Ga naar inhoud


PureHD Xsarius - Tijd klopt niet hoe aanpassen?


Rishi10

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een probleem met de dreambox van PureHD Xsarius.

Mijn vader heeft een nieuwe coax kabel aangesloten. Na het opstarten van de dreambox heeft hij op de afstandbediening alle knoppen gedrukt. (Inderdaad super dom). Alle zenders hebben zwart beeld. 

 

Het is opgevallen dat de datum en tijd veranderd is op 1 januari 1970, en de tijd staat ook verkeerd ingesteld. Ik heb alles gekeken hoe ik het moet aanpassen, maar ik kom er niet uit.

- Netwerktest heb ik uitgevoerd -> verbonden met het internet, dus dat was niet het probleem. 

- Zenders opnieuw zoeken via Kabelscan -> Melding: kabelscan mislukt 0 zenders.

 

Hier zie je een screenshot.

1942946050_Dreambox(2).thumb.jpg.88531c005f7e73d55d1e7ffcd6124364.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo Rishi, de tijd wordt gelezen uit de zender informatie.

 

Wanneer je niets ontvangt zal de klok inderdaad op 1970 staan.

Je zal eerst weer programma's moeten ontvangen, dan wordt de tijd automatisch ingesteld.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit je kabel nog wel goed aangesloten ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei ceesv:

Hallo Rishi, de tijd wordt gelezen uit de zender informatie.

 

Wanneer je niets ontvangt zal de klok inderdaad op 1970 staan.

Je zal eerst weer programma's moeten ontvangen, dan wordt de tijd automatisch ingesteld.

  

 

Bedankt voor de info! Hoe doe ik dat om het programma's weer te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei badmeester:

Dan heel misschien wel de tuner uitgeschakeld of anders ingesteld ?

Kijk eens in Menu - Instellingen - Zenders zoeken - Tunerconfiguratie

 

Controleer de instellingen.

Bedank voor jouw reactie! ik heb het gezocht en hieronder zie je de screenshot.

Ik heb weinig verstand van dit soort instellingen. Zoals je kunt zien ben ik bij de Tunerconfiguratie, nu is de vraag is het goed ingesteld. Ik zie dat Netwerk ID op 00000 staat, hoort dat zo?

400658054_Dreambox(3).thumb.jpg.01ac2bcbc7bf668a01cf9cf688a15d23.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei smetje limb.BE:

zit je kabel nog wel goed aangesloten ?

Ik heb het gecontroleerd en de kabels zijn goed aangesloten.

Coax kabel zit goed aangesloten. Als ik bij Menu -> Instellingen -> Zenders zoeken -> Signaalzoeker uitvoer.

Scan is uitgevoerd maar zonder succes, 0 zenders gevonden. Daarbij zie ik dat er geen signaal is, super vreemd.

dreambox.thumb.jpg.ab19d1f7fc4dc90d3e90303e8f249890.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de coax vanwaar het vertrekt ok die aansluiting zelf of plaats eens een foto als dat lukt 

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 uur geleden zei Rishi10:

Mijn vader heeft een nieuwe coax kabel aangesloten.

Probeer de oude kabel nog eens.

 

Was was de reden om een nieuwe kabel aan te sluiten?

Toch niet omdat er geen ontvangst meer was?

 

Is er wel een abonnement?

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei ceesv:

Probeer de oude kabel nog eens. 

  

Was was de reden om een nieuwe kabel aan te sluiten?

Toch niet omdat er geen ontvangst meer was?

 

Is er wel een abonnement? 

Sorry voor de verkeerde info, mijn vader heeft alleen de Coax connector van Hirschmann KOSWI5 mannelijk aangesloten. De oude connector was een slijtage geconstateerd en ook kapot gegaan. Het was al heel oud dus daarom wilde hij het vervangen. Er was altijd ontvangst en we hebben ook een abonnement.  

Zie hieronder de foto.

  dreambox6.thumb.jpg.3d76d1486bc5c650e4986f38f97f150a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een oranje Irdeto kaart van Ziggo...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En is die connector goed aan de kabel gemonteerd?

Sluiting tussen de buiten en binnenmantel is zo gebeurd.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

En is die connector goed aan de kabel gemonteerd?

Sluiting tussen de buiten en binnenmantel is zo gebeurd.

Opgelost!😁

Coax connector zat niet goed gemonteerd en de koper is een beetje beschadigd geraakt door het strippen. U had helemaal gelijk we hebben het opnieuw geknipt en gestript en de koper goed erin gedrukt binnen de connector. Nu hebben we signaal en konden we de zenders zoeken.

 

Over de instellingen zat allemaal goed in orde, het was de Coax connector die niet goed is gemonteerd.

 

Voor iedereen binnen deze discussie, super bedankt voor het meedenken en oplossen! 👍

Iedereen krijgt een beker. 🏆

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens aan, mooi dat er weer beeld is!

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...