Ga naar inhoud


Vu+ UNO 4K vs Vu+ UNO 4K SE voor Caiway


Kitser

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds van de week overgestapt naar Caiway. Lekker snel internet. Maar hun tv tuners vind ik maar niks. Je kan zelfs niet meer "je eigen" opnames vooruit spoelen op sommige zenders. 

 

Dus wil ik opzoek gaan naar een eigen tv ontvanger die kan opnemen, timeshift en die ook kan streamen naar mijn Android boxen (Mi Box S) 

 

Nu is mijn oog gevallen op een VU+ UNO 4K (SE). 

De SE is nieuwer. Heeft een display en een intern slot voor een harde schijf. Heeft een FBC tuner. Dus 8 DVB-C tuners als ik het goed heb. 

Super mooi. Maar wel 280 euro. 

 

Een UNO 4K (dus geen SE) heeft ook een FBC tuner. Geen display en geen interne aansluiting voor een hardeschijf. Wel een usb aansluiting. 

Die is te koop voor 200 euro bij ####. En ik kan hem voor 150 euro 2e hands overnemen. 

 

Nu even wat vragen aan de experts.

1. Klopt hetgene wat ik hierboven zeg? 

2. Zou ik met een externe harde schijf ook "gewoon" 7 programma's kunnen opnemen op de externe harde schijf en 1 kijken? 

3. Kan ik streamen vanaf de VU+ naar m'n Android boxen?

4. Zijn er nog andere redenen om toch voor de SE versie te gaan? 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk dat dit voor de basiszenders klopt, voor de andere zenders heb je een smartcard nodig, die je in je vrijheid kan beperken.

Wanneer je die kaart alleen on combinatie met een ci module kan gebruiken dien je zeker met beperkingen te rekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij levert Caiway nog steeds Irdeto smartcards?

Mits je een kabelaansluiting hebt, dus coax, DVB-C. Caiway levert nl. ook glasvezelaansluitingen. Soms ook samen met coax.

Anders gaat het hele feestje niet door.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kitser, wat je schrijft klopt.

Je kunt ook op een externe schrijf alles opnemen en dat met de aanvulling van @ceesv.

Technisch gezien ontlopen deze 2 types nauwelijks van elkaar.

Mijn ervaring is echter dat ik met het opnemen op een externe schijf meer problemen ondervindt dan op een interne schijf maar misschien lag dit wel aan het type gebruikte USB drive.

 

Ik zit ook bij Caiway en gebruik de UNU 4K SE.

In eerste instantie had ik ook de eenvoudige uitvoering (zonder SE) besteld maar toch weer snel vervangen, misschien voor menigeen om een onbeduidende reden maar ik miste de display toch wel.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Alex1970 zei:

Volgens mij levert Caiway nog steeds Irdeto smartcards?

Mits je een kabelaansluiting hebt, dus coax, DVB-C. Caiway levert nl. ook glasvezelaansluitingen. Soms ook samen met coax.

Anders gaat het hele feestje niet door.


Het is de vraag welk TV abo TS in gebruik heeft.

Als hij geen Interactieve TV gebruikt maar gewoon TV via coax dan kun je alles opnemen zonder SmartCard en net zoveel TV’s via splinters aansluiten zolang het overblijvende signaal het toelaat.

 

Met gebruik van interactieve TV heb ik geen ervaring bij Caiway, zie de toegevoegde waarde niet en zeker niet de extra kosten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur terug, Tonskidutch zei:

maar 150€ is voor een tweedehandse UNO4K wel duur hoor!

 


Dat is zeker waar maar de prijs wordt ook een beetje door de vraag en het aanbod bepaald.

Tweedehandse VU+ UNO 4K (SE) zijn mogelijk te vinden.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Kitser zei:

 

4. Zijn er nog andere redenen om toch voor de SE versie te gaan? 

 


Ooh ja, toch nog even een verschil tussen beide typen onder de aandacht brengen al is dit niet voor iedereen boeiend en wel de op de SE beschikbare optie HDMI-IN.

 

Deze optie maakt het mogelijk om b.v. i.c.m. mijn Apple TV4 op de UNO 4K SE direct naar b.v. Netflix te kunnen kijken, dus hoef je niet te switchen tussen verschillende apparaten om op één apparaat zowel naar TV als naar Netflix te kijken.

