Ga naar inhoud


welke mobiele telefoon voor ouderen


Aanbevolen berichten

mijn moeder is op leeftijd

 

heeft momenteel een vaste aansluiting via kpn en een budget abo

 

als men abo + belkosten bij elkaar optelt is dit veel te duur, als men bekijkt wat ze hiervan gebruikt maakt. ze is per 2 maanden +/- 60 euro kwijt( abo + belkosten ).

 

mijn gedachten gaan uit naar een mobiele telefoon met een abo met onbeperkt bellen en sms en het liefs geen internet( is op haar leeftijd niet meer te begrijpen ).

wie kan me een tip geven aan welke telefoon ik het beste kan denken cq aanschaffen eventueel met een abo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn vader is 84 en zit volop op internet. Onderschat de oudjes niet!
Hij heeft een prepaid telefoon van 25 euro. Hij belt iets van 10-15 euro per maand.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

je kan best gaan voor een seneoren klap telefoon.

Anders hebben ze problemen om het toetsenbord te vergrendelen of ontgrendelen.

 

Ik heb onlangs een klaptelefoon gekocht voor de schoonouders ter vervanging van een andere seneoren telefoon die je niet kon openklappen,

en dat vonden ze een hele verbetering.

Volgens mij was het een FYSIC GSM Big Button Klap FM-925 Zwart GSM

 

Het enige nadeel is dat de beltoon niet echt hard kan.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je kijkt naar vaste lasten en telefoonkosten zul je achteroverslaan

daarom ben ik toen naar ben sim onley gestapt

tegenwoordig 6,5€ 100min/sms + 1000MB

 

buiten deurs doe ik niet aan DATA verkeer dus daar kom ik never nooit over nog met bellen nog met internet

een leuk eigen android toestel Xioami en je bent de man :grin:

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je die ouwe meneer een iPad geeft met wifi - 4G kan die telefoneren en skypen met je, dat vind ie beslist heel leuk moet ie wel thuis een wireless router hebben staan

http://www.4g.nl/4g-toestellen/4g-tablets/ipad-4g/

 

voor 419€ heb je er een

dat hebben wij ook voor onze moeder gekocht 6 jaar geleden en heeft ze zelfs de verpleging mee verrast dat zij dat kon met haar 85~ tot91

aangepast door Tonskidutch
aanpassing

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik zit al enige tijd bij bekende exotische aanbieder, 10 euro per 30 dagen, 3000 minuten nationaal, wel binnen Europa te gebruiken, 1000 sms en 5gb, daar kan geen vaste telefoonlijn tegen op. Als ik een 090X nummer moet bellen, dan moet ik apart beltegoed hebben en kan het hard gaan, gelukkig zijn er voldoende alternatieven.

 

Voor de ene oudere persoon zal een eenvoudige mobiele telefoon beter zijn, echter zie ik voldoende ouderen die een smartphone gebruiken, al dan niet aangepast.

 

Het zelfde is voor mensen met een geestelijke en of verstandelijke beperking, de één lukt het niet, de ander wel, zo is er voor iedereen wel een geschikte mobiele telefoon.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Of de Nokia 230 dual sim... er is ook een single sim versie.

Ik heb de dual sim een paar weken geleden gekocht, omdat mijn oude telefoon altijd vastliep nadat ik het toetsenbord geblokkeerd had... dan moest ik hem helemaal uitzetten en weer opstarten om verder te kunnen.... Jammer...

Maar deze 230 dual sim is een prima telefoon, goede geluidskwaliteit als je belt, lange accutijd (meer dan een week)... Hij kostte 67 euro.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb er nog een > zie afbeelding

 

maar hier wil ik tegelijk even een lansje breken voor de voice controlled phones en de bijpassende apps

kun je ook in de app store vinden, veelal gratis (maar met wat reclame beelden, links en teksten)

 

waarbij voice controll dailer echt goed werkt als iemand de namen en nummers heeft ingetoetst

maar ook de google voice controle werkt heel erg goed voor het bedienen, en dat alleen op stem geluid inschakelen en spreken

 

en dat in tegenstelling tot 4 jaar geleden met een iPad en appel iOS voor m'n moeder, heb ik nu een alleenstaande hoog bejaarde collega in de buurt geholpen met het oefenen en gebruik ervan

Screenshot_107.png

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...