Ga naar inhoud


Arie-Slob-zorgde-zelf-voor-onbestuurbaarheid-Commissariaat-voor-de-Media


Eduard07

Aanbevolen berichten

 

Wederom zit er weer een minister die over de media gaat zonder er voldoende vanaf te weten en er onpartijdig mee om te kunnen gaan.

(Net als met het onderwijs.)

 

https://nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Arie-Slob-zorgde-zelf-voor-onbestuurbaarheid-Commissariaat-voor-de-Media/

 

Er gaan in Nederland permanent ministers over onze media die er hetzij geen verstand van hebben, hetzij er politieke spelletjes mee spelen, hetzij er geen lange-termijn visie over hebben.

Kortom: ondanks dat media een hele belangrijke rol spelen in onze samenleving, is het altijd een speelbal geweest van de politiek. Al vanaf het ontstaan in de jaren 30.

En zolang het Den Haag naar de zin gaat, roept het dat de media "onafhankelijk" zijn. 

 

En zo rollen de Nederlandse radio en tv van het ene probleem in het andere. Korte termijn-denken, ongezonde bemoeizucht op basis van beperkte kennis-van-zaken.

De omvorming van NPO3 naar een Regio3 , geflankeerd door een zak met geld, zonder ook maar enig gefundeerd onderzoek of Nederland wel op zo'n zender zit te wachten.

En de jeugdzender op NPO3 verdwijnt. En die was goed bezig, getuige de kijkcijfers. 

Alles gemotiveerd met drogredenen of ondeskundigheid.

 

En zo wordt de PO niet van buitenaf, maar van binnenuit verder afgebroken door de Haagse waan-van-de-dag.

We gaan er nog spijt van krijgen, maar de kiezer kan deze regering en minister bij mislukking helaas niet meer ter verantwoording roepen over een paar jaar.

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uur geleden zei Tonskidutch:

wat zou je willen dat er gaat veranderen en hoe?

Een minister die onpartijdig(er) kan denken over de omroep, met expertise en een lange-termijn visie daarop.

Het huidige beleid is chaotisch, impulsief, ondoordacht en ronduit destructief.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is politiek, en politiek heeft niets met deskundigheid ter zake te maken (volgens mijn bescheiden mening).

Daarom dat ik er van overtuigd ben, dat de zogenaamde "Democratie" een wassen neus is om het volk rustig te houden.

Jij hebt gestemd op de partij die het best jouw visie vertegenwoordigt... dan hoop je dat die visie weerspiegeld wordt in de uitgevoerde politiek, door de zogenaamd door jouw gekozen vertegenwoordigers... Maar dat is nooit zo. Het is sjacheren als op een Turkse markt in de politiek... altijd voor wat hoort wat... en zo krijg je ondeskundige mensen op bepaalde plaatsen... Of deze meneer Slob nu deskundig is of niet laat ik in het midden, ik ken de man niet, maar het principe is altijd hetzelfde... Ik geloof al lang niet meer in eerlijke democratische politiek. Misschien is dit jammer... maar dat komt door de politiek zelf... overal is het zo waar men denkt een democratie te hebben. Doe mij dan maar een gematigde dictatuur, dan weet je wat je hebt en krijgt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het artikel lees is toch mijn indruk dat het commissariaat voor de media de pipo is mbt integriteit en belangenverstrengeling

dat Arie Slob er geen korte metten mee maakt is wel zijn eigen toedoen, maar die commissarissen zijn toch degene die op de verkeerde plaats zitten

en zo gaat dat met commissariaten, waar geen sollicitatie procedures voor zijn opgesteld

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige, je haalt er nu van alles bij. Ik wil het graag houden bij de Nederlandse mediapolitiek in het algemeen en deze minister in het bijzonder.

 

@Tonskidutch, Arie Slob gaat nu opnieuw een brandje proberen te  blussen op zijn manier.Weer met een ad hoc oplossing ("ingrijpen") voor een structureel probleem.Net als bij de schoolbesturen.

Ik betwijfel of een CU minister wel de juiste achtergrond heeft om omroep- en onderwijsproblemen toekomstbestendig op te lossen.En dan bedoel ik dat hij rammelende regelgeving een flinke update geeft als dat nodig blijkt en  besturen (en scholen) sneller de wacht aanzegt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naweeën van het inmiddels verguisde zuilensysteem, in zowel het onderwijs als in het media gebeuren. Ik ben het voor het grootste deel met de TS eens.

  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Eduard... mijn reactie was meer algemeen wat politiek betreft. Sorry voor de afdwaling :blush:

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt heel veel nalezen over het mediabestel en de mediawetgeving ( we hebben er ook geruime tijd geleden al over geschreven )

die is gewoon weg veel te oud en niemand brand zich de vingers eraan om het op orde te brengen

Anders kom je op TV en wel in een kwaad daglicht, want het is een eigen wereldje geworden en die in dat wereldje leven dulden geen inmenging

 

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...