Ga naar inhoud


UNO 4K geluid via Soundbar - hoe beste optie aansluiten?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat ik mijn laatste gebruikte VU+ UNO 4K uitsluitend tijdens mijn overwintering in Spanje heb gebruikt en het alweer lang geleden is dat ik thuis een VU+ in gebruik had genomen ben ik het spoor bijster wat de beste optie is voor de audio weergave..

Nu gebruik ik een Samsung UHD TV welke v.w.b. audio weergave d.m.v. HDMI-ARC op de Teufel Soundbar is aangesloten en dat functioneert naar mijn mening prima.

 

Nu ga ik vandaag mijn nieuwe VU+ UNO 4K aansluiten, v.w.b. video is dat natuurlijk geen probleem maar ik twijfel nu hoe ik met de audio weergave om moet gaan.

De UNO 4K wordt uitsluitend gebruikt voor TV dus geen Radio weergave.

In principe zou het toch moeten volstaan dat ik de UNO d.m.v. een HDMI kabel op de Samsung TV aansluit want dan gaat naar mijn mening zowel het Video signaal als Audio via de TV naar de Soundbar, correct?

Ik kan ook de UNO d.m.v. een Toslink kabel op de Soundbar aansluiten maar ik heb geen idee of dit een significante meerwaarde heeft.

Daarnaast zie ik ook nog de opties Bitstream en PCM, ik geloof dat dit te maken heeft met welk apparaat de decodering van het geluid uitvoert, correct?

 

Kan de keuze hierin nog significante invloed op het geluid hebben?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik mis 1 gegeven in jou uitleg

hoe gaat het audio van tv naar soundbar  analoog of toslink.

Wat jou tv met het audio signaal doet kunnen wij niet weten downmix enz.

Persoonlijk zou ik de audio van de sat ontvanger direct naar de soundbar sturen via toslink dan heb

je minder evt trancode trajecten en je kan zonder tv radio luisteren

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Jürgen:

Nu ga ik vandaag mijn nieuwe VU+ UNO 4K aansluiten

die is al aangekomen, wow

 

uh ik heb je er destijds ook al over geadviseerd

als je de Teufel soundbar zo kunt instellen dat je ook Toslink SP-dif direct voor weergave van de UNO4K gebruikt kun je de HDMI zo doorkoppelen van

UNO naar TV naar Teufel en de TV muten

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar, jeetje, wanneer leer je nu eindelijk eens goed lezen, het lijkt erop dat je meer waarde hecht aan het feit dat je de eerste wilt zijn die reageert en niet de inhoud aandachtig in je opnemen, niet het eerste keer..

 

In de derde regel is de uitleg aanwezig hoe de audio van de TV naar de Soundbar gaat..

 

In de vijfde regel leg ik ook uit dat ik met de UNO uitsluitend TV kijk en dus geen Radio ga luisteren....

 

...en verder geeft jouw antwoord geen enkele toegevoegde waarde alleen maar weer gezwam

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tonskidutch:

die is al aangekomen, wow

 

uh ik heb je er destijds ook al over geadviseerd

als je de Teufel soundbar zo kunt instellen dat je ook Toslink SP-dif direct voor weergave van de UNO4K gebruikt kun je de HDMI zo doorkoppelen van

UNO naar TV naar Teufel en de TV muten

 

 

Nadat ik jouw reactie lees realiseer ik mij dat ik nog een essentieel item ben vergeten om te benoemen wat juist dit was de reden om dee vraag te stellen.

 

Het is de bedoeling dat ik de UNO gebruik om TV te kijken en dus niet de Samsung.

Dit op zich staand gegeven zal deze vraag ook niet hebben opgeroepen maar ik kijk via de Samsung wel naar Netflix dus heb ik daar toch nog geluid nodig...

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, @Jürgen

die netflix komt via UTP op je TV en die geeft dat door qua geluid aan de Teufel middels HDMI

dus je UNO4K met Sp-dif is dan niet in gebruik, je moet dan enkel de TV mute uitzetten die we alleen voor de UNO4K willen

aangepast door Tonskidutch
aanspreekpartner

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het in- of uitschakelen van de TV-Mute tijdens het kijken naar Netflix lijkt in eerste instantie wat omslachtig maar ik denk dat ik dat makkelijk via de universele Logitech AB kan instellen want die gebruik ik toch al om tussen Netflix en UNO te schakelen.

 

Edit..

De vorige opmerking is natuurlijk niet echt slim want ik kan via de Logitech AB sturen welke geluidsbron bij het kijken van Netflix dan wel naar TV actief is.

 

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...