Ga naar inhoud


ontvanger M7 SAT801


fene

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden mijn abonnement opgezegd van de satelliet TV Vlaanderen ,reden is heb ook een abonnement bij proximus tv en internet,nu wil ik de vrije zenders nog kunnen bekijken op de satelliet zoals bbc enz enz ,de ontvanger die ik heb van TV Vlaanderen is M7 SAT801,probleem is dat ik die vrije zenders nu ook niet meer kan bekijken.alvast bedankt fene

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is die Smartcard lock er allang uitgehaald. Met de M7Sat801 kun je gewoon kijken naar de FTA zenders zonder kaart. Alleen even een bestaande lijst wissen zodat er geen gecodeerde kanalen inzitten. Anders komt dat irritante scherm in beeld..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je dat vraagt... Ik heb deze ook in mijn bezit (gewoon om mee te spelen). Deze werkt prima en is echt retesnel. Ondersteunt MultiBoot... Werkt uitstekend.. Zappen gaat echt waanzinnig snel en zelfs wisselen van image gaat binnen 15 seconden. Echt ongekend snel..

Enige nadeel: er wordt geadverteerd met Android. Deze is er (na ruim 2 jaar verkoop) nog steeds niet en gaat IMHO voor deze machine ook nooit meer komen.

Als satellietontvanger is het (zeker voor dat geld) een uitstekende keus..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Sprietje zei:

Bij een M7 SAT801 moet de smartcard er in zitten om ook de vrije zenders te kunnen ontvangen. Er hoeft geen abonnement meer op te zitten.

 

Hallo.

 

Dat is niet nodig.

Ook zonder smartcard kun je de vrije zenders ontvangen.

Wel blijft de ontvanger de Canal digitaal zenderlijst updaten.

Je kunt eventueel je eigen favorietenlijst samenstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2020 om 10:01, Mimisiku zei:

Volgens mij is die Smartcard lock er allang uitgehaald. Met de M7Sat801 kun je gewoon kijken naar de FTA zenders zonder kaart. Alleen even een bestaande lijst wissen zodat er geen gecodeerde kanalen inzitten. Anders komt dat irritante scherm in beeld..

 

 

Het was vroeger niet zo.


Met de laatste nieuwe software kun je de vrije zenders wel ontvangen maar dan moet er wel de laatste nieuwe software v2.12a in zitten. Dat kun je controleren via het menu.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Sprietje.. Dat klopt.. Vroegûh moest er een smartcard inzitten. Dat was een 'prerequisite' uit de starttijd van Seca.. De ontvangers moesten zelfs allemaal dezelfde 'look & feel' hebben, zelfde AB inclusief layout om gecertificeerd te zijn. Gaf maar aan hoe dwingend en vooral lui de Fransen zijn. De helpdesk kon dan standaard de antwoorden aflopen omdat de menu's van de ontvangers hetzelfde waren.. Strong SRT8000H, Nokia 9202 allemaal hetzelfde...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, en daarom zijn de beveiligingen ook door de providers flink opgeschroefd.. Geboorte van CardSharing (als de codes niet te kraken zijn, dan maar uit een originele kaart). En ook dat binnenkort voorbij vanwege HW pairing, cardless modules i.c.m. virtuele smartcards.. Dan maar IPTV en zo gaat het kat en muisspel verder..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je alleen een schotel/kop voor Astra 2, 28 Graden oost?

 

Heb je bij deze ontvanger niet Astra 3 nodig om een zenderlijst in te kunnen lezen?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...