Ga naar inhoud


Welk keyboard is dit?


Sverige

Aanbevolen berichten

Gisteren kreeg ik van een ex collega een vraag over een keyboard van een laptop.

Hij kocht een gebruikte laptop (HP Pavillion) via een website voor 2e hands artikels... De laptop was zonder besturingssysteem, en hij heeft er zelf windows 8 op gezet, omdat hij daarvan nog een legale versie had liggen...  Het is dan de bedoeling om dit te gaan upgraden naar windows 10...

Maar dat is niet het probleem...  het gaat om het "vreemde" toetsenbord wat in de laptop zit ingebouwd... Hij stuurde me een foto, of ik dit herkende, maar het is dus wel gewoon een QWERTY, maar er staan ook franse karakters op, en ontypisch voor qwerty zijn de cijfertoetsen met de "shift" toets te benaderen ipv gewoon, zonder shift.

Het probleem is dus om de correcte keyboard layout te selecteren... 

Ik heb al via de website van HP geprobeerd om een onderdelenlijst te krijgen via het serial number... maar dan krijg je alleen het type, en de 'populaire naam' van de laptop, met de melding dat er momenteel geen verdere gegevens beschikbaar zijn... Dat schiet dus ook niet op.

Misschien kan iemand me helpen dit probleem op te lossen... de foto die ik kreeg is niet helemaal duidelijk, maar voldoet wel denk ik.

Alvast bedankt voor de reacties.

 

tangentbord_hp.thumb.JPG.29854ea6bfaa267d2191de64b90fab86.JPG

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerste indruk volgens mij is het een frans belgisch (nederlands belgisch is azerty)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, behalve dat dit een qwerty is...

Als je hem op frans belgisch zet heb je de goede karakters onder de cijfers, maar zijn de letters fout

Het is duidelijk geen belgisch toetsenbord... daar dacht ik ook aan vanwege het frans... ook canada is het niet...

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het £ teken staat op een hele andere plek als normaal... Het moet dus iets specifieks zijn...

Ik heb ook al hele rijen afbeeldingen van keyboards afgezocht....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk is dit een Nederlands (Belgisch) azerty toetsenbord waarvan ooit enkele toetsen van plaats zijn gewisseld.

Ik heb een identieke indeling hier op het klavier met als instelling Nederlands (Belgisch) toetsenbord.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...