Ga naar inhoud


Af en toe ontvangstproblemen met KBS World


Rolando

Aanbevolen berichten

Bij mij thuis (Rhauderfehn in het noordwesten van DLD): DECT telefoon aan met max. sterkte: KBS World HD geen ontvangst.

Met DECT in eco mode of uitgeschakelt: Prima beeld zonder storingen.

Mijn schotel: Maxximum T85 met 28.2° Oost in focus; dus zwakste ontvangst bij de LNB voor 13° Oost....

 

Ik denk wij hebben het hier inderdaad te maken met een DECT probleem....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals ik op 27 mei al heb voorgerekend, zit de zender KBS-World op de coax precies op de DECT-frequentie. Er wordt Koka 9 TS gebruikt. Die is uitstekend 4G bestendig. Ook de Inverto Black Ultra is 4G-proof. In deze twee componenten zou ik de fout dan ook niet zoeken maar instralen met DECT op de ontvanger kan natuurlijk wel. Als je de ontvanger nu eens ruim inpakt in de aluminiumfolie, heb je dat probleem dan nog? Niet al te lang ingepakt laten natuurlijk want dan wordt de ontvanger te warm en de folie wel aan aarde leggen met een krokodillenbek klem.
Misschien de ontvanger even in een kartonnen doos zetten die helemaal met alufoil is bekleed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of even je DECT basisstation uitzetten...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag hopen dat dat op die afstand niet zo'n invloed meer heeft, maar je weet maar nooit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2018 om 11:07 zei Mojo:

Heb je een dect telefoon in de buurt staan?

 

Op 29-5-2018 om 23:54 zei Mojo:

Heb jij jouw installatie tegen de binnenmuur naar de buren staan?

 

7 uur geleden zei Sprietje:

Het DECT-signaal kan ook van de buren komen.

 

6 uur geleden zei Alex1970:

Mag hopen dat dat op die afstand niet zo'n invloed meer heeft, maar je weet maar nooit.

Moet ik nog meer zeggen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2018 om 06:32 zei Rolando:

Arte Francais kan ik zo een twee drie niet vinden, Kurdistan TV hetzelfde probleem

TRT geen probleem

Nu ARTE Francais nog opzoeken en controleren

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arte geeft amper tot geen storing, wel Kurdistan TV als KBS World dat heeft.

 

Als die transponder maar iets beter kan worden afgesteld

Dat DECT verhaal zou zeker kunnen maar ook dat is te verhelpen door de hotbird nog beter af te stellen.

Ons uitgangspunt is nu de houder verstevigen met ondersteuning en wellicht die Astra 3 eruit halen en dan de boel opnieuw afstellen.

Enfin, ik laat het aan de experts over, ik ga nergens aanzitten.

Nu staat KBS World op 9.9db zonder storing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Rolando:

Ons uitgangspunt is nu de houder verstevigen met ondersteuning en wellicht die Astra 3 eruit halen en dan de boel opnieuw afstellen.

 

En waarom niet de 13oost LNB meer naar het midden, zoals Alex adviseerde?

En eerst eens checken/nameten of, en zo ja hoeveel, de arm werkelijk doorhangt?

 

Ik heb ook bij mij die transponder nog eens gecheckt, met alle DECT in de omgeving (stations en toestellen) uitgezet. Nog steeds geen lock.

Er is dus echt iets bijzonders aan de hand met die transponder, want op andere zenders van Hotbird heb ik nooit problemen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dect verhaal begin ik nu mijn twijfels over te hebben, ik zag storingen net bij een windvlaag, en wel bij KBS en zelfs dat er "afstemmen mislukt" stond en bij een Arirang bijv totaal niet die altijd op 12db staat.

1 minuut geleden zei Sprietje:

Waarom ontvang ik die zender dan feilloos in Zuid-Spanje waar het signaal beduidend zwakker is dan in Nederland terwijl de Hotbird-lnb helemaal op het einde van de rail staat?

Geen flauw idee, goede vraag voor de schotelmonteur

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Sprietje:

Waarom ontvang ik die zender dan feilloos in Zuid-Spanje waar het signaal beduidend zwakker is dan in Nederland terwijl de Hotbird-lnb helemaal op het einde van de rail staat?

 

Ja, goede vraag.

Maar ik denk dat jij  de schotel heel precies hebt uitgericht?

Mijn BiSat schotel had ik sinds mijn verhuizing eerst even snel geplaatst, zodat ik voldoende signaal had; en sindsdien nooit meer fijn-afgesteld.

Allerlei italiaanse HDzenders bijvoorbeeld ontvang ik desondanks zonder problemen.

Dus het lijkt me dat er toch iets bijzonders met deze transponder aan de hand is, mede gezien de ervaringen van Rolando.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet ieder transponder zend met het zelfde vermogen en zenden ook niet via de zelfde downlink schotel.

Door het zend feedhorn van de satteliet iets te verplaatsen kunnen ze  het uitzend gebied aanpassen.

Genoeg redenen dat ontvangs signaal per transponder niet gelijk zijn

Zo als je al meld eens een keer alles goed afstellen

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de hulp hier.

Maar mij lijkt eerst de ondersteuning op schotel maken en evt die astra 3 af de meest praktische oplossing en ook de meest goedkope.

Mocht het dan nog steeds problemen opleveren ja dan overweeg ik afscheid te nemen van de Triax en dat zo de Gilbertini de meest beste en goedkope oplossing zijn toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Waarom ontvang ik die zender dan feilloos in Zuid-Spanje waar het signaal beduidend zwakker is dan in Nederland terwijl de Hotbird-lnb helemaal op het einde van de rail staat?

Omdat jij 2 minuten kijkt, zet 'm iedere dag maar eens een paar uur op. 

Iedere hardwarevervanging is gewoon geldverspilling.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...