Ga naar inhoud


Tuner Problemen


Andreas67

Aanbevolen berichten

Hi Allemaal,

 

Ik heb een VuSolo Se met een dubbele tuner, nu heb ik openPli4 upgedate naar openPli6.2, daarna Cccam 2.2.1 geinstalleerd, 

Maar nu kan ik dus alleen nog maar kijken naar die zender waarvan ik opneem, als ik overschakel naar een ander kanaal, krijg ik alleen een zwart scherm??

Die Tuner configuratie staat helemaal goed, zoals die altijd gestaan heeft, en met signaalzoeker slaan beide tuners goed uit...

 

Wat de oorzaak hiervan kunnen zijn misschien?

Bedankt alvast

Andreas

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


CCcam 2.2.1 is de oorzaak. Deze ondersteunt geen multi-encryptie.. CCcam is oeroud en mag je langszaam eens gaan vervangen voor OScam..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou cccam 2.2.1 het probleem zijn?

Deze oud gediende werkt nog steeds probleemloos op de oudere ontvangers.

 

Zou het met de instelling van je voorkeurs tuner kunnen zijn.

Ik heb hier ook gemerkt dat bij de laatste openpli je geen melding meer krijgt als er geen tuner vrij is. Enkel een zwart scherm.

Probeer eens een opname te maken en terwijl te kijken naar een programma op dezelfde transponder

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties, met openPli4 werkte het allemaal prima, nu met 6.2 is het hopenloos,

en zit er dan ook aan te denken om die openPli6.2 weer te vervangen voor 4 of een andere versie,

 

Ik zal het eens gaan proberen wat jullie voorstellen, zal dit nog laten weten 

Bedankt nogmaals

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

cccam is wel degelijk de oorzaak.Deze oude versies werken niet meer met moderne images en boxen.Idem hier op openvix en gewoon oscam geinstalleerd en werkt perfect.Of je zoekt de nieuwe cccam op.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andreas67,

het forum staat kompleet vol met instructies voor oscam, en jij nieuw op dit forum gebruikt CCcam 2.2.1 waarover de meerderheid van de bijdragen op het forum ook heel duidelijk is

het heeft ook helemaal niets met de image versie te maken

je moet gewoon bij de tijd blijven en wat heeft dat alles met je tuner te maken?

 

dat wat jij zoekt is de juiste tuner configuratie

laat maar eens je huidige configuratie zien! dan kan men jou helpen

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam 2.2.1 doet alleen Multidecryptie als de hardware 2 of meer demuxers biedt. Zoals de oude DM8000 bijvoorbeeld....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei bellejt:

cccam is wel degelijk de oorzaak.Deze oude versies werken niet meer met moderne images en boxen.Idem hier op openvix en gewoon oscam geinstalleerd en werkt perfect.Of je zoekt de nieuwe cccam op.

zever wat jij zegt 

hier loopt dat perfect op de dreambox 8000 met tvv kaar en Cccam 2.2.1

en pli 7

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook al eens hier je instellingen veranderd 

tuner instelling5.jpg

tuner instelling6.jpg

tuner instelling7.jpg

tuner instelling8.jpg

tuner instelling9.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje opvoeding kan mss geen kwaad.Zever verkoopt men bij de apotheker.Ik heb een VU duo2 met openvix en anderen hebben andere boxen met OE2 erop.Sinds de update naar OE2 werkt die cccam versie niet meer voor dual decoding.Is reeds 1000 x vernoemd op verschillende  fora.Enkel de nieuwere getunede versie 2.3 werkt terug of oscam.

PS : mss werkt het nog wel met een image op die DM en pli 7.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei bellejt:

beetje opvoeding kan mss geen kwaad.Zever verkoopt men bij de apotheker.Ik heb een VU duo2 met openvix en anderen hebben andere boxen met OE2 erop.Sinds de update naar OE2 werkt die cccam versie niet meer voor dual decoding.Is reeds 1000 x vernoemd op verschillende  fora.Enkel de nieuwere getunede versie 2.3 werkt terug of oscam.

PS : mss werkt het nog wel met een image op die DM en pli 7.

het werkt zelfs ook op een axas 3hd  met atv soft en cccam 2.2.1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan die cccam ook gewoon laten staan en een andere douwnloaden

maar aan jouw de keuze

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss nog kleine toevoeging : zet je tuners als onafhankelijk van elkaar.Vermoedelijk staan ze zo al maar wordt soms over het hoofd gezien.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...