Ga naar inhoud


Wifi cliënts uitbreiden


Con

Aanbevolen berichten

Ik raak een beetje aan de top van de standaard 30 Wifi Cliënts.

Op welke manier is dat uit te breiden.

We hebben het hier niet over bandbreedte want de cliënts

schakelen enkele keren per dag.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoeveel "verbindingen" kan die aan, de airport of de extreme staat mij iets bij van 15 maar ik kan het mis hebben, de Ubiquiti UniFi Pro kan er 300 hebben maar ja dan moet con erg veel schakelpunten er bij gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei catw:

Hoeveel "verbindingen" kan die aan, de airport of de extreme staat mij iets bij van 15 maar ik kan het mis hebben, de Ubiquiti UniFi Pro kan er 300 hebben maar ja dan moet con erg veel schakelpunten er bij gaan maken.

 

Top, dank je wel.

 

Dan hoef ik mij in ieder geval daarover geen

zorgen te maken mocht ik boven de 30 uitkomen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet meer voor genoemde 300 mbps apparaat gaan. Dat ding is uit het jaar kruik.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de laatste gegevens van die serie, tevens de software is er te vinden, maar er zijn ook andere merken met access points welke ook wel voor het werk van con geschikt zijn.

En die oude, als voorbeeld moet je ook niet hebben, de nieuwere hebben gewoon 2.4GHZ en 5GHZ WiFi al moet je bij sommige merken wel opletten met de hoeveelheid vermelde aansluit gegevens.

 

(Netgear geeft aan 64 aansluitingen (gelijktijdig) maar verteld niet dat het is 32 voor 2.4GHZ of 32 voor 5GHZ WiFi)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 3-3-2019 om 18:53 zei Con:

Ik raak een beetje aan de top van de standaard 30 Wifi Cliënts.

Op welke manier is dat uit te breiden.

We hebben het hier niet over bandbreedte want de cliënts

schakelen enkele keren per dag.

 

Ik zou je willen adviseren voor Ubiquiti te gaan. De UAP-AC light of de UAP-AC-Pro.

 

Ik heb zelf zo'n 45 wifi client in huis en dat gaat met 2 AP's met gemak.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Michel:

 

Ik zou je willen adviseren voor Ubiquiti te gaan. De UAP-AC light of de UAP-AC-Pro.

 

Ik heb zelf zo'n 45 wifi client in huis en dat gaat met 2 AP's met gemak.

 

Mooie aanvulling, bedankt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De UAP-AC light is niet meer leverbaar maar de UAP-AC-Pro is nog goedkoper ook en heeft ook ruim voldoende toegang zodat je nog voldoende schakeluinits kan maken om aan te sluiten.
Dan ben je de komende zomer tenminste onder de pannen met het maken van de extra schakel units.

 

zonopface.jpg

ubiquiti_unifi_ac_datasheet.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik bedoelde de UAP-AC-lite en UAP-AC-Pro is helaas niet goedkoper dan de UAP-AC-Lite. Mijn (type)fout.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...