Ga naar inhoud


duur timeshift?


joker55

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Een kort vraagje:

Ik heb m'n VU+ solo 4k nu een week of twee, en begin hem steeds leuker te vinden. Wel ff wennen met mijn vorig (HUMAX iCord) maar alles went wel op een gegeven moment.

De image is: VTi_13-0-7_vusolo4k_201803091548_usb.zip, de geplaatste interne HD is er eentje van 1 Tb.

Ik kan opnemen, meerder zenders tegelijk, geen probleem.

 

Maar:  timeshift ben ik nog niet uit.

Allereerst, is er een instelling waar ik kan aangeven dat er max 2 of 3 uur timeshift kan plaatsvinden?  of, als je niet van kanaal veranderd gaat timeshift eeuwig door? (dus HD loopt gewoon vol)

De optie dat timeshift gewoon door gaat bij het starten van een ander programma op hetzelfde kanaal, heb ik aangevinkt, dus hij gaat gewoon verder, (eeuwig??).

Dus als ik de VU aanzet in de morgen om 6 uur op bijv NED1, en ik kom thuis om 19.00 uur, dat ik nog naar programma's kan kijken om 10 uur?  (als ik dat zou willen?)

 

 

Ik heb tot nu toe 2 keer gezien dat de VU crashte.....ongeveer dezelfde handeling.

Enige remedie was de switch aan de achterkant uit/aan zetten.

Allebei de keren: Ik keek naar een film of uitzending, en halverwege drukte ik op pauze, en spoelde terug (twee vertikale streepjes)  normaal stopt hij, en kan ik later via timeshift of wat terug verder kijken.

Twee keer gebeurde het volgende: beeld wordt zwart, donker en de mededeling :  write/read error on /media/hdd1 verscheen.

Terwijl ik nu 4 programma's erop heb gestaan, en er staat dat ik nog 942 Gb vrij heb van de 989 Gb (97% vrij):  

je zou zeggen nog ruimte genoeg toch?  In lost+found zit niets, en via DCC zie ik ook niets bijzonders op de HDD staan.

 

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei beeheap:

Time Shift is voor kortere onderbrekingen om bijv. even naar de WC te gaan of wat te eten/drinken te halen. Voor langere periodes gebruik je de functie opnemen.

Sinds wanneer. Dus als er iemand aan de deur komt en je praat 20 minuten dan is het "vergeet het maar!'

 

Waarom kan je aan het eind van een programma de record knop indrukken en dan het hele programma alsnog bewaren via timeshit? Zo heb ik een film die drie uur duurde bewaard omdat ik halverwege in slaap viel.

Timeshift werkt goed, maar heeft heel vaak haperingen, al spoel je maar 20 seconden terug. Schiet soms door naar een half uur geleden en dan weer naar een ander moment en soms werkt het perfect. Wat je schrijft is jouw mening en niet waar het voor is.

Je kan zelfs timeshifts van gisteren bekijken, want je kan het instellen van hoelang je een timeshift opname wilt bewaren.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In VTi kan je de timeshift instellen in het VTi menu.

Of anders via de webif (zie beide afbeeldingen; je moet wel het menu uitklappen zoals in voorbeeld 2 wordt weergegeven).

 

Enige waar ik nog niet achter ben gekomen is of je de tijdsduur kan instellen.

timeshift.png

timeshift2.png

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jeevanhoof

tsja, waar die istelling zit waar je op doelt, weet ik niet, en ben hem nog niet tegengekomen.

 

@iPadawan

met de humax liep timeshift altijd, met een max van 2 uur.  zo kwam ik heel wisselvallig thuis, maar kon altijd het nieuws direct zien door soms een kwartier terug, en soms een uur terug tye spoelen.  zoiets wil ik ook met de vu+, maar krijg nu al 2 keer de write/read error bij thuiskomst.

 

@De_Perre

ja, dat menu ken ik, heb ook daar gekeken, maar staat geen max tijd in.

