Ga naar inhoud


DVB-S2X tuner vindt geen multistream kanalen


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

M.i. moet er toch iets mis zijn met de tuner, deze geeft nl. wel via de drivers door dat hij multistream aankan.

Heb je alleen de Franse zenders geprobeerd of nog andere multistream zenders?

Ik zou toch even reclameren bij de zaak waar je de tuner gekocht hebt die toch adverteren met dat-ie multistream kan ontvangen.

Anders kan ik Gigablue schrappen van mijn lijstje van mogelijke volgende ontvangers.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook het idee dat ie het zou moeten doen. Op een duitse website lees ik dit:

Endlich sind Sie da! Die neuen GigaBlue DVB-S2X Single Tuner mit Multistream Support.

Artikelmerkmale

  • Tuner für Sat-Empfang DVB-S2/S2X
  • Frequenzbereich: 950-2150 MHz
  • Eingangspegel: -65 bis -25 dBm
  • SymbolRate: DVB-S/QPSK: min. 2-max. 45 MS/s
  • DVB-S2/QPSK: min. 10 - max. 30 MS/s
  • DVB-S2/8PSK: min. 10 - max. 30 MS/s
  • LNB-Steuerung: 13,5/18V (500 mA)
  • DISEqC 1.0, 1.1, 1.2, 2.0
  • Ein-/Ausgang: 2x F-Buchse IEC 164-2

Kompatible GigaBlue Receiver

  • Quad 4K
  • UHD UE 4K
  • HD X2
  • EAN: 4260190962847
  • gigablue-dvb-s2x-multistream-single-tuner.jpg.a06b8ff0c8e6b655e92e91120141e75b.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GIGABLUE-DVB-S2X-SINGLE-MULTISTREAM-TUNER-2_DBVS2X-SINGLE_600x600.jpg

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de originele fabrieks-software herkende de tuner niet eens !

heb nu de gehele site van gigablue afgezocht, de tuner gevonden, maar er staat nergens een vermelding dat die multistream is. Meer nog, op de ganse site wordt met geen woord over multistream gerept.

op de site waar ik de kaart (bij)besteld heb staat ook niet dat de tuner multistream is. Heb wel een mailtje gestuurd naar die webshop om meer uitleg te vragen - in theorie kan ik de aankoop nog steeds retourneren en ik hoef er zelfs niet eens een reden voor op te geven - maar uiteindelijk hebben ze wél geleverd wat er geadverteerd stond.

 

als je googled op "gigablue dvb-s2x multistream" dan kom je automatisch op de webshop waar ik een tuner zie die volgens hen wél multistream is. Alleen, als ik de fote bekijk en het opschrift van de sticker op de tuner, dan is deze volledig identiek met de tuner die ik besteld heb, dus ja - wat moet ik er nu eigenlijk nog van denken ? erg duidelijk allemaal !

 

ik ga even wachten op het antwoord van de webshop.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op goed geluk Jean-Claude

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Op 14-7-2018 om 11:57 zei Jean-Claude:

nog niet - als ik te horen krijg dat de tuner toch multistream is, dan proberen we die eens.

Het is geen multistream tuner, alleen DVB-S2X.

Als je goed kijkt op de foto van de site staat er duidelijk alleen Dual DVB-S2X , multistream staat er duidelijk niet bij.

Bij de multistream tuner van de DM920 staat het wel vermeld.

Dus je kan op zoek gaan naar een andere ontvanger die wel multistream aankan.🤑

Link naar reactie
Delen op andere sites

en volgens de webshop zijn ze wél multistream capable - er zijn zelfs 2 modellen : de TS2L08 (die ik heb) is een single tuner, de TS3L08 is een dual tuner.

maar ze zeggen er ook bij dat ze dit niet op hun website vermelden omdat ze nog geen werkende software gezien hebben die deze multistream kanalen kan detecteren. het is met andere woorden wachten op nieuwe drivers van de constructeur om dit te realiseren - maar de hardware zou er wél klaar voor zijn.

 

nu ja, heb van hen ook een aanbod gekregen om die DVB-S2X om te ruilen naar een single-FBC tuner en ik denk dat dit nuttiger zal zijn dan die paar obscure multistream kanalen op 5W...

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-7-2018 om 16:20 zei Jean-Claude:

en volgens de webshop zijn ze wél multistream capable - er zijn zelfs 2 modellen : de TS2L08 (die ik heb) is een single tuner, de TS3L08 is een dual tuner.

maar ze zeggen er ook bij dat ze dit niet op hun website vermelden omdat ze nog geen werkende software gezien hebben die deze multistream kanalen kan detecteren. het is met andere woorden wachten op nieuwe drivers van de constructeur om dit te realiseren - maar de hardware zou er wél klaar voor zijn.

 

Klopt, ik heb het bij Gigablue gevraagd. Dit was het antwoord

"die Multistream Funktion wird in Kürze in den Treibern implementiert werden.

Danach wird es mit jedem Image funktionieren."

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 16-7-2018 om 16:20 zei Jean-Claude:

en volgens de webshop zijn ze wél multistream capable - er zijn zelfs 2 modellen : de TS2L08 (die ik heb) is een single tuner, de TS3L08 is een dual tuner.

maar ze zeggen er ook bij dat ze dit niet op hun website vermelden omdat ze nog geen werkende software gezien hebben die deze multistream kanalen kan detecteren. het is met andere woorden wachten op nieuwe drivers van de constructeur om dit te realiseren - maar de hardware zou er wél klaar voor zijn.

 

nu ja, heb van hen ook een aanbod gekregen om die DVB-S2X om te ruilen naar een single-FBC tuner en ik denk dat dit nuttiger zal zijn dan die paar obscure multistream kanalen op 5W...

 

Met de image van OpenESI 8.0 zou je de multistream zenders op 5W kunnen bekijken.😃

Volgens de afbeeldingen vanop een site die ik zag, want ik heb zelfs geen Gigablue ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2018 om 20:10 zei patje7of9:

Gigablue turner ondersteunt geen multi stream, alleen DVB-S2X.

Alleen de Dreambox, Mutant & Vu Zero 4K heeft een DVB-S2X multi stream turner.

Met de gigablue zal u geen multi stream kanalen vinden.

 

 

Mijn Octagon SF4008 heeft ook DVB-S2X multistream tuners.

 

@ Jean-Claude : De Franse zenders op 5W zijn geen "obscure zenders", maar de 25 of zo zenders van de Franse DTT, allemaal FTA. Bovendien heb je ook een heleboel Italiaanse zenders, maar die vind ik persoonlijk minder interessant. Let op : om die multistream zenders te kunnen ontvangen met de schotel wel perfect afsgesteld zijn zodat je minstens 12 dB signaalkwaliteit op die zenders hebt. Ik heb zelf ook een paar dagen moeten zoeken waarom ik die Franse zenders niet kon ontvangen, terwijl de Italiaanse zenders wel binnenkwamen. Heb mijn schotelconfiguratie aangepast om 5W met meer signaalkwaliteit te ontvangen, en het is gelukt. Alleen, bij regen heb ik nog te weinig reserve op sommige transponders.

aangepast door ketupa
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei ketupa:

 

Mijn Octagon SF4008 heeft ook DVB-S2X multistream tuners.

 

 

 

De Octagon SF 4008 kan zelfs T2- multistream zenders vinden op 4,8E, één van de weinige ontvangers die dat kunnen.😮

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 5 weken later...

Heeft iemand met een Quad 4K al beeld op multistreams? Zo ja, met welk image?

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...