Ga naar inhoud


EPG Telenet in OpenAtv 6.1


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Nu ik voor de schoonoudjes de Vu+ Uno aan het klaarmaken ben, heb ik een DVB-S tuner uit mijn Duo2 gejat. Kwam er plek vrij en ik had nog een DVB-C tuner liggen.

 

Nog nooit OpenAtv getest icm DVB-C, maar dit loopt als een zonnetje. Bij Cable-scan Telenet invullen en alle zenders netjes op de plek zoals we ze van de Belgische kabelboer kennen. CI+ kaartje erin en spelen maar.

 

Hét nadeel van Telenet: over DVB-C geven ze een zéér beperkte EPG die maar 2 dagen vult.

 

EPG importer gebruikende binnen OpenAtv, bood vroeger de mogelijkheid om ergens RYTEC Belgium Telenet te selecteren. Mijn addons waren reeds 2 jaar niet meer geupdate, waardoor één en ander ook niet meer ging.

De updates gedaan, EPG importer werkt weet goed voor satelliet kanalen, maar de mogelijkheid om Telenet binnen te halen schijnt niet meer voor te komen in de “bronnen” lijst.

 

Bestaat hier een andere workaround voor? 

Altijd leuk mijn eigen Digicorder te combineren met FTA satellietkanalen :) 

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


De telenet kanalen zitten geintegreerd momenteel binnen de andere categoriën.

Zo voor de Vlaamse en Nederlandse kanalen selecteer je:

 

Nederland - Basis (xz)

Vlaanderen - Basis (xz)

Vlaanderen/Nederland - Gemeenschappelijk (xz)

 

Aangevuld met sources die je wenst.  bv voor EPG van de Franse publieke zenders zul je ook TNT moeten selecteren.  Zo ook de Basis Duitse voor Das Erste en ZDF enz.

 

Eén probleem.  De links voor telenet zijn al heel lang niet ge-updatet.  Het kan dus zijn dat er kanalen zullen ontbreken, of verkeerde EPG hebben.

Dit kan verholpen worden door de juiste service refs door te geven via het forum op OpenPLi.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-6-2019 om 08:29 zei Kabeltje87:

 

Eén probleem.  De links voor telenet zijn al heel lang niet ge-updatet.  Het kan dus zijn dat er kanalen zullen ontbreken, of verkeerde EPG hebben.

Dit kan verholpen worden door de juiste service refs door te geven via het forum op OpenPLi.

 

Willy

 

Het klopt wat je zegt dat heel veel gegevens beter ingevuld zijn nu vergeleken met de standaard EPG.

 

Waar ik mijn werkzaamheden ook voor deed: op het kanaal “Stories” worden vele series uitgezonden waar ik als kind al wel eens naar keek (Rip, Boerenkrijg,...). Net dat kanaal vindt geen EPG.

Ik zal op het bewuste forum eens rondkijken.

 

tnx voor de tip!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb altijd gedacht dat je voor telenet een telenet decoder nodig hebt. Ik betaal al 10 jaar 8 eur per maand voor de huur van zo een decoder met harde schijf. indien een dreambox 8000 of VU met een cable tuner ook werkt heb ik deze  cable tuner al tig keer betaald. Ik heb wel een geldig telenet   WIGO abo.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wezen zit in het WIGO abbo de digicorder in en die krijg je er niet uit.

Ik heb nog een “oud” all-in abbo bij Telenet waarbij ik de Digicorder er nog kunnen uitwippen heb. Van zolang ze bestaan en van wanneer ik zever heb met TVV, gebruik ik die CI+ kaartjes van Telenet. 

ICM mijn Loewe tv met DR+ functie (ingebouwde HDD) heb ik eigenlijk geen decoder meer nodig. 

Het lastige is dat ik die “oude series” van Stories wil bewaren en ze afspelen op een buizen tv. Hiervoor moet je ze op één of andere manier kunnen bewaren en dat zou lukken met de Vu+. Dan wordt die ook weer eens in ere hersteld. FTA kijken wordt ook vervelen op den duur.

 

Lekker experimenteren de komende dagen (als het slecht weer is toch)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei RaveMaus:

Het lastige is dat ik die “oude series” van Stories wil bewaren en ze afspelen op een buizen tv. Hiervoor moet je ze op één of andere manier kunnen bewaren en dat zou lukken met de Vu+. Dan wordt die ook weer eens in ere hersteld. FTA kijken wordt ook vervelen op den duur.

 

Deze zijn verhuisd naar Eclips, en die heeft bij telenet een nieuw nummer gekregen.

Vermits ik geen abbo op Telenet heb (zelfs geen aansluiting) zou ik het op prijs stellen als je de service ref zou kunnen doorgeven. AUB.

 

<!-- Cable --><channel id="Stories.be">1:0:1:455:B:1:FFFF0000:0:0:0:</channel><!-- Stories -->

 

maar dan de service ref van Eclips/Evenaar

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eclips/Stories (de zenders delen bij Telenet een frequentie) is enkele maanden geleden van frequentie veranderd. Sindsdien lukt het me niet meer die zenders te ontvangen met mijn Duo2 i.c.m. VTi. Helaas lijken de zenders te zijn omgezet naar een frequentie die niet gescand wordt wanneer je met VTi een automatische kabelscan doet, en het internet blijft in gebreke wanneer ik het vraag om de nodige informatie om een ander handmatig in te voeren. RaveMaus, begrijp ik uit jouw verhaal dat dat met OpenATV wel prima lukt? Moet ik toch ook eens proberen dan. (Als iemand de nodige gegevens heeft liggen dan zou dat nóg handiger zijn natuurlijk.)

