Ga naar inhoud


Welk keyboard is dit?


Sverige

Aanbevolen berichten

Ja, dat kon het programma wat ik vroeger gebruikte ook. En uiteraard is dat ook een erg mooie optie omdat je het werkend kan maken wat je ziet.

 

Maar wat ik bedoel, is dat je blijft zitten met de op de toetsen gedrukte karakters.

 

Je kan uiteraard de toetsen verplaatsen dat je wat de letters betreft een qwerty layout krijgt etc etc, maar de minder gebruikte symbolen, of het nu de forward slash is of het Pond, haakjes open en dicht, leestekens, groter, kleiner, etc , die combinaties kan je niet uit elkaar halen als ze op 1 toets staan. Je zit ook met het probleem dat de cijfers steeds dmv de shift toets opgeroepen moeten worden.

Je hebt dan wel opgelost dat je kan typen wat er op je toetsenbord staat, in dit geval zoals het toetsenbord er op de eerste foto uitziet, maar dan nog is het niet comfortabel werken, als je een scandinavische layout gewoon bent, en je weet dus waar de symbolen zich bevinden...  Als je blind kan typen, is er uiteraard ook weer geen probleem, want dan hoef je niet op de toetsen te kijken, en gebruik je gewoon de driver voor het toetsenbord wat je kent, maar als je die toch nodig hebt voor wat 'ondersteuning' en niet telkens je suf wil zoeken naar een bepaald symbool, dan is toch de enige wel om het toetsenbord te gaan vervangen.

 

Maar goed, de initiele vraag was hoe je het toetsenbord werkend krijgt... en dan kan dus door ofwel het weer in ere te herstellen, en de toetsen te verplaatsen, of uiteraard door een keymapper... Het programma heet overigens Keyboard Layout Creator, en is van Microsoft.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


OK.

Als je inderdaad én precies je vertrouwde scandinavische toetsenbord layout wilt, én dat alle toetsen ook daadwerkelijk die tekens dragen, dan is het inderdaad niet verkeerd om ook een daadwerkelijk scandinavisch toetsenbord te nemen.

 

Nu begrijp ik het, geloof ik. :)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...