Ga naar inhoud


Bovenste CI slot VU+ Ultimo 4k bij VTi standaard disabled?


Italieman

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Nu zal het wellicht best handig zijn om de Zoekfunctie van dit Forum te gebruiken want over dit simpele item is al herhaaldelijk geschreven.

 

Blauwe knop - VTI Panel en daar vind je alle opties om de genoemde items ook na de installatie te installeren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan me de verwarring wel een beetje voorstellen daar Smetje BE een heel ander image op zijn Vu heeft.

\ zelf leren en doen is uiteindelijk wel veel bevredigender dan een dienst inkopen voor 250€

 

eerlijkheid gebied me te vertellen dat ik er toch drie weken mee bezig was om oscam aan de gang te krijgen voor Premiere en CDS samen in 2005

nu doe je dat bijna blind zonder veel nadenken

 

succes ermee

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet Smetje weleens vaker, adviseert het door hem gebruikte Image zonder dat daar ook een enkele goede reden voor is om te switchen...😉

 

Ik geef ook alleen maar aan dat Oscam en de bijbehoren Butler gemakkelijk vanuit de feed geïnstalleerd kan worden.

Als je dan de Oscam configuratie wilt wijzigen is dat natuurlijk weer andere koek maar dan zit je ook in het verkeerde forum.

In het Oscam forum kun je vast wel het een en ander hierover vinden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gelezen maar bij mij is alles leeg.

 

VTi Paneel

VTi Softwarebeheer

Download or delete Software

 

SoftCams = leeg

Configuraties = leeg

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik help je graag om je OScam te installeren....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat komt wel eens voor als je geen internet aan de box hebt (dan wel de internet verbinding nog niet geconfigureerd hebt)

als daar ook een te nemen horde ligt heb ie er niks aan om naar mimisiku toe te gaan

dat moet in je thuisnetwerk opgelost worden, anders werkt het niet als die weer terug thuis is

 

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat doe ik gewoon gratis... Alhoewel: ik ben om te kopen met broodjes bal met mosterd of whinegums.....

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het netwerkverhaal zal hier inderdaad het grootste probleem zijn.

 

Het WLAN is gevonden, maar dan moet je blijkbaar nog handmatig IP adres, Netmask en Gateway invullen anders "pakt" het blijkbaar niet.

 

Netmask - geen idee wat dat is.

Gateway - wel eens van gehoord, maar verder geen idee wat het precies is en hoe je het in moet stellen.

 

Zojuist de LAN-kabel weer aangesloten die ik ook tijdens de VTi installatie heb gebruikt. Voelt de VU helemaal niet. Heel apart.

 

Ik ga nu weer stoppen. Ik heb werk te doen.

 

250 euro lijkt misschien veel geld, maar als het dan werkt is het een enorme tijdsbesparing. En het scheelt ook een hoop irritatie.

 

Bedenk ook even dat dit een apparaat is wat ik niet op de WLAN krijg ingesteld. We hebben hier o.a. 2 printers, 2 iPads, 2 telefoons, 3 computers en 3 x Humax kabelontvangers op de Wi-Fi. Alleen de VU-plus wil blijkbaar dat er handmatig allerlei technobabbel wordt ingevoerd. 

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het allemaal zo lees dan is de installatie van VTI niet juist uitgevoerd.

Het heeft wel de voorkeur om tijdens de installatie over een goed werkende Internet verbinding op het apparaat te beschikken maar niet bepaald noodzakelijk.

Ik installeer de (W)LAN verbinding ook meestal achteraf na de standaard installatie.

 

Kun je in het Menu-item 'Beschikbare netwerken' wel jouw WLAN zien?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...