 

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei joker55:

dat ik nog naar programma's kan kijken om 10 uur?  (als ik dat zou willen?)

wat wil je eigenlijk?

men moet jouw verhaal meer dan twee keer lezen en nog begrijpt men niet wat de vraag is

er is default timeshift pauze knop voor de poepgang { reserveringen en locatie zijn via het opname pad in te stellen }

en

er is permanent timeshift die instelbare eigenschappen kent { met een eigen menu } ook er een .ts van maken kan hier mee

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

er is default timeshift pauze knop voor de poepgang (???) { reserveringen en locatie zijn via het opname pad in te stellen            klopt, dat weet ik

er is permanent timeshift die instelbare eigenschappen kent { met een eigen menu } ook er een .ts van maken kan hier mee     klopt, dat weet ik ook.

 

Tsja, goed lezen is ook een kunst.... wat ik wil staat toch echt in mijn eerste post vrij duidelijk.

en wie heeft het over de poepgang? Leuk onderwerp weer maar Ikke niet, en nooit gehad.

ik zou het leuk vinden om, als ik naar een live uitzending zit te kijken al een uur of 2-3, dan even direct via de "back" knop ( is <<) een uur of zo terug te gaan en weer dat gedeelte kijken.

Steevast komt er dan een zwart scherm met de mededeling: " write/read error on /media/hdd1 ".  De VU+ hangt, en het enige wat ik kan is achterop de uit/aan knop te bedienen.

 

een bijkomend vraagje:  hoever terug gaat de timeshift?   Dus met de pauze knop  kan ik pauzeren, en later verder gaan........maar tot hoelang kan je pauzeren?  1 uur, 3 uren, 6 uren? ergens instelbaar?

 

maar inmiddels uit een ander draadje/topic hier gelezen dat wat ik wil, niet kan met de vti image. de timeshift werkt niet lekker meer na image versie 7-8.

 

ik heb nu 2 weken de vti-13 erop, misschien met de pasen voor een week of 2 de  openpli-6 erop, lijken wat hiermee de mogelijkheden zijn.

misschien gaat timeshiften beter hiermee.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden zei joker55:

ik zou het leuk vinden om, als ik naar een live uitzending zit te kijken al een uur of 2-3, dan even direct via de "back" knop ( is <<) een uur of zo terug te gaan en weer dat gedeelte kijken.

Daar is volgens mij de time shift niet voor bedoeld.

Het lijkt erop dat je probeert terug te spoelen naar iets wat er niet (meer) is.

 

Time shift is voor die tijd dat je van je toestel wegloopt en vanaf die tijd kunt terug kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

timeshift is niet duur

 

goed lezen is geen kunst

geen enkele standaard installatie van een image tovert /media/hdd1 als een standaard gegeven

enkel /media/hdd is een feit

of u heeft een extern media verkeerd aangekoppeld

 

lezen is een kunst

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ceesv

bedankt voor je antwoord..... ik wil, denk ik, te veel van de vu+ met de timeshift.
dit was wel mogelijk met de humax, helaas niet met de vu+.


@Tonskidutch

"timeshift is niet duur"
tsjonge, eigenlijk best wel een vrij kinderachtig respons.
kijk hier: http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/duur  en daar lees je oa:
Synoniemen van duur:

    hooggeprijsd
    kostbaar  
    lengte
    prijzig
    tijdsduur
    tijdspanne
    zit

 

en in dit verband is de derde en/of vijfde betekenis aan de orde. Goed het geheel lezen, dan zie je vanzelf het verband, als je slim bent.
nooit zaken uit z'n verband rukken, dat is les 1 in goed lezen.


"enkel /media/hdd is een feit"
[flauwe mode]  "enkel" is toch het voetgewricht?  :P  [/flauwe mode]  maar is inderdaad heel flauw, al vast mijn excuses.

Maar ik denk dat je toch een beetje abuis bent dat je "enkel" de mogelijkheid media/hdd hebt.......da's niet waar.

Ik kon kiezen bij het mounten tussen HDD  en  HDD1, en ik koos voor de laatste.  Misschien komt er nog eens een tweede HD, en tsja, dan wordt dit HDD2.
De /media/hdd1 is de 1Tb gemonteerd in de insteek houder achterin.

zoals de instellingen bij mij zijn, zie plaatjes, en voor de standaard opname locatie zijn voor de vier bovenste items gelijk, ik heb er maar eentje geopend..

De SYNOLOGY staat er ook tussen, maar daar staan films op, die ik via de mediaplayer prima kan afspelen, dat werkt ook.

 

 

IMG_4521.JPG

IMG_4522.JPG

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...