Ga naar inhoud


Blokjes bij alle opnamebronnen


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Als de jongens van onze vlaamse kabelaar er straks voor gaan zorgen dat de Deltacam onbruikbaar wordt, ga ik vaker "belangrijke" dingen moeten gaan opnemen op de Vu+ ipv op de tv zelf (ik wil de opnames overal in huis kunnen bekijken).

Gezien het Coronavirus en de Lock-Down hier in België tijd genoeg om wat te knutselen.

 

Ten tijde van het TVV abonnementje en later FTA had ik wel vaker blokjes in beeld, stukjes die verdwenen waren enz. Steeds gedacht dat dit de nadelen waren van een Sat. schotel.

Tegenwoordig zit in mijn VU+ Duo2 een officiële Telenet CI+ kaart en een DVB-C tuner. Ook hier weer die blokjes af en toe. 

 

Wij nemen bijna dagelijks programma's op op de interne HDD van onze Loewe Bild 5 tv. Never ever blokjes.

Op dit forum zoekende naar een gelijkaardig geval kwam ik dit topic tegen: Klik. Een gelijkaardig verhaal, doch andere decoder en ander operating system. Eigenlijk nooit echt een bevestigde oplossing op gekomen.

 

Even de situatie hier thuis samengevat:

Een Vu+ Duo2, draaiende op OpenAtv 6.3. Staat ook nog ergens iets van Oscam op dat voor niets meer dient. De CI+ van Telenet zit er immers in.

Blokjes zowel op FTA DVB-S als via DVB-C gedecodeerd middels die Telenetkaart.

MAAR enkel bij opnames. Live kijken lijkt geen problemen te geven.

 

Harddisk is zeer onlangs nog veranderd naar een groter type, dus in principe kan die niet te veroorzaker zijn. Met de vorige harddisk was het probleem ook al aanwezig.

 

Welke tips kan ik nog uitproberen...

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet wat je verder zoal met het apparaat doet, maar ik heb gemerkt dat al te veel dingen samen laten lopen geen goed idee is. In het bijzonder kopieer ik geen bestanden naar de computer terwijl een opname loopt, want dat gaat vaak niet goed - schijf kan het niet bijbenen, hapje uit de opname.

 

Specifiek voor kabel: boormachine en frees in de buurt van het toestel stoort ontvangst c.q. opname (mijn ruimte is zeer beperkt, weinig keuze). Satelliet geen probleem.

 

Zappen naar zenders met afwijkende paramaters (testkanalen e.d.), zenders laten zoeken, IPTV - ik doe het allemaal niet als er opnames lopen want het leidt soms tot vastlopers.

 

Dat alles met een Duo2 en VTi i.c.m. FTA sat en Telenet. Denk niet dat het bovenstaande de gouden tip bevat om je probleem op te lossen, maar misschien bevat het een of ander element dat je op het juiste spoor zet...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de DUO2 zelf gehad en had alleen last van blokjes met CCcam, maar nooit met Oscam en de canaldigitaal kaart.

De gigabit NIC is snel genoeg voor opnames op de NAS of pC en zonder NIC is de VU+ zeer zeker goed genoeg voor opnames op een interne hdd.

 

Maar met een CI+ Cam heb ik de DUO2 nooit gechecked, maar ik kan me voorstellen dat zoals Koen B schrijft de receiver aan de grens zit van de processorcapaciteit met zo een CI+ cam in het cam slot. (niet te verwarren met een lock-down :) )

Dan is het beperken van bepaalde acties belangrijk. Dus uit met die oscam want je gebruikt immers de CI+ cam. oscam kan natuurlijk ook storen als je de zenders niet hebt geselecteerd die door de CI+ cam moeten worden gedecodeerd... (zenders toevoegen aan de CI+ cam vergeten enkelen)

 

voorts kun je natuurlijk ook eens met het veel betere VTI 14.06 werken waar ongecodeerd opnemen mogelijk is en het decoderen laat je 's nachts in standby doen

 

aangepast door Tonskidutch
verduidelijking

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand zal mij hier tegen spreken dat fabrikanten, de voeding vaak te nipt berekenen, alles moet zo compact en goedkoop mogelijk. Voorbeeld men heeft 5 V volt, 960 mA nodig, dan bouwen ze wel een kring rond een IC van 1000 mA (1 A). Gevolg, warmte ontwikkeling, elco’s die daar hinder van hebben, wat hun prestatie op termijn niet ten goede komt. Dan zitten we met een voeding die constant op het randje van zijn kunnen moet werken, niet alleen voor de ontvanger zelf, die alles moet aansturen en verwerken, maar ook nog een harde schijf, CI (+) module, soms nog een usb stick.

Die drie laatste zijn oorspronkelijk niet meegeleverd vanuit de fabriek, maar we hangen ze wel aan de ontvanger, als die zijn voedingsbron niet 100 % werkt, dan is de hardware ook niet in staat om te werken zoals bedoeld.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2020 om 09:01, Tonskidutch zei:

 

 

voorts kun je natuurlijk ook eens met het veel betere VTI 14.06 werken waar ongecodeerd opnemen mogelijk is en het decoderen laat je 's nachts in standby doen

 

 

Als ik me niet vergis heb ik sinds 2012 een Vu+ in huis. Steeds met VTI gewerkt wat naar volle tevredenheid lukte. 

Ik heb daar enkele topics over lopen gehad: op zeker moment was er een update waardoor de VFD enkele regels te laag stond. Dit kwam met VTI nooit goed. 

Vervolgens, en dat deed me overschakelen naar OpenAtv, had ik problemen te streamen naar andere apparaten in huis.

 

Ik heb nu toch tijd genoeg, we spraken toen over VTI 10 of 11 of zoiets, ik kan nog wel eens proberen VTI 14.06 terug te zetten.

Nu had ik het aanvoelen dat VTI ten tijde van VTI 10 processor belastender was dan OpenATV. (Wat die belasting betreft: vaak bekijken we de opname terwijl ze nog aan het opnemen is. Wellicht heb ik dan blokjes, nog te testen)

 

Belangrijk om weten, want dat ga ik in de toekomst wellicht vaker doen, lukt dat streamen naar andere apparaten met VTI nu al beter?

Wat er moet werken: stream naar Kodi op een NvidiaShield, stream naar vuplusTV app op de AppleTV en stream naar DNLA. Die gaan natuurlijk allemaal samen niet gebruikt worden.

Met VTI 12 dacht ik hier gelezen te hebben dat dat nog een probleem was. Hoe is dat nu?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Mijn stelling is helder. VTI 14.06 voor je VU+ DUO2 is nog steeds de beste keus.

 

Dan ga ik het nogmaals proberen en kijken wat dat geeft... hou je op de hoogte.

 

(het valt me wel op dat je spreekt over gehad 😈)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij absoluut geen rare artefacten bij opnemen/weergave. Noch op satelliet, noch op kabel.. De DM8000 wordt bijna dagelijks gebruikt voor opname, de VU+ Zero 4K's met PVR-Kit. Alles komt aan op correct signaal, goed materiaal. Gebruik PTC pluggen, Koka coax en voor Ziggo een Tratec 752N versterker.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Mimisiku zei:

Alles komt aan op correct signaal, goed materiaal.

Daar ga ik natuurlijk wel van uit als ik zo een stelling doe... ;)

 

En dan nog is binnenshuis wel wat storing mogelijk, die we eigenlijk allemaal wel kennen.

LED lampen zonder CE stempel.

Mobieltelefoontjes op de verkