Ga naar inhoud


Schermpje op VU+ Uno 4K SE zit niet goed


TiVe

Aanbevolen berichten

Net een nieuwe VU+ Uno 4K SE gekocht, maar het schermpje vooraan lijkt niet goed te zitten.

Aan de linker kant zit het blijkbaar te ver achter de behuizing... Als er "TUNER A" moet staan zie je bijvoorbeeld van de letter "T" alleen het verticale streepje en het rechtse stukje  van het horizontale streepje.

Kan hier iets aan gedaan worden?

 

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals jij het beschrijft zou het een technische fout zijn en dan is er maar één optie en dat is terug naar de dealer.

 

Het zou natuurlijk ook een fout in de gebruikte software kunnen zijn maar dit ben ik tot heden nog niet tegengekomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarentegen het verschoven scherm wel regelmatig tegengekomen op het Duitse thuisforum..... Apparaten worden steeds goedkoper en de bouwkwaliteit minder....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik me niet vergis zit het display op zijn plaats met de bekende schroefjes

 

het display heeft een iets ruimer boorgat en in sommige gevallen een slobgat

dat kun je dus vaak netjes monteren zodat het niet verschoven is tov de kast

 

wil je niet dat er een garantie kwestie in de toekomst kan optreden, door het doorbreken van het garantiezegel en het openen van de receiver

moet je hem ter reparatie aanbieden aan de leverancier

en aan hun reparatie dienst vragen dat je ook schriftelijke krijgt dat je garantie gewoon voortgezet wordt tov de algemene garantietermijn en bij eventuele vervanging van onderdelen dat die reparatie ook weer 2 jaar geldig is.

 

Mocht je hem binnen die 2 jaar doorverkopen is dat de garantie voor de koper (die het zegel natuurlijk ook gebroken ziet) dat hij geen problemen hoeft te verwachten.

Die brief en de rekening altijd goed bewaren dus.

 

(indien er een HDD of SSD ingebouwd kan worden, of een andere insteektuner zijn de leveranciers coulant mbt het doorbreken van het zegel)

 

ik zou hem zelf effe open maken

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of een andere lcd skin plaatsen 

is ook een optie 😄

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon ff openmaken en kijken of je het niet kan verhelpen.Garantie komt niet in gevaar want is een verwisselbare tuner en zou niet weten waar het zegel zou moeten zitten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem eens open gemaakt (geen zegel)... brede platte kabel die onder een printplaat verdwijnt (naar het display veronderstel ik).

Hier ben ik gestopt. Die printplaat heb ik maar niet verwijderd... 't Is de bedoeling dat de ontvanger achteraf nog werkt.

 

@smetje ... andere lcd skin, hoe moet dat?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de printplaat zelve en /of die verbindingskabel moet je niets doen

 

je kan voor de UNO4K middels LCD4LINUX diverse zaken aanpassen en ook een ander skin uit de feed laden

de uitleg daarover vindt je beslist ook met de zoekfunctie

 

Screenshot_3.png

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, TiVe zei:

Ik heb hem eens open gemaakt (geen zegel)... brede platte kabel die onder een printplaat verdwijnt (naar het display veronderstel ik).

Hier ben ik gestopt. Die printplaat heb ik maar niet verwijderd... 't Is de bedoeling dat de ontvanger achteraf nog werkt.

 

@smetje ... andere lcd skin, hoe moet dat?

 

21 uren geleden, TiVe zei:

Ik heb hem eens open gemaakt (geen zegel)... brede platte kabel die onder een printplaat verdwijnt (naar het display veronderstel ik).

Hier ben ik gestopt. Die printplaat heb ik maar niet verwijderd... 't Is de bedoeling dat de ontvanger achteraf nog werkt.

 

@smetje ... andere lcd skin, hoe moet dat?

zet deze software eens op je ontvanger 

maak ook een volledige backup van je vorige soft 

als je dat heb gedaan en je ontvanger werkt weer volledig dan ga ik je verder helpen TiVe 

 

software vu+ uno 4k se

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...