Ga naar inhoud


richtantenne DAB+ is er de Rtbf mee mogelijk


Aanbevolen berichten


Ben zelf aan het experimenteren met DAB antennes.... voor NPO 12C en 11C vanuit Limburg. Met succes trouwens.  ca 90 km. vanuit Belgisch Brabant.

U kan proberen met Liege Bol d'Air   PAR 2 kw ,maar dan wel op een hoogte van 475 m boven zeespiegel. U zit op  meer dan 100 km !!

Ik raad U aan een Konig 20 db VHF mastversterker te gebruiken . Dit geeft zeer goede resultaten .

Pure en Sangean zijn de gevoeligste toestellen voor DAB op grote afstand.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luik komt op een sprietje door in Valkenburg (Limburg) maar Oosterhout ligt feitelijk noordelijk van Schoten bij Antwerpen dus dan zou ik toch eerder denken aan een RTBF zender in de richting van Brussel als meest waarschijnlijke bron? Ik groeide op in het zeer nabijgelegen plaatsje Rijen en daar was qua FM-radio en TV Waver-Overijse beduidend sterker dan Genk of Liège-Ougrée op FM of UHF. Uiteraard heb ik daar geen DAB-ervaringen opgedaan maar kilometers blijven kilometers, nietwaar? Overigens, Lille kwam er destijds ook nog redelijk vaak goed door dus als Franstalige programma's je interesseren zou ik dat ook eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag zijn nieuwe steunzenders in Brustem (ten zuiden van Hasselt) en Millen in gebruik genomen. De steunzender in Millen gaat zorgen voor een betere ontvangst in de regio ten westen van Maastricht.

Uitbreiding

De komende maanden worden er steunzenders in gebruik genomen in Bellegem, Oostende, Oostvleteren, Oud-Turnhout, Overpelt, Vloesberg en Waver in gebruik genomen. De verwachting is dat binnenkort de steunzender in Oud-Turnhout in gebruik gaat worden genomen. In september moeten alle zenders on air zijn en zijn er in totaal twintig steunzenders ingeschakeld voor dit netwerk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

net gelezen

maar ben ik abuis als ik stel dat die voor vlaamse zenders worden opgesteld die steunzenders?

 

Nee, het bericht van digitaal kijker heeft niets met het onderwerp van deze draad te maken. 

 

Op 10-5-2018 om 14:55 zei pitje1:

Ben zelf aan het experimenteren met DAB antennes.... voor NPO 12C en 11C vanuit Limburg. Met succes trouwens.  ca 90 km. vanuit Belgisch Brabant.

U kan proberen met Liege Bol d'Air   PAR 2 kw ,maar dan wel op een hoogte van 475 m boven zeespiegel. U zit op  meer dan 100 km !!

Ik raad U aan een Konig 20 db VHF mastversterker te gebruiken . Dit geeft zeer goede resultaten .

Pure en Sangean zijn de gevoeligste toestellen voor DAB op grote afstand.

 

 

Ik heb hier een Pure-ontvanger staan en die ontvanger is juist helemaal niet gevoelig. Mijn Philips-ontvanger geeft veel betere resultaten. De beste ontvanger qua gevoeligheid (en ook geluidskwaliteit) schijnt van Ruark te zijn. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.......

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...