Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
peterp

wisselen van 80 naar 160 GB sony harddisk recorder

Aanbevolen berichten

Ik heb twee sony DVD Harddisk recorders een RDR HX 520 , 80 GB en een RDR HX 785 , 160 GB

de RDR HX 520 80 GB is van 2006 en de RDR HX 785 is van 2008 .

Van de RDR HX 785 160 GB is het dvd/cd station stuk dus ik wilde de harde schijf van de RDR HX 785  160 GB

wisselen naar de 520 die maar 80 GB heeft , allebei sata aansluiting dus zo gepiept dacht ik .

Nu komt het probleem !!! als ik de RDR HX 520 met de 160 GB schijf opstart krijg een melding

HDD ERROR  wat doe ik verkeerd of zit er een beveiliging in ???? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zou inderdaad een beveiliging in kunnen zitten.

In dat geval kan de HDD alleen door de servicedienst vervangen worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb iets soortgelijks liggen. Een HX510 en een HX710. Achterhaalde techniek. 

Display van beide werd nauwelijks afleesbaar. Na wat losschroeven zat een bruin/lila lapje kunststof voor het display dat alleen aan de onderzijde vastzat. Dit verwijderen en het het display is weer redelijk helder groen en goed afleesbaar. 

Het omzetten van de disk lukt niet. Jaren terug hier naar gezocht. Het is beveiligd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

de youtube film  die bij psychosammie z,n opmerking staat heb ik bekeken maar wat hij precies zegt wat hij doet om de hd schijf te accepteren begrijp ik niet , de persoon gaat dan onduidelijk praten en m,n engels is niet perfect zodat ik hem begrijp wat hij bedoeld .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het althans heel helder

je moet bij de foutmelding een code intikken op de service afstandbediening opdat ie de HDD op het SONY eigen Filesystem initialiseert en formateert

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja heel begrijpelijk nu , en dan komt de grote vraag :: welke code zegt hij ??? tonskidutch kan dat naar mij persoonlijk sturen ,maar ik vermoed dat de code niet gezegd wordt in het YouTube filmpje .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sony RDR-HX750 repair and upgrade

HEB WEL DIT YOUTUBE FILMPJE GEVONDEN

ZOU HET WERKEN , zal eens kijken of ik een lege HD schijf heb

aangepast door peterp
tekst verandering

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

https://www.avforums.com/threads/what-sony-models-can-have-the-hdd-upgraded.782913/

Hierop staat een lijst met non upgradeable models waaronder de HX520

En een lijst met upgradeable models waaronder de HX785

Vervangen van de software of een ic pin aan massa gaat mij te ver.

Aan het eind van blad2 is sprake van een remote control met p.run als toets.

Kan die ook niet vinden evenals het verstaan van de laatste instructies in het u-tube filmpje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden zei peterp:

de youtube film  die bij psychosammie z,n opmerking staat heb ik bekeken maar wat hij precies zegt wat hij doet om de hd schijf te accepteren begrijp ik niet , de persoon gaat dan onduidelijk praten en m,n engels is niet perfect zodat ik hem begrijp wat hij bedoeld .

Bij het Youtube filmpje, onderaan cc is ondertitels aanzetten, dan lees je wat hij bedoelt.

aangepast door Tripleboy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Citaat

esc button en dan key one

zegt ie

van penthe:

Citaat

Device Check Menu (Diagnostic Test)

1) When the key “1”is pressed down, the EEPROM device check will be executed. (The EEPROM device is checked whether it is mounted or not, and the I2C communication between Rism3 (IC103) and EEPROM is checked.

aangepast door Tonskidutch
engels

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

nieuwe firmware er op laten zetten kost tussen de € 125,00 en 150,00  OEPSSSSS  SONY ?????

Op 13-12-2018 om 19:40 zei ceesv:

Er zou inderdaad een beveiliging in kunnen zitten.

In dat geval kan de HDD alleen door de servicedienst vervangen worden.

vervangen kost tussen de 125,00 en 150,00 eurotjes oepsssss  SONY ??????????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Timm1983
      Hallo allemaal
      Ik had graag geweten of het wel mogelijk is om programma's op te nemen van een digitale kabel ontvanger (hdmi van Proximus TV) op een externe hdd (merk Fujitsu Siemens van ongeveer 596GB) via de usb die aangesloten is op mijn Smart TV van Samsung (UE55MU7040 met softwareversie 1280)?
      De externe hdd is aangesloten via usb in de HDD usb ingang.
      De hdd is leeg ondertussen, op mijn tv kreeg ik geen bericht dat de hdd moest geformatteerd worden, moet het NTFS of FAT32 geformatteerd worden?
      Of is de kans ook groot dat op mijn TV enkel maar een hdd afspeelt en geen opnamefunctie ondersteund?
      Zie afbeelding, in bijlage. Als ik op menu druk op de afstandbediening (het huisje) dan zie ik links onderaan, start (huisje) en daarnaast (gids), ik heb al gezien op reviews via youtube dat naast de toets gids, een record knop staat, maar bij mij niet, of zou het kunnen dat opnemen via usb enkel maar gaat in Amerika of Engeland want het clipje was in het Engels?
      Dus weet iemand waarom ik die record knop niet zie op mijn TV in het menu?
      Het is een smart tv die ik in juli 2018 gekocht heb.
      Wie kan mij verder op weg helpen.
      Alvast bedankt!
      Timm1983

