Ga naar inhoud


Overweeg aankoop VU+ Solo SE V2 Dual DVB-S2


Wimo01

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe receiver voor Sat. ontvangst.

Heb al verschillende merken uitgezocht maar kom toch steeds op deze VU+ Solo Se uit.

Wat heb ik nodig;

- Moet mijn kaart van TVV kunnen gebruiken natuurlijk.

- SPDIF om mijn soundbar te verbinden voor radio via reciever (hier in belgie).

- Audio L - R voor radio via receiver in spanje.

- Snel opstarten en wisselen van kanalen.

Denk dat dat hier allemaal wel aanwezig is.

 

Wat mij NIET interesseert is opnames maken.(heb toch geen tijd om die te bekijken).

Nu, wat denken jullie, is dit een goede keuze?

En hierbij nog een paar vraagjes;

Kan hier een fastscan mee gedaan worden?

 

Bij de aankoop kan ik nog een optie toevoegen (open source image)( + 10€)

En hier laat mijn kennis het afweten. Is dit openPLI waar hier al over geschreven is? of is dat nog iets anders?

En wat doet dit of waarom zou je dat nodig hebben?

Kan deze installatie zelf gedaan worden?

Mss. zijn er nog vraagjes maar we zien wel.

Wimo01

 

 

 

 

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 121
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze ontvanger heeft U wensen.

Om je kaart via een softcam te laten lezen in de kaartlezer, heb je een alternatieve firmware nodig.

Niet zo heel moeilijk, en je wint 10€.

Gemakkelijke firmware is bvb pli.

Zie andere topics hoe te doen, maar beknopt:

Download de firmware

Plaats de firmware op een usb stick, zoals die ingepakt is.

Zet de spanning uit. Steek de usb in de ontvanger en zet spanning aan. Laat die de firmware inladen. Gedaan, spanning uit, stick eruit en terug aanzetten.

Volg de wizard. Let wel bij de tuner op juiste configuratie. Gebruik je een single 23,5 of een dubbele kop 19,2 en 23,5?

Downloadt de softcam oscam, en je kan ook een settingslijst downloaden. Achteraf is ook een fastscan mogelijk.

Voor de softcam en settingslijst te installeren heeft de ontvanger een Internet verbinding nodig. De kaart moet met de chip naar beneden. Mogelijks moet je de softcam nog opstarten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze ook al 2 jaar en bevalt uitstekend. Gebruik hem met de thuissoftware VTi 13.0.9. TVV Seca3 kaarten werken prima middels OScam. Eventueel kan er zelfs van CI of zelfs CI+ gebruik gemaakt worden. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

Ik heb een duo 19.2 / 23.5

Kan men eerst die receiver opzetten om te zien of alles werkt? Op een fta zender eventueel.

En daarna dan die firmware inladen?

En de TVV kaart na alle installaties plaatsen?

Ja, ik had hier ook al wat gelezen op die topics met links en install VTi. Maar moet me daar nog verder in verdiepen.

@Mimisiku

MijnTVV kaart is wel al paar jaar oud.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan dat! Uit de doos staat er een OpenVuplus 3.0 op. Hiermee kun je de basisfuncties testen en kijken of alles prima werkt. Gewoon de tuner instellen op 'Eenvoudig', 'DiseqC A/B', Poort A op Astra1 en poort B op Astra3. Even opslaan. Daarna kun je een zenderscan doen. Let er wel op dat deze fabriekssoftware officieel geen softcam ondersteunt dus zonder CI met kaart ga je geen beeld zien op de TVV kanalen m.u.v. het Informatiekanaal.

 

Als alles naar wens werkt kun je er een image naar keuze inzetten. Hetzij OpenPli, OpenATV, VTi etc...

Let er wel op dat je uitsluitend met een softcam meerdere kanalen kunt decoderen! Je moet dan iedere tuner wel zijn eigen coaxaansluiting geven. 

 

Mocht je echt maar alleen maar kijken (en nooit opnemen) dan zou je zelfs de VU+Zero 4K kunnen overwegen. Deze is razendsnel, heeft meer geheugen voor applicaties en is lekker klein. Deze kan ook de nieuwere 4K uitzendingen weergeven (ook op een 2K TV)..

 

Uiteraard kunnen deze ontvangers FastScan uitvoeren! Er is een korte een fout geweest in de FastScan voor VTi, maar dat is sinds 20-03-2018 weer keurig opgelost.

 

Wees maar blij met je 'oude' kaart. Die doet meer dan de nieuwe!

aangepast door Mimisiku
Info toegevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar die VU + Zero 4K heeft achteraan niet de audio L - R (wit rood) en heb ik nodig in spanje.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar, maar daar kun je een adapter voor kopen (rond de €20) en die laat je gewoon in Spanje staan. Kun je hem niet vergeten ook. RCA pluggen zijn ook een beetje op retour..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat geen andere aansluiting op als die RCA

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de VU+Zero 4K zit alleen optisch (TOS). Hier bestaan adapters voor. TOS kabel naar adapter. Van adapter komen dan 2 RCA (tulp of cinch) connectoren naar de antieke audio apparaten. Dit apparaat kost ongeveer €20 online..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zal dat eerst nog eens opzoeken. Weet wel waar te zoeken.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de VU+Zero 4K zit alleen optisch (TOS). Hier bestaan adapters voor. TOS kabel naar adapter. Van adapter komen dan 2 RCA (tulp of cinch) connectoren naar de antieke audio apparaten. Dit apparaat kost ongeveer €20 online..

 

Alsjeblieft... €17,99

 

IMG_0795.JPG

IMG_0796.JPG

IMG_0797.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je toch mooi 4K in een héél klein kastje :)

 

Welke je ook gaat kiezen, ik heb passende bestanden voor beide boxen. Zoals je ziet in mijn sig bezit ik ze beide naar volle tevredenheid.

Je hebt onderstaande kaart?

IMG_0798.JPG

aangepast door Mimisiku
Plaatje toegevoegd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is mijn kaart ja.

en het is deze dat je bedoeld?

vu-plus-zero-4k-uhd-se-satellite-settop-

vu-plus-zero-4k-uhd-se-satellite-settop-

aangepast door Wimo01
aanpassing foto

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja exact. Dat is hem. Ik bezit de DVB-S2X (sat) én de DVB-C/T2 (kabel) versie.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die converter die je laat zien hoort dan waarschijnlijk nog deze kabel.

Van SPDIF naar input converter?

111129165311_87284.jpg&key=7e9f41826ac8e

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...