brussel zitten ze al een hele tijd te knutselen om

onwelgevallige meningen (onder de noemer "nepnieuws") van het net te houden.

Ze hebben er pas nog speciaal een nieuw clubje voor opgericht. Een voorganger van de komende EU-STASI........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat mij echt zorgen baart is het feit dat bij nagenoeg alle beschuldigingen richting Rusland sprake is van veronderstellingen zonder bewijs. Natuurlijk weet ik van deze situatie niets af maar als ik me bedenk hoe in de chaos onder Jeltsin zelfs atoommateriaal door individuele Russen gestolen werd en in het buitenland verhandeld lijkt me het feit dat iets ooit in Rusland werd geproduceerd geen enkel bewijs. Verder maken dubbelspionnen vijanden, "dubbel" wil zeggen dat ze zowel hun eigen overheid als die van een vreemde mogendheid informeerden. Dat zal in veel gevallen tot slachtoffers hebben geleid. Het lijkt me zeer wel voorstelbaar dat een slachtoffer van die man na vrijlating wraak is komen nemen of een zoon van spion die door zijn toedoen om het leven kwam zijn vader kwam wreken.

 

Het hoeft niet zo te zijn, maar het is zeker voorstelbaar. Stel je dan in de positie van Poetin "die maar even moet komen verrklaren wat er is gebeurd". Hoe moet je dat doen als je echt van niets weet en bovendien van alle onderzoek naar deze misdaad buitengesloten wordt? Soms heb ik het gevoel dat onze politici ons langzaam aan het voorbereiden zijn voor een volgende wereldoorlog. Zo moet je niet met elkaar om gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste tijd wil men ons toch echt laten geloven dat Rusland de grote boosdoener is lijkt me. En dan zonder bewijs ook vingers wijzen. 

 

Ik zat zelf te denken:

Als Rusland die kerel nou dood wilde, zouden ze dan inderdaad zo dom zijn om een zenuwgas te gebruiken die alleen zij hebben? Bedoel ze hadden ook gewoon cyanide op z'n pizza kunnen doen of in zn drinken. Of gewoon ouderwets drive by met een kogel. Want blijkbaar konden ze er dichtbij komen. Waarom dan een methode gebruiken waar zij makkelijk aan gelinkt kunnen worden?

Of wilden ze met deze daad een statement maken? Misschien te simpel gedacht van mij. Maar dan hadden ze hem toch gewoon officieel de doodstraf kunnen geven toen ze hem in Rusland opgepakt hadden? Hadden ze de statement echt wel gemaakt en zonder hoofdpijn. 

 

In ieder geval vind ik het redelijk 'fishy' ruiken. En dat ze dan net de licentie van RT daarmee dreigen stop te zetten. RT laat namelijk vaak wel een hele andere zijde zien van de 'waarheid' die wij hier in Europa voorgeschoteld krijgen. 

aangepast door Dpaki
Link naar reactie
Delen op andere sites

RT verbannen mag niet, maar Freesat mag er uiteraard wel voor kiezen een bepaalde zender al dan niet in haar pakket aan te bieden. Net zoals KPN niet kan worden verplicht deze zender juist wel in een pakket op te nemen. Zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-zender-rusia-today-rt-429986

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel altijd vreemd gevonden dat Ziggo ervoor koos om niet de Europese versie van RT maar de Britse op de kabel te zetten. Belangrijkste nadeel is dat je steeds weer door onnodige BBritse reclame wordt geconfronteerd waar je helemaal niets aan hebt omdat de producten hier niet te koop zijn en je ook geen Britse hypotheek voor je huis kunt nemen. Nou maar hopen dat ze zo slim zijn om op de versie via Hotbird of Astra 1 over te schakelen!

 

Oeps, ik zie, de link naar het KPN forum volgend, dat dat de enige versie is mag worden verbreid wegens copyright. Wel een rare situatie. Ik vraag me af waarom men het niet goed zou vinden als een andere RT versie zou worden verbreid. Echt onbegrijpelijk!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...