Ga naar inhoud


Hoe harde schijf in het netwerk te vinden met ontvanger.


Gast toppie71

Aanbevolen berichten

Deze apparaten die ik noemde zitten dus direct (dus fysiek) aan de Fritz!Box!!! Deze zijn vrijgegeven via gebruiker 'ftpuser' en wachtwoord '*********' en melden zich dus aan via FRItZ-NAS mount!!! Mijn andere boxen w.o. de hoofdbox DM8000 met geïntegreerde HDD wisselen óók gewoon onderling uit (via het thuisnetwerk waar de Fritz!Box uiteraard als router fungeert...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

En zijn alle gebruikte schijven geformatteerd in een formaat waarmee elk aangesloten apparaat mee om kan gaan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat zijn probleem is. Ik ben er zeker van dat hij zijn Fritz!Box niet goed heeft ingesteld. Als hij dat goed had gedaan was er bij de Netwerk Browser van zijn VU+ de FRITZ-NAS verschenen.. Hij ziet de FRITZ!BOX. Die kan niet geshared worden. Zolang hij dat probleem niet oplost kan dit draadje eeuwig doorgaan.

Overigens 'vreet' de Fritz!Box alleen de bekende formaten FAT en FAT32 en natuurlijk de Web-based protocollen als WebDAV.. Ik heb hier exact hetzelfde en dat werkt echt prima...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen, ik waardeer jullie hulp zeer!

Ook net ben ik weer met Fritzbox bezig geweest.

Ik kan op vele plaatsen dingen invullen als netwerknaam, nameserver, username, domeinnaam, networkshare, dan nog het hetzelfde bij Fritz.Nas en hetzelfde bij Fritz.box overal vele mogelijkheden. Dan komt er nog bij dat dit in de ontvanger ook op verschillende manieren ingevult kan worden en verschillende plaatsen in verschillende schermen. Misschien is voor jullie alles  "gesneden koek" maar ik kan je vele mogelijkheden en opties laten zien die ik al geprobeerd heb. 

Ik wil best alle printscreens uploaden dan kunnen jullie het zien.

Mimisku zoals je in het begin van het topic al beschreef met printscreen erbij heb ik al vele malen geprobeerd met exacte vinkjes en instellingen. Het werkt niet. Met mijn vu zero 4k kan ik wel mijn Duo 4K vinden en op de hdd kijken. Ik weet dus dat het kan. Ik heb het eerder gedaan. Alleen kan niet op de externe hdd komen die op de usb van de Fritzbox aangesloten zit.

aangepast door toppie71
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisku, ik heb al vele opties geprobeerd.

Je blijft alleen bij wat je als eerste aangaf. User aanmaken. Ik heb dat geprobeerd. Dat is het niet. Er zijn vele opties op vele plaatsen in de FB en in het browser menu van de VU.

Als ik je een directe vraag stel wat waar in te vullen krijg ik geen antwoordt.

Alleen in de FB kun je Domeinaam, servershare, mediashare, netwerknaam, usernaam, Fritz.Nas, Fritz.box overal van alles instellen. En wat van dit ingestelde moet ik invullen waar op welke regel in de networkbrowser? User aangemaakt in FB. Vu ook zo noemen met zelfde ww? En naam van VU in netwerk als ik in verkenner op mijn laptop kijk waarom is die VU ipv de naam van user aangemaakt in FB? Je stapt er allemaal overheen en blijft alleen wijzen op het eerst aangegeven user aanmaken.

Ik kan je wel 20 printscreens alleen al van de FB sturen waarvan jij mij niet verteld wat daar moet staan in de FB eneat dat betekent voor het instellen in de VU.

Ik kan ook met mijn VU Zero 4k opnes bekijken die op de hdd van de DUO 4k staan. Maar die instellingen zijn automatisch gegenereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heet de map die ik wil delen? "Film" wat moet er voor staan nas? Fritbox? Fritz.nas?FRITZ.NAS? FRITZ-NAS? Of de networkname? Mediaservername? 

Wat moet ik invullen bij nameserver in de networkbrowser? Servershare "harddisk"?  Gedeelde map?

Er zijn vele mogelijkheden die ook nog met elkaar overeen moeten komen. Alleen maar zeggen dat de boel niet goed ingesteld is heeft geen zin. Geef dan aan wat of welk ingevult veld overeen moet komen met de networkbrowser in de VU.

Dit heeft zo geen enkele zin er zij  te veel mogelijkheden.

 

aangepast door toppie71
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je frustratie.. Er is een oerwoud aan instellingen beschikbaar. De truc is om bij het begin te beginnen. Dus eerst de Fritz!Box (met zijn ingebouwde Fritz!NAS).

- Eerst een user aanmaken in de Fritz!Box

  hier geef je dus een inlognaam (de user die je gedefinieerd hebt) en een wachtwoord.

- vervolgens geef je die user permissies (nog steeds in de Fritz!Box)

Vervolgens ga je naar de Fritz!NAS sectie

- toegestane user invoeren

- rechten voor de user aangeven

 

Vervolgens in de Fritz!Box de 'ftp' en 'smb' functie activeren en opslaan.

 

Dan de Fritz!Box laten rebooten..

