Ga naar inhoud


Welk keyboard is dit?


Sverige

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

als je de HP Pavillion met zijn serienummer invoert op de HP site krijg je meestal een juiste indicatie van samenstelling en dus ook toetsenbord

Dat had ik al geprobeerd, zoals ik in mijn openingspost vermeld had... 

 

2 uren geleden, mebo870 zei:

Ik heb een identieke indeling hier op het klavier met als instelling Nederlands (Belgisch) toetsenbord.

Het £ symbool is volgens mij anders geplaatst als ik op de keyboardlayout van Nederlands Belgisch kijk... overigens is het belgisch frans correcter, dat heet blijkbaar ook belgische komma en niet belgische punt.

Ook de komma, dubbelpunt rechtsonder is anders dan op het belgische toetsenbord...het uitroepteken zijn dan ook nog fout...

Ik twijfel dus sterk dat er een paar toetsen verplaatst zijn... Het zijn meer dingen die niet kloppen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al eens de azery (belgisch punt) gebruikt en dan (in word ofzo) de Shift en ctrl toets links tegelijk ingedrukt? Dat verandert het toetsenbord van azerty naar qwerty of omgekeerd. Volgens mij kan je in windows 8 ook manueel kiezen tussen een azerty of qwerty toetsenbord in de instellingen zonder dat je het type toetsenbord moet aanpassen.

 

Of probeer eens "belgisch comma"? 

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, luisteraar zei:

Hier een HP Belgisch toetsenbord ,vergelijk eens de leesteken

En die kloppen dus niet...

de toets met het vraagteken en de komma is OK, die daarnaast punt en dubbel punt is bij deze layout forward slash en dubbel punt

25 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Volgens mij kan je in windows 8 ook manueel kiezen tussen een azerty of qwerty toetsenbord in de instellingen zonder dat je het type toetsenbord moet aanpassen.

Zo heeft hij het nu gedaan... 

toetsenbord Frans-België gekozen met beide de invoegtalen van het toetsenbord namelijk Verenigde staten (voor Qwerty-deel) en Belgisch komma (voor Azerty-deel)...Voor het omslaan heb is er dan Ctrl +Shift gekozen.

Er blijven dan slechts een paar kleinere problemen...

Maar dat was dus eigenlijk de reden om het probleem hier even neer te zetten... Ik had ergens gehoopt op een of andere bolleboos die gelijk zag welk toetsenbord het was... ;)  

Jullie zijn in ieder geval bedankt... het is blijkbaar niet op te lossen... al is het volgens mij een gewoon bestaand keyboard, waar dus een driver voor zou moeten bestaan...

Ik hoor het nog wel als iemand een oplossing zou vinden.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

😉  Het is te merken dat jullie gewoon zijn QWERTY toetsenborden te gebruiken.

Het volstaat 6 toetsen om te wisselen, tenminste als die mogelijkheid bestaat

Ik heb dat nog gezien bij laptops, na een nieuwe Windows installatie lukt het hen niet om het AZERTY toetsenbord te installeren en dan maken ze er maar een QWERTY toetsenbord van.  

Q ↔ A

W ↔ Z

; (punt komma met erboven een punt) ↔ M

 

Dat kan uw ex collega toch makkelijk uittesten, met in te stellen op NL Belgish punt, hij zal snel merken dat alle toetsen dan wel werken, met uitzondering van de hierboven vermelde zes toetsen, aangezien die verplaatst moeten worden,

Tenzij zijn voorkeur bij een QWERTY toetsenbord ligt.

  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij erop dat vorige eigenaar dat gedaan heeft  : toetsen verplaatsen.Alle toetsen staan gewoon identiek als een azerty klavier behalve de genoemde.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, bellejt zei:

lijkt mij erop dat vorige eigenaar dat gedaan heeft  : toetsen verplaatsen.Alle toetsen staan gewoon identiek als een azerty klavier behalve de genoemde.

