Ga naar inhoud


Nederland krijgt nieuwe volwaardige 4K Ultra HD-zender


Ambilight

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
9 uur geleden zei luisteraar:

ja zenders die sd of hd materiaal upscalen

Dit gaf je aan, dan noem je nu ook die zenders bij naam!

En je noemt NASA UHD een demo zender?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei luisteraar:

NO Er zijn nog geen FREE UHD ZENDERS die volwaardig zijn enkel demo zenders

ik meen een 24h versie gezien te hebben van FashionTV 4K.

ik spreek er mij niet over uit of dit een volwaardige zender is, maar het is beslist géén demokanaal .......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn mij geen 4k zenders bekend die SD materiaal uitzenden en dat als UHS verkopen.

Er is nog een FTA UHD kanaal wat een programmering heeft, TravelXP UDH,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant wat er nu allemaal gezegd wordt over 'volwaardige' zenders...

Voor mij is een volwaardige zender, wat ze in het duits een zender met een "Vollprogramm" noemen... dus een "normale" tv zender met een diversiteit aan programma's, waar je geen niche-programma's op ziet, zgn Spartenprogramme....  een modezender is geen volwaardige zender in mijn ogen, ook al zenden ze de hele tijd UHD uit wat niet opgeschaald is... TravelXP is ook geen volwaardige zender...   je kan daar gewoon niet de hele avond naar kijken.

Toen HD begon, had je ook een handjevol zenders die tests uitzonden... maar dat was gewoon leuk voor een paar minuten om te zien wat het was... maar je hebt er gewoon niets aan...  en dat heb je nu met UHD precies hetzelfde...  Ik heb ook al eens 5 minuten RTL UHD zitten kijken naar een Formule 1 race , gewoon om het eens te zien (al heb ik niet eens een UHD tv)... maar dat racen interesseert me niet, dus bleef het daarbij.

Maar ik denk dat de definitie waarschijnlijk voor iedereen anders zal zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat jij volwaardige zenders noemt zijn "broadcasters".

hiernaast heb je de nichezenders, ook "narrowcasters" genoemd.

beiden zijn volgens mij evenwaardig; hebben hun eigen publiek en hun doelgroep. De ene vult de andere aan. Bij de narrowcasters wordt veel herhaald maar het is dan ook niet de bedoeling dat je er 24 uur gaat op zitten kijken, je moet selectief te werk gaan.

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Sverige, omdat jij het niet interessant vindt om de hele avond naar mode te kijken, zouden de modezenders geen  volwaardige zenders zijn?
Nou dan kan ik nog wel een aantal zenders op noemen die dan niet volwaardig zijn.


Wat dacht je van sportzenders, bah, de hele avond sport kijken
Wat dacht je van nieuwszenders, bah, de hele avond naar nieuws kijken op BBC, Sky News, Euronews enz.
Wat dacht je van filmzenders, bah, de hele avond naar films kijken. Dit is echt het ergste wat er is.
Wat dacht je van muziekzenders, bah, de hele avond naar 192TV kijken
Wat dacht je van cartoonzenders, bah, de hele avond naar tekenfilms kijken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Sprietje, dat zijn geen volwaardige zenders voor mij...

Als je in Duitse zenderlijsten kijkt , staat er ook niet dat het een "Vollprogramm" is...  Maar goed, zoals ik al schreef, vult ieder het voor zich maar in wat het beste voor hem of haar past...

 

Hier zie je een voorbeeld...   en zo zie ik het zelf ook... Dat wil niet zeggen dat de andere zenders "minderwaardig" zouden zijn, maar het zijn nu eenmaal geen complete volwaardige zenders met gevarieerd aanbod.  De hele avond kijk je nu eenmaal ook niet naar Sky News om er maar 1 te kiezen... Vaak lopen de uitzendingen rond in carousselvorm ... en om de zoveel tijd weer iets nieuws...

 

vollprogramm.jpg.124f498e1e63b6bfb385efada4dd3625.jpg

Bron: Satfinder.info

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh zitten er knoppen op mijn afstandbediening? :grin:

goei poeier Sprietje

 

het hoeft geen eigen leven te krijgen die melding over een volwaardige 4K ultra HD zender volgens de titel van het topic en wat er onder verstaan wordt...

de beeld kwaliteit spreekt voor zich en de resolutie die je 4K receiver op een 4K TV projecteert

 

het is geen "Nederlandse zender", dus dat is voldoende informatie om die wervende nieuwsberichten effe te nuanceren.

 

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...