Ga naar inhoud


wisselen van 80 naar 160 GB sony harddisk recorder


Gast peterp

Aanbevolen berichten

Ik heb twee sony DVD Harddisk recorders een RDR HX 520 , 80 GB en een RDR HX 785 , 160 GB

de RDR HX 520 80 GB is van 2006 en de RDR HX 785 is van 2008 .

 

Van de RDR HX 785 160 GB is het dvd/cd station stuk dus ik wilde de harde schijf van de RDR HX 785  160 GB

wisselen naar de 520 die maar 80 GB heeft , allebei sata aansluiting dus zo gepiept dacht ik .

Nu komt het probleem !!! als ik de RDR HX 520 met de 160 GB schijf opstart krijg een melding

HDD ERROR  wat doe ik verkeerd of zit er een beveiliging in ???? 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zou inderdaad een beveiliging in kunnen zitten.

In dat geval kan de HDD alleen door de servicedienst vervangen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets soortgelijks liggen. Een HX510 en een HX710. Achterhaalde techniek. 

Display van beide werd nauwelijks afleesbaar. Na wat losschroeven zat een bruin/lila lapje kunststof voor het display dat alleen aan de onderzijde vastzat. Dit verwijderen en het het display is weer redelijk helder groen en goed afleesbaar. 

Het omzetten van de disk lukt niet. Jaren terug hier naar gezocht. Het is beveiligd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de youtube film  die bij psychosammie z,n opmerking staat heb ik bekeken maar wat hij precies zegt wat hij doet om de hd schijf te accepteren begrijp ik niet , de persoon gaat dan onduidelijk praten en m,n engels is niet perfect zodat ik hem begrijp wat hij bedoeld .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel begrijpelijk nu , en dan komt de grote vraag :: welke code zegt hij ??? tonskidutch kan dat naar mij persoonlijk sturen ,maar ik vermoed dat de code niet gezegd wordt in het YouTube filmpje .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sony RDR-HX750 repair and upgrade

HEB WEL DIT YOUTUBE FILMPJE GEVONDEN

 

ZOU HET WERKEN , zal eens kijken of ik een lege HD schijf heb

aangepast door peterp
tekst verandering
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.avforums.com/threads/what-sony-models-can-have-the-hdd-upgraded.782913/

 

Hierop staat een lijst met non upgradeable models waaronder de HX520

En een lijst met upgradeable models waaronder de HX785

Vervangen van de software of een ic pin aan massa gaat mij te ver.

Aan het eind van blad2 is sprake van een remote control met p.run als toets.

Kan die ook niet vinden evenals het verstaan van de laatste instructies in het u-tube filmpje.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei peterp:

de youtube film  die bij psychosammie z,n opmerking staat heb ik bekeken maar wat hij precies zegt wat hij doet om de hd schijf te accepteren begrijp ik niet , de persoon gaat dan onduidelijk praten en m,n engels is niet perfect zodat ik hem begrijp wat hij bedoeld .

 

Bij het Youtube filmpje, onderaan cc is ondertitels aanzetten, dan lees je wat hij bedoelt.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

esc button en dan key one

zegt ie

 

 

van penthe:

Citaat

Device Check Menu (Diagnostic Test)

1) When the key “1”is pressed down, the EEPROM device check will be executed. (The EEPROM device is checked whether it is mounted or not, and the I2C communication between Rism3 (IC103) and EEPROM is checked.

 

aangepast door Tonskidutch
engels

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

nieuwe firmware er op laten zetten kost tussen de € 125,00 en 150,00  OEPSSSSS  SONY ?????

Op 13-12-2018 om 19:40 zei ceesv:

Er zou inderdaad een beveiliging in kunnen zitten.

In dat geval kan de HDD alleen door de servicedienst vervangen worden.

vervangen kost tussen de 125,00 en 150,00 eurotjes oepsssss  SONY ??????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...