Ga naar inhoud

PureHD Xsarius - Tijd klopt niet hoe aanpassen?


Rishi10
 Delen
Volgers 0

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een probleem met de dreambox van PureHD Xsarius.

Mijn vader heeft een nieuwe coax kabel aangesloten. Na het opstarten van de dreambox heeft hij op de afstandbediening alle knoppen gedrukt. (Inderdaad super dom). Alle zenders hebben zwart beeld. 

 

Het is opgevallen dat de datum en tijd veranderd is op 1 januari 1970, en de tijd staat ook verkeerd ingesteld. Ik heb alles gekeken hoe ik het moet aanpassen, maar ik kom er niet uit.

- Netwerktest heb ik uitgevoerd -> verbonden met het internet, dus dat was niet het probleem. 

- Zenders opnieuw zoeken via Kabelscan -> Melding: kabelscan mislukt 0 zenders.

 

Hier zie je een screenshot.

1942946050_Dreambox(2).thumb.jpg.88531c005f7e73d55d1e7ffcd6124364.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Moderators

Hallo Rishi, de tijd wordt gelezen uit de zender informatie.

 

Wanneer je niets ontvangt zal de klok inderdaad op 1970 staan.

Je zal eerst weer programma's moeten ontvangen, dan wordt de tijd automatisch ingesteld.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Citaat

op de afstandbediening alle knoppen gedrukt

Dan heel misschien wel de tuner uitgeschakeld of anders ingesteld ?

Kijk eens in Menu - Instellingen - Zenders zoeken - Tunerconfiguratie

 

Controleer de instellingen.

  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

zit je kabel nog wel goed aangesloten ?

1x Dreambox 900UHD openpli star7(05-10-2019)  2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x DB800 prv  2x Dreambox 800se     1x GIGABLU HD QUADPLUS    1x Sab unix triple

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden zei ceesv:

Hallo Rishi, de tijd wordt gelezen uit de zender informatie.

 

Wanneer je niets ontvangt zal de klok inderdaad op 1970 staan.

Je zal eerst weer programma's moeten ontvangen, dan wordt de tijd automatisch ingesteld.

  

 

Bedankt voor de info! Hoe doe ik dat om het programma's weer te ontvangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei badmeester:

Dan heel misschien wel de tuner uitgeschakeld of anders ingesteld ?

Kijk eens in Menu - Instellingen - Zenders zoeken - Tunerconfiguratie

 

Controleer de instellingen.

Bedank voor jouw reactie! ik heb het gezocht en hieronder zie je de screenshot.

Ik heb weinig verstand van dit soort instellingen. Zoals je kunt zien ben ik bij de Tunerconfiguratie, nu is de vraag is het goed ingesteld. Ik zie dat Netwerk ID op 00000 staat, hoort dat zo?

400658054_Dreambox(3).thumb.jpg.01ac2bcbc7bf668a01cf9cf688a15d23.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei smetje limb.BE:

zit je kabel nog wel goed aangesloten ?

Ik heb het gecontroleerd en de kabels zijn goed aangesloten.

Coax kabel zit goed aangesloten. Als ik bij Menu -> Instellingen -> Zenders zoeken -> Signaalzoeker uitvoer.

Scan is uitgevoerd maar zonder succes, 0 zenders gevonden. Daarbij zie ik dat er geen signaal is, super vreemd.

dreambox.thumb.jpg.ab19d1f7fc4dc90d3e90303e8f249890.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

is de coax vanwaar het vertrekt ok die aansluiting zelf of plaats eens een foto als dat lukt 

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD openpli star7(05-10-2019)  2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x DB800 prv  2x Dreambox 800se     1x GIGABLU HD QUADPLUS    1x Sab unix triple

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Moderators
15 uur geleden zei Rishi10:

Mijn vader heeft een nieuwe coax kabel aangesloten.

Probeer de oude kabel nog eens.

 

Was was de reden om een nieuwe kabel aan te sluiten?

Toch niet omdat er geen ontvangst meer was?

 

Is er wel een abonnement?

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden zei ceesv:

Probeer de oude kabel nog eens. 

  

Was was de reden om een nieuwe kabel aan te sluiten?

Toch niet omdat er geen ontvangst meer was?

