Ga naar inhoud


Kaart CD werkt niet


Gast Pieter19

Aanbevolen berichten

Al enkele jaren, sinds 2013, draait bij ons de VU+Duo met oranje CD-kaart en OpenPli 3.0. Het abonnement met Canal Digitaal hebben we opgezegd in het voorjaar en dar eindigde 1 september 2018. Bericht ontvangen dat het abonnement in verband met de maand opzeggingstermijn op 1 oktober zou eindigen. Gistermiddag (2 sept.) bevroor opeens het beeld tijdens een interview met Max Verstappen. Alle zenders waren op zwart. Gekeken bij 'Mijn CD': op uw abonnement zijn alleen vrije zenders  beschikbaar. Besloten om over te stappen op het Start HD-pakket. Bevestiging per mail ontvangen. Zenders bleven op zwart, ook vandaag. Gebeld met Canal Digitaal: ze vroegen of kanalen 76 en 80 (BVN) het deden: dat was het geval. Bij hun stond alles goed, zeiden ze, kortom 'de fout ligt vermoedelijk bij uw ontvanger'. 

inmiddels geprobeerd via het menu reset te doen van de fabrieksinstellingen, maar ook dat hielp niet. Heeft iemand een suggestie wat ik kan doen om het weer werkend te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 minuten geleden zei Pieter19:

inmiddels geprobeerd via het menu reset te doen van de fabrieksinstellingen, maar ook dat hielp niet. 

 

Gaarne meer informatie wat u hier mee bedoeld. En gebruikt u een softcam of een CI module? 

 

21 minuten geleden zei Pieter19:

Het abonnement met Canal Digitaal hebben we opgezegd in het voorjaar en dar eindigde 1 september 2018. Bericht ontvangen dat het abonnement in verband met de maand opzeggingstermijn op 1 oktober zou eindigen. Gistermiddag (2 sept.) bevroor opeens het beeld tijdens een interview met Max Verstappen. Alle zenders waren op zwart. Gekeken bij 'Mijn CD': op uw abonnement zijn alleen vrije zenders  beschikbaar. Besloten om over te stappen op het Start HD-pakket. Bevestiging per mail ontvangen. Zenders bleven op zwart, ook vandaag. Gebeld met Canal Digitaal: ze vroegen of kanalen 76 en 80 (BVN) het deden: dat was het geval. Bij hun stond alles goed, zeiden ze, kortom 'de fout ligt vermoedelijk bij uw ontvanger'. 

 

Toevallig een her activatie puls gevraagd bij Canal Digitaal? Wat ook mogelijk is, dat het nieuwe abonnement nog in de molen zit bij Canal Digitaal. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Softcam, geen CI module. De kaart gaat rechts voorin in de VU+Duo ontvanger,  met de chip naar beneden gekeerd. Heb inmiddels drie keer heractivatie aangevraagd, maar dat hielp niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dit aan CD ligt kunnen wij niet beoordelen, temeer omdat uitgebreide informatie ontbreekt (ontbrak).

Het is sowieso al vaag want jij hebt jouw lopende abonnement opgezegd om dan onmiddellijk weer een nieuw abonnement aan te vragen maar dat heeft immers niets met het gemelde probleem te doen.

 

Jij schrijft wel dat jij via het Menu de fabrieksinstellingen terug hebt gezet en dat kan een reden zijn want jij vermeldt niet of jij daarna dan ook alles waaronder de SoftCam - Tuner instellingen weer hebt geconfigureerd.

Ook zou ik nu zeker willen adviseren om OpenPli 3.0 te vervangen door de meest recente versie want 3.0 wordt niet meer ondersteund en wellicht veroorzaakt die oude versie deels ook dit probleem.

Als je niet (meer) weet hoe je de nieuwe software moet flashes dan staat hierboven in in de top van dit forum een VTI installatie tutorial, weliswaar voor VTO maar de installatie procedure ontloopt nauwelijks van die van OpenPli.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het verleden....🤨

 

De techniek staat niet stil en wat gisteren nog prima functioneerde werkt vandaag voor geen meter.

CCCam zou ik nu sowieso afraden want daar is al tijden geen ondersteuning meer voor, maar goed, aan jou de keuze.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Jürgen. Ik dacht de wisseling van abonnement te melden, omdat het probleem zich daarna voordeed. Gistermiddag werkte alles nog, toen bevroor het beeld, daarna nieuw abonnement en vervolgens geen beeld. In de VU+ tot op dat moment niets veranderd. Ik heb na de reset fabrieksinstellingen inderdaad niet gekeken naar configuratie softcam. Kan dat via het menu?

Is er een alternatief voor CC cam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pieter19, Ja Oscam.

Als leek vergt dit bij een handmatige configuratie wel enig leeswerk.

 

Dit kun voor komen door OpenPli opnieuw te installeren want dan wordt dit voor jouw automatisch geregeld.

Ook bij installatie van VTI kun je dit d.m.v. de Oscam Butler laten configureren.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien in het vervolg te overwegen...😉

 

Dus ik zou nu willen adviseren om opnieuw te flashen, stelt feitelijk niets voor.

Ik ga in eerste instantie er niet vanuit dat het genoemde probleem door technische issues op jouw DUO worden veroorzaakt maar het is niet helemaal uitgesloten want dit type is intussen “hoog bejaard”.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Jürgen:

Ja, het verleden....🤨

 

De techniek staat niet stil en wat gisteren nog prima functioneerde werkt vandaag voor geen meter.

CCCam zou ik nu sowieso afraden want daar is al tijden geen ondersteuning meer voor, maar goed, aan jou de keuze.

 

deze cccam werkt hier nog steeds heel goed 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de kaart ook al eens terug in je ontvanger gestoken 

en als je de ontvanger uitzet volledig en dan terug opstart 

en laat hem een op sbs6 of ned1.....rtl4.... een andere zender staan ...kan natuurlijk wel even duren eer je beeld hebt 

je kan ook de softcam terug herstarten ..en heb geduld

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...