Het kan dus net het verschil in keuze uitmaken....

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

Het is de vraag welk TV abo TS in gebruik heeft.

Als hij geen Interactieve TV gebruikt maar gewoon TV via coax dan kun je alles opnemen zonder SmartCard en net zoveel TV’s via splinters aansluiten zolang het overblijvende signaal het toelaat.

 

Alleen het basispakket zonder smartcard neem ik aan.

En wel alle zenders (en in HD?) of een beperkt pakket? (Wat vroeger analoog was zeg maar). Of hebben ze dat DVB-T pakketje nog?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, het standaard TV pakket van Caiway bevat meer dan 70 TV zenders waarvan 43 in Full HD, althans op dit moment.

Een Smartcard heb je alleen nodig als jij je op Interactieve TV abonneert maar zoals al gezegd zie ik daarin geen toegevoegde waarde.

 

Ik gebruik gewoon 2 TV toestellen én één VU+ UNO 4K die via een coax splitter op het Caiway coax aansluitpunt zijn aangesloten en daarmee kan ik alle 70 TV zenders op de 3 apparaten (mits nodig ook op meerdere) zonder extra kosten bekijken.

Dit alles voor € 51,= per maand (Alles-in-1) waarvan € 39,= gebruikt wordt voor 150/150 glas Internet.


Dus geen aparte afwijkende pakketten, gewoon standaard.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. 

Ik had gelezen dat het met de "normale" versie (zonder se) soms wat traag was om op een externe harde schijf op te nemen. 

En dat lees ik hier dus weer. Dan is het misschien wel verstandiger om de SE versie te nemen. 

Die HDMI in poort is ook wel interessant. Dan kan ik daarop een Android box aansluiten. 

 

In principe heb ik wel genoeg aan de Nederlandse zenders. Dus zonder smartcard kom ik een heel eind. 

Alleen zou ik voor Fox Sports wel een smartcard nodig hebben. Kan dat wel met deze  VU+?

 

Eventueel zou dat nog via een Chromecast kunnen. 

 

Nog een vraagje over de clients die streams van de VU+ zou afspelen.... Die Mi Box is niet super krachtig. Maar in principe hoeft ie niet veel rekenwerk te doen. 

Hebben jullie ook clients die niet zo heel krachtig zijn? En wat zijn jullie ervaringen daarmee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is kul wat er staat er is niks mis met een usb hdd die werkt hetzelfde als intern en net zo snel (in een decoder hoeft hij ook niet snel te zijn) ik maak hier gebruik van een Uno4k werkt perfect voor hetgeen ik gebruik namelijk Ziggo FTA en lekker onbeperkt opnemen kijken enz met de mooie FBC tuner (8 tuners in 1)

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2020 om 17:41, Cobus R zei:

Dat is kul wat er staat er is niks mis met een usb hdd die werkt hetzelfde als intern en net zo snel (in een decoder hoeft hij ook niet snel te zijn) ik maak hier gebruik van een Uno4k werkt perfect voor hetgeen ik gebruik namelijk Ziggo FTA en lekker onbeperkt opnemen kijken enz met de mooie FBC tuner (8 tuners in 1)

 

En jij hebt dus ook een usb 3.0 schijf? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-1-2020 om 10:17, Jürgen zei:

 

Mijn ervaring is echter dat ik met het opnemen op een externe schijf meer problemen ondervindt dan op een interne schijf maar misschien lag dit wel aan het type gebruikte USB drive.

 

 

Misschien toch nog even een nuancering aanbrengen.

 

Ik schreef in mijn bericht van 22 januari niet dat er iets mis is met het opnemen naar een externe USB drive op een VU UNO 4K maar dat er sneller problemen kunnen optreden dan bij het opnemen naar een interne HDD Drive.

 

@Kitser, als het eventuele opnemen op een externe USB Drive de enige reden zou zijn om voor de SE uitvoering te kiezen dan zou ik toch wel gewoon voor de 'normale' versie zonder interne opbouwmogelijkheid voor een HDD kiezen.

Als de externe USB drive van goede kwaliteit is, de USB Drive correct aangesloten en gemount is en verder alle instellingen goed staan dan is er inderdaad niets mis mee om een externe USB Drive voor het opnemen te gebruiken.

 

 

  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...