Ga naar inhoud


aannemer weigert zijn belofte na te komen


sattos

Aanbevolen berichten

vloer van de  keuken en overloop zijn niet even hoog,tussen de vloeren loopt een dorpel,

 

in  de keuken kan ik wel laminaat of tegels aanleggen,maar in de overloop gaat dat niet omdat anders laminaat over de dorpel uitsteekt,

 

ik heb dit bij mijn verhuurder aangekaart,die heeft belooft de vloer te verhogen,gelijk aan de overloop,dorpel wordt dan verwijderd,

 

maar nu weigert de aannemer  (verhuurder )mijn vloer te verhogen,

 

wat moet ik nu doen?

 

bewijs van zijn belofte heb ik zwart op wit

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De verhuurder in gebreke stellen.

 

Maar of je daar beter van wordt?

Vroeger was een hoogte verschil geen gebrek, of dit tegenwoordig nog zo is?

Het bouwbesluit heeft het over toegankelijkheid van woningen voor minder validen met niveau verschillen van maximaal 2 centimeter.

Er bestaan dorpels, die het hoogteverschil kunnen compenseren, dat zou je probleem oplossen.

 

Tonskidutch weet daar beroepshalve het fijne van.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beloften moet je heden ten dage aanklagen, als ze niet worden nagekomen

 

als je rechtsbijstand verzekering formeel een ophelderende vraag stelt aan die verhuurder, dat is de aansprakelijke partij, kan het zijn dat een reden gegeven wordt voor het niet nakomen van de belofte

dan pas heb je iets om mee naar de huurcommissie te stappen en/of naar de rechter

probeer in goed overleg erachter te komen wat loos is anders gaat het je meteen geld kosten voor advocaten en proceskosten

 

De bouwbesluit regels omtrent toegankelijkheid en wonen is inderdaad die 20mm maximaal hoogte verschil (dat geld voor de voordeur en alle tussenliggende dorpels in de overige vertrekken verblijfsruimten)

Er kan echter contractueel een drempelloze woning zijn aangeboden, dat weet ik niet op voorhand, maar dan heb je het volste rechte dit te laten verwezenlijken bij de overloop en andere deurdrempels

 

mondelinge toezeggingen moet je altijd op papier laten bevestigen en als jij dat hebt, zoals je schrijft, men kan zelfs de gemeente in tweede instantie aankloppen om je helpen indien het over de kosten van die verwezenlijking gaat. Heb je een mantelzorger of buddie ?

aangepast door Tonskidutch

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei ceesv:

Er bestaan dorpels, die het hoogteverschil kunnen compenseren, dat zou je probleem oplossen.

 

er zit al een dorpel in,alleen hebben ze de vloer van overloop heel hoog gestort.

 

hoogteverschil tussen overloop en dorpel is 2 mm

hoogteverschil tussen keuken en dorpel is 2 cm

 

ik kan dorpel plaatsen,voor overloop wordt hoogteverschil  1 cm,maar voor de keuken wordt het wel 3 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier bijvoorbeeld

 

https://www.onlinebouwbesluit.nl/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator
Op 30-12-2018 om 21:06 zei sattos:

bewijs van zijn belofte heb ik zwart op wit

Tja, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.

 

Ik ben geen rechtsgeleerde, maar ik vermoed, dat je zult moeten gaan vorderen dat de aannemer zijn belofte nakomt.

Je kan nagaan of er een arbitrage procedure gestart kan worden of dat je je gelijk bij de rechter moet halen.

Je zal dan een procedure aanhangig moeten maken, en daar zijn kosten aan verbonden.

Zelfs wanneer je in het gelijk gesteld wordt is daarmee je vloer nog niet gemaakt.

 

Een satelliet forum is niet het platform om je daarin te adviseren, je zou er verstandig aan doen dit dispuut aan een jurist voor te leggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

heb dit probleem door gekaart aan de huurcommissie,door corona zijn er langere wachttijden voor de hoorzitting.

 

Ik moest vinyl aanleggen i.p.v. laminaat, en heb hiervoor €340,- voor moeten betalen.

 

De oppervlakte van de keuken en de overloop zijn samen 10 m2. Als ik laminaat kon aanleggen was ik ongeveer €150,- kwijt.

Is er een mogelijkheid om die extra kosten op de verhuurder te verhalen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit probleem speelt nu 2 jaar, Corona nog geen jaar.

 

Zo lang zal de huurgeschillen commissie toch niet nodig gehad hebben, wanneer je dit geschil in januari 2019 hebt aangekaart.

 

Zie verder mijn eerste reactie,

Op 30-12-2018 om 21:19, ceesv zei:

De verhuurder in gebreke stellen.

 

 

Ik was vanochtend nog op een project wat al 4 jaar speelt,en waar vanochtend de rechtsbijstand  de onafhankelijk deskundige het probleem liet bekijken.

 

De conclusie was dat het probleem zonder veel problemen in 10 minuten zonder kosten op te lossen is, maar dat door geen communicatie nu een juridisch probleem was geworden.

 

 

En wat ik dan altijd aangeef, de advocaat lost het bouwkundig probleem niet op, die produceert alleen maar papier.

 

 

In jouw geval had men de keukendeur iets kunnen inkorten, de dorpel iets hoger kunnen maken, en een van de vloeren op hoogte kunnen brengen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

Dit probleem speelt nu 2 jaar, Corona nog geen jaar.

 

voor de corona had de huurcommissie al behoorlijke achterstanden,deze probleem werd zelfs aangekaart bij de 2e kamer.Door de corona werd het alleen maar langer.

18 minuten geleden, ceesv zei:

In jouw geval had men de keukendeur iets kunnen inkorten, de dorpel iets hoger kunnen maken, en een van de vloeren op hoogte kunnen brengen.

helaas verhuurder wilde niets verhogen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is soms moeilijk, maar probeer er rationeel naar te kijken.

 

36 minuten geleden, sattos zei:

Ik moest vinyl aanleggen i.p.v. laminaat, en heb hiervoor €340,- voor moeten betalen.

 

De oppervlakte van de keuken en de overloop zijn samen 10 m2. Als ik laminaat kon aanleggen was ik ongeveer €150,- kwijt.

Is er een mogelijkheid om die extra kosten op de verhuurder te verhalen?

 

Het verschil, wat je meer kwijt bent is € 190,--

Voor de een peanuts, voor de ander 1 maand eten, een rib uit het lijf.

Op 30-12-2018 om 21:06, sattos zei:

maar nu weigert de aannemer  (verhuurder )mijn vloer te verhogen,

 

wat moet ik nu doen?

 

bewijs van zijn belofte heb ik zwart op wit

Stuur een aangetekend schrijven met een kopie van zijn belofte en een bewijs van de meerkosten naar de aannemer en vraag hem het verschil aan je te betalen.

 

Heeft dat geen resultaat, moet je gaan procederen, met een ongewisse uitkomst en dien je voor jezelf een kosten / te verwachten baten afweging maken.

 

Dat is mijn persoonlijke mening en geen juridisch advies.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...