 

Als die gestartis kun je op de VU+ verder gaan.. De Netwerk Browser moet dan echt een Fritz-Nas gaan vinden... En of dat nu Fritz.Nas, Fritz!Nas heet boeit niet. Je moet die naam zien.. Als je die dan openklapt geef je de naam van de user en het wachtwoord op..

 

En ja, ik ben geen leraar en niet gewend om alles 'stap voor stap' voor te kauwen. Ik ga ervan uit dat men kan lezen/googlen etc. Misschien bot, maar zo leert men het snelst en onthoud je het ook...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet iets dus niet goed....

 

IMG_1038.JPG

IMG_1039.JPG

IMG_1040.JPG

IMG_1041.JPG

IMG_1042.JPG

IMG_1043.JPG

IMG_1044.JPG

IMG_1046.JPG

IMG_1047.JPG

IMG_1048.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mimisku,

 

Bedankt voor de duidelijke uitleg en afbeeldingen en tijd!!

 

*Als ik in jou eerste screenshot klik op de Fritbox dan klapt er niks open, ook geen vraag met naam en wachtwoord.(zoals in jou 3e screenshot)

Dit heeft ie wel gevraagd de eerste keer, ik heb toen waarschijnlijk iets verkeerds ingevuld.

Hoe dan ook ik krijg het nu niet meer zover dat ik die vraag weer krijg en misschien het juiste in kan vullen, ook niet met een reboot van ontvangers of Fritzbox.

(Misschien zit hier een gedeelte van de oorzaak).

Exact hetzelfde werkt allemaal wel als ik met mijn VU Zero 4K wil mounten aan de DUO 4K ik heb dan dezelfde instellingen moeten doen.

 

*In jou 6e scherm staat de naam "ftpuser".

Ik heb bij gebruikers toevoegen op mijn Fritzbox 2 gebruikers toegevoegd "VUDUO4K" en "VUZERO4K".

Deze heb ik de rechten gegeven om de harde schijf te lezen.

Maar wat ik vreemd vindt is dat de namen van de ontvangers niet veranderen in het netwerk als ik bv op mijn laptop met verkenner in Windows naar netwerk ga.

De "VUDUO4K" heet "VU" in verkenner, dus net of de namen van de ontvangers niet fysiek gewijzigd worden/zijn in het netwerk.

Wat mij verder opvalt is als ik in de Fritzbox kijk waar ik de user aangemaakt heb system/users dan zie ik daar de door mij aangemaakte users VUDUO4K en VUZERO4K.

En dezelfde als bij jou te zien is "ftpuser", hier heb ik niks mee gedaan?!

 

*Ik heb niet getest met een mediaplayer, maar ben in map "opnames" "omhoog gegaan" naar netwerk en gekeken of ik de "NAS" kon vinden.

Logisch als bovenstaande niet juist uitgevoerd wordt.

Ik zal ook een mediaplayer installeren.

 

Ben nu niet in de gelegenheid om ook screenshots etc toe te voegen ivm werk, hiermee aan de gang gaan gaat pas morgenavond of het weekend worden ivm werk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft natuurlijk niet te flashen!! Gewoon naar gebruikersbeheer in het Netwerk gedeelte. Mount eerst deactiveren, dan wissen. Daarna gewoon weer opnieuw beginnen....

 

P.S.

Is Toppie71 niet vergeten om de Fritz!Nas te activeren????

IMG_1049.PNG

aangepast door Mimisiku
Fotootje erbij

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat je menu van de Fritz! wel in profi mode?

 

Anders krijg je slechts een beperkt menu te zien!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had nog even een gaatje gevonden.

Instellingen opnieuw gedaan.

Ik weet het niet meer.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd en opnieuw herstart etc.

Onderstaand wat print screens uit de Fritzbox

Ik kan even geen printscreens maken van de netwerkbrowser in de VU omdat die bezet is.

Maar ziet er op het open klappen na exact hetzelfde uit als van Mimisku.

Wat ik vreemd blijf vinden is dat ik de VU DUO de naam heb gegeven VUDUO4K maar in Windows verkenner blijft hij maar "VU" genaamd. (zie laatste/onderste screenshot)

Ik heb geprobeerd te zoeken waar ik dit alsnog kan aanpassen maar kan nog niks vinden.

Misschien kunnen jullie iets uit de screenshots ontdekken, maar ik niet.

 

image.png.ca908ed1d582e9d0f9f3500b4f42edca.png

 

image.png.67d43386ade13b4a9a495ee1e5eea1ed.png

image.png.bbe38b9db5604f0472f974acb3c0fc61.png

image.png.d5b1c64d990bd1625756f26c6f4ceab4.png

image.png.0aaece8a2c5855379b399ea5ba68e6ff.png

image.png.ae9874b06d47348974ffa0dac4b4a616.png

 

image.png.e1c4bccdfa60b2fefd409083200f42b8.png

 

image.png.c9ed04948dd7c384f33af1074042127a.png

image.png.73240abca278a9b75d5fbaa4276f6ef3.png

image.png.ebd8fb62d9e574b4880f111fe2339463.png

 

 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is overigens het overzicht van alle apparaten in het netwerk via Windows verkenner.

Hier staat ook alleen maar "VU' en niet eens de VUDUO4K of de VUZERO4K.

Fritz-nas is hier wel te zien.

 

 

 

image.png.551bc2f31d444b5e8db25937ab16b993.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...