 

Zou inderdaad goed kunnen, zie ook geen ander toetsenbord met u-accent en mu naast elkaar (links van Enter-key):

Laptop Keyboard Layout Identification Guide

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve dat veelgebruikte toetsen als de M, en de komma, puntkomma en dubbelpunt niet echt helemaal goed staan.

Verder hebben jullie wel gelijk...

 

tangent1.jpg.df032e291303eb8a1a2e4bf95c764341.jpg  -  tangent2.jpg.8e82b35d84fa8abe4ef4c955c7089058.jpg

 

Hij heeft wel de voorkeur voor qwerty uiteraard, maar in eerste instantie wil hij een correct werkend toetsenbord...

Ik zal eens vragen of die toetsen verplaatst kunnen worden... Bij een aantal merken zoals Dell gaat dat makkelijk... bij mij asus gaat het niet , maar wie weet lukt het bij de HP wel... dat zou mooi zijn.

 

Dus de M wisselen met de punt/puntkomma toets,  en dan dus ook de vraagteken/komma een plaats naar links schuiven, en de punt/puntkomma daartussen plaatsen... en uiteraard de q en w en a en z...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn oude Atari computer was er gewoon een key-edit programmaatje, waarmee je een toets een willekeurig teken kon laten representeren.

Met andere woorden, als de standaard-driver niet klopte, kon je zelf je toetsen definieren.

 

Is zo'n programmaatje er niet ook binnen Windows, of waar je deze laptop ook mee runt?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo een programma had ik heel vroeger op mijn win 98 computer ook... die had een Duits keyboard, maar ik had toen de Zweedse toetsen voor Ö,Ä en Å er bij gemaakt, omdat ik niet iedere keer de code wilde typen voor de å. De beide anderen kon je dan wel met 2 toetsaanslagen maken, maar het remt wel in het schrijven...

 

Maar even een update...  Het is hem gelukt de toetsen te verplaatsen... er afhalen was eenvoudig... er weer opzetten zodat ze vast bleven zitten was niet zo makkelijk, maar met behulp van een youtube filmpje ging het wel...

 

Het werkt nu prima, behalve dat het dus een azerty toetsenbord is, wat vreselijk ongemakkelijk is.... haha...

Als hij de computer nu verder goed kan installeren, gaat hij eventueel toch een gewoon Zweeds keyboard kopen voor deze laptop...

 

Bedankt voor de verwissel-truc :)

dat was dus de oplossing!

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook azerty laat zich met zo'n programmaatje natuurlijk makkelijk veranderen in qwerty.

Maar goed, ieder kiest zijn eigen oplossing....

 

Groet,
A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is zo, maar je zit met dit keyboard wel met een aantal problemen... ook al maak je er qwerty van, dan nog blijven een heleboel symbolen gewoon op de verkeerde plek zitten.

Het werkt momenteel goed hoorde ik gisteren... en de installatie van windows 10 is gewoon goed gelukt...

Hij gaat nu eens rondkijken of er ergens voor niet te veel geld een normaal scandinavisch toetsenbord te koop is... deze laptop heeft hij voor omgerekend ca 60 euro gekocht, en het was meer om eens te kijken wat het was... maar het blijkt uiteindelijk toch best een goede laptop te zijn, behalve dan dat toetsenbord ;)

 

Ik ben blij dat we er uitgekomen zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sverige zei:

dat is zo, maar je zit met dit keyboard wel met een aantal problemen... ook al maak je er qwerty van, dan nog blijven een heleboel symbolen gewoon op de verkeerde plek zitten.

 

Bij het programmaatje wat ik bedoel, kon je iedere toets het teken laten geven, dat jij wilde.

Dus, als een toets een a gaf en jij wilde er een q van maken, dan kon dat.

En als op een toets een teken stond dat niet klopte, dan maakte je dat dat teken wel onder die toets kwam.

 

Dus ik snap niet goed, wat je bedoelt.....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...