 

Hetzelfde probleem doet zich trouwens al jaren voor met France 4 en France 5, en misschien ook nog een aantal andere zenders die bij mij onder de radar blijven wegens geen interesse. 

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens wat ik kan vinden zouden deze zenders op 402 Mhz zitten.

 

Kun je bij het scannen (Ik heb geen kabel) manueel scannen op 1 frekwentie en kies dan 402 Mhz.  Zie wat er gebeurt.

 

Willy

 

PS: heb eens in de cables.xml gekeken bij de telenet settings en idd deze frekwentie staat er niet bij.  (etc/tuxbox)

Misschien kun je hem toevoegen:

 

        <transponder frequency="402000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>

 

En ander truuk die ik las is proberen te scannen met een Finse of Zweedse provider te kiezen en daarmee te scannen.  Hier staat deze frekwentie wel bij.

 

PS2:  Eclips/Evenaar zend vanaf 1/06 24/24 uit op telenet

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, bedankt daarvoor! Ik heb net 402 gescand en daarbij is inderdaad een zender tevoorschijn gekomen die, volgens de EPG, Stories zou zijn. 't Is een beetje moeilijk verifiëren omdat ze op dit ogenblik een of ander vaag interludium aan het uitzenden zijn, maar ik heb er goede hoop op dat de EPG gewoon klopt. Fijn dat dit probleem wellicht is opgelost!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Koen B, dat is één van de reden dat ik ooit van VTI afgestapt ben. Ik wou ooit nog eens DVB-C installeren en dat werkte toen niet op VTI. Snel geprobeerd en lukt vandaag effectief nog steeds niet naar behoren. Ook wilt VTI de CI+ module van Telenet niet lezen hier.

Bij OpenATV stel je bij tuner-instellingen land en provider Telenet in. Bij Cable scan even de gegevens van Telenet (Start frequentie en ID enz.), desgewenst wordt de Telenet volgorde netjes overgenomen en alle zenders staan op je box zoals de eerste de beste Telenet gecertificeerde tv dat zou doen.

 

@Kabeltje87: Ik voeg even een screenshot bij van wat mijn iDreamX uitspuwt als ik naar de details van Eclips ga kijken. 

Wat me opvalt: Eclips zit tegenwoordig ook op de satelliet blijkbaar. Rap even iemands TVV kaart in de box gestoken om te kijken of ie effectief werkt. Antwoord is ja, maar lijkt me net of ik kijk analoog. Zo slechte kwaliteit. Via Telenet stukken beter.

De EPG van Eclips uitgezonden over satelliet lijkt wel correct te zijn. Eventueel de beiden linken in Rytec?

 

(Laat me weten als je nog wat te kort komt. Nog weinig ervaring met die iDreamX. En blijkbaar bij de volgende MacOS zou ie ophouden te werken, want iDreamX is nog 32 bit en dat wordt straks niet meer ondersteund)

Schermafbeelding 2019-06-11 om 16.17.44.png

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt die module van Telenet gelukkig wel in VTi, waar dat aan ligt weet ik ook niet. Dat de scanmogelijkheden zo beperkt zijn is wel jammer. Misschien moet ik OpenATV maar eens een kans geven, al was het maar om een keertje een volledige scan van Telenet te kunnen uitvoeren.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zie dit nu pas.

Eclips op Telenet toegevoegd.

<!-- Cable --><channel id="Eclips.be">1:0:1:4B9:C:1:FFFF0000:0:0:0:</channel><!-- Eclips -->

 

PS: die informatie is volledig.  Hoewel ik liever heb als je de referentie als gewone tekst kopieert.

Dit dus: 1:0:1:4B9:C:1:FFFF0000:0:0:0:

 

 

 

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Kabeltje87:

 

 

 

PS: die informatie is volledig.  Hoewel ik liever heb als je de referentie als gewone tekst kopieert.

Dit dus: 1:0:1:4B9:C:1:FFFF0000:0:0:0:

 

 

 

 

Dat wist ik niet. Goed voor de toekomst :). Bedankt voor het aanvullen binnen Rytec.

 

Ik ben een redelijk "nieuwe" Apple gebruiker. Moet in het najaar beslissen of ik hier mee doorga, want dan zal ik een nieuwe computer kopen.

iDreamX is een heel prettig programma icm de Vu+. Helaas nog 32 bit, wordt niet meer doorontwikkeld naar het schijnt en vanaf het najaar gaat Apple geen 32 bit meer ondersteunen.

Zijn er alternatieven voor waar je bovenstaande mee kan?

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken persoonlijk niets van Apple.

Maar een zoektocht op het net bracht niet veel alternatiefs aan het licht voor Mac.  Behalve Dreamboxedit for Mac in beta versie:

https://dreamboxedit.com/category/download/osx-download/

Maar deze is ook al 4 jaar oud. En is niet compatible met 5002 service references.

Conclusie:  Mac is niet populair bij enigma2 gebruikers,

 

 

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-6-2019 om 08:28 zei Kabeltje87:

 

Conclusie:  Mac is niet populair bij enigma2 gebruikers,

 

 

 

Blijkbaar. Best wel jammer, want iDreamX werkt hier als een zonnetje. Gebruiksgemak om een puntje aan te zuigen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...