Ga naar inhoud


Nederland krijgt nieuwe volwaardige 4K Ultra HD-zender


Ambilight

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

23 uur geleden zei Sverige:

Interessant wat er nu allemaal gezegd wordt over 'volwaardige' zenders...

Voor mij is een volwaardige zender, wat ze in het duits een zender met een "Vollprogramm" noemen... dus een "normale" tv zender met een diversiteit aan programma's, waar je geen niche-programma's op ziet, zgn Spartenprogramme....  een modezender is geen volwaardige zender in mijn ogen, ook al zenden ze de hele tijd UHD uit wat niet opgeschaald is... TravelXP is ook geen volwaardige zender...   je kan daar gewoon niet de hele avond naar kijken.

Toen HD begon, had je ook een handjevol zenders die tests uitzonden... maar dat was gewoon leuk voor een paar minuten om te zien wat het was... maar je hebt er gewoon niets aan...  en dat heb je nu met UHD precies hetzelfde...  Ik heb ook al eens 5 minuten RTL UHD zitten kijken naar een Formule 1 race , gewoon om het eens te zien (al heb ik niet eens een UHD tv)... maar dat racen interesseert me niet, dus bleef het daarbij.

Maar ik denk dat de definitie waarschijnlijk voor iedereen anders zal zijn.

 

Ik van dat gezwets over "volwaardige" programma aanbieders ook maar een hoop geouwehoer.

Geen enkele zender die in 4K uitzendt zal uitsluitend 4K content uitzenden. Dat is een sprookje en ook begrijpelijk.

 

Stel dat morgen onze vriend Trump doodgeschoten wordt en de 4k zender in kwestie heeft daar een exclusieve opname van. Echter niet in 4K. Denken jullie nou echt dat de nieuwslezer zal zeggen: "Dames en Heren, het spijt ons ten zeerste maar deze opname kunnen we niet aan u laten zien want we hebben het niet in 4K kwaliteit.

Natuurlijk wordt er altijd wel wat materiaal ge-upscaled. Dat is in de praktijk nou eenmaal zo.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...