• Door kwetal
      Een PC met daarin een tunerkaart is niet populair hier. Of ze veroorzaken nooit problemen.  Zelfs een zoekopdracht met "HTPC" levert niets op.....

De TBS 6902 was/is mijn beste tunerkaart ooit. In combinatie met DVBViewer een waardevolle combinatie. Althans in mijn mancave.
      Vanwege de immer oplopende kosten i.c.m. het verschralende aanbod heb ik mijn 2e kaartje bij CD opgezegd. De reader en softcam niet overgezet in mijn nieuwste PC.

Met de komst van Joyne wil ik het nog wel een keer proberen. Module en abo light via een aanbieding aangeschaft. Nu nog een CI slot erbij. Op aanraden van het DVBViewer forum ben ik gegaan voor een kaart van Digital Devices. Made in Germany. Wat wil je nog meer.... Goed. Voor 230 euro kwam de kaart een paar dagen later in huis.

Het goede nieuws is dat ik de Joyne module eenmalig voor korte tijd werken heb gekregen. Het gewone CI slot op de kaart (geen CI+) doet het dus. Het slechte nieuws is dat de kaart gemiddeld zo'n 25 a 30% slechter presteert in het doorgeven van de signaalsterkte aan de PC (DVBViewer dus) dan de TBS kaart. Iedereen die al met "krachtige" signaal van de Joyne transponders heeft gewerkt weet nu dat Joyne kijken het dus niet gaat redden met deze kaart.

Wat kan er aan de hand zijn. Voor de goede orde: Ik heb de kaarten in drie verschillende PC's getest. Geen noemenswaardig verschil. Ik heb twee identieke antennekabels. Van dezelfde T90, dezelfde Inverto Black ultra quattro's. Dezelfde Spaun uncomitted switches en dezelfde EMS Centauri multiswitches. Ook het wisselen van de antenne kabels maakte niets uit.

Het mooie van de Digital Devices driver is dat deze inzicht kan geven in de componenten van de signaalkwaliteit. Maar dan moet die kaart het signaal niet zodanig verzwakken dat er helemaal niets meer doorkomt. Grofweg beneden de 50bBuV.

Om het probleem te illustreren heb ik nog vier opnames gemaakt. Twee systemen naast elkaar. Om toevallige atmosferische variaties uit te sluiten. Links de TBS, rechts de Digital Devices.

Astra 2. 88 tegen 60%

Hotbird. 75 tegen 47%

Eutelsat 9E. 91%(!) tegen ???????????? Bij 44% restsignaal kan de driver er ook niets meer van bakken.

Tenslotte 5W. 85% tegen 57%

Ideeën en suggesties zijn van harte welkom. Support vanuit Duisburg wil wel helpen maar gaat het natuurlijk op allerlei andere oorzaken gooien dan het disfunctioneren van eigen product. Dus hoe meer argumenten ik heb, hoe beter ik de strijd aan kan gaan....
    • Door pirrewit
      Ik heb zo een mini toetsenbord Rii I8 maar alhoewel de toetsen Azerty zijn drukt de A een Q. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen?
      Ik weet ook niet zo vlug in welk  forum dit moet gevraagd worden.
      grts
    • Door Miauw
      Onder het motto ontspullen:

DVD Recorder Panasonic model DMR-EH65 met harde schijf, wat kan ik er (nog) mee?

Staat hier al een tijdje in huis, maar nog nooit door mij in gebruik genomen. Kan DVD's branden, ook van de harde schijf, verder lijkt het of er een analoge tuner in zit.

Ik kan het op de scartaansluiting van de mijn M7 SAT801 aansluiten, dat kan ook direct met een USB-stick. Beide is standalone, echter kan ik met de DVD brander ook op DVD's branden.

De grote vraag: 

Is het nog de moeite om er iets mee te doen behalve naar de ecostraat?

• Door Miauw
      Onder het motto ontspullen:

Links wireless-G Broadband Rouyer model WRT54G, wat kan ik er (nog) mee?

Ik ben diverse spullen aan het uitzoeken, ook wat apparatuur. Het is niet stuk, maar is het de moeite om het te bewaren om er (nog) iets mee te doen?

Ik heb zo'n vermoede dat het richting de ecostraat kan, maar wie weet zie ik iets zinnigs over het hoofd, iemand enig idee?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.