 

Is er wel een abonnement? 

Sorry voor de verkeerde info, mijn vader heeft alleen de Coax connector van Hirschmann KOSWI5 mannelijk aangesloten. De oude connector was een slijtage geconstateerd en ook kapot gegaan. Het was al heel oud dus daarom wilde hij het vervangen. Er was altijd ontvangst en we hebben ook een abonnement.  

Zie hieronder de foto.

  dreambox6.thumb.jpg.3d76d1486bc5c650e4986f38f97f150a.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • V.I.P.

Heb je een oranje Irdeto kaart van Ziggo...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, VU+Ultimo 4K BT

Joyne NL Basis, Joyne BE Travel, Ziggo, HD+ 

9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Moderators

En is die connector goed aan de kabel gemonteerd?

Sluiting tussen de buiten en binnenmantel is zo gebeurd.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei ceesv:

En is die connector goed aan de kabel gemonteerd?

Sluiting tussen de buiten en binnenmantel is zo gebeurd.

Opgelost!😁

Coax connector zat niet goed gemonteerd en de koper is een beetje beschadigd geraakt door het strippen. U had helemaal gelijk we hebben het opnieuw geknipt en gestript en de koper goed erin gedrukt binnen de connector. Nu hebben we signaal en konden we de zenders zoeken.

 

Over de instellingen zat allemaal goed in orde, het was de Coax connector die niet goed is gemonteerd.

 

Voor iedereen binnen deze discussie, super bedankt voor het meedenken en oplossen! 👍

Iedereen krijgt een beker. 🏆

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Moderators

Kijk eens aan, mooi dat er weer beeld is!

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen
  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door mauspartyhouse
      Beste mede satters,

      Ik zoek een ET8000 of ET10000, eventueel zonder harddisk, tuner configuratie is niet belangrijk.

      Gr
      Maurice
    • Door astro iris
      Stond vandaag in de krant, voor wie Eleven sport kijkt via app of computer, er nogal wat kinderziektes waren. inlog problemen,  uitval en ook openen van app.  Zijn er hier op de lijst die de eerste dag dit hebben ervaren?
    • Door Kabeltje87
      Geen Q2, Vitaya of Caz meer. Die zenders heten voortaan gewoon VTM2, VTM 3 en VTM 4. De slogan kent u misschien nog: VTM kleurt je dag.
       
      Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200810_94468989
    • Door Penthe
      https://nederlandsmedianieuws.nl/TV-en-Video/tv-en-video-nieuws/ViacomCBS-schrapt-VH1-Classic-en-MTV-Rocks-voor-MTV-80s-en-MTV-90s/
       
       
      We gaan nu meer jaren 80 muziek krijgen en daar ben ik persoonlijk een grote fan van.
       
    • Door hels
      Hoi,
      Ik heb nu 3 receivers (XT4000, XT7000 en een VU+). Het toevoegen van network mounts via het menu is "redelijk omslachtig" (zeker op 3 receivers).  Daarom heb ik eens gekeken of ik dit op Linux nivo kon doen via mtab oid. Hier staat weleens waar de data maar aanpassen is niet mogelijk (weet niet waarom; ben ingelogged als root). Heb jij een tip/idee hoe dit te realiseren?
       
      Ik heb gezocht in Sat4All, OpenPli en WWW maar kan het niet vinden .
       
      Groet, henk
    • Door bigtwin
      Ik heb een Xtrend et10000 met Openpli 7.2. Weet iemand welk formaat geluid er uit de optische uitgang komt? Ik wil die nl. op mijn Kef lsx aansluiten, maar die kan optisch alleen pcm geluid aan.
    • Door pollegazon
      We hebben de afgelopen maanden meer naar tv en video gekeken en gaan dat ook blijven doen. Dat blijkt uit een onderzoek van YUGO Telenet bij 800 Vlamingen tussen 18 en 54 jaar. Videoplatformen hebben flink garen gesponnen bij de lockdown. Eén op de vijf Vlamingen nam sinds half maart een abonnement op Netflix. Tegelijk profiteerden ook de traditionele zenders met hun gratis digitale aanbod, waarbij VTM GO het vaakst werd genoemd. Bij de apps is TikTok de grote winnaar.
       
      Bron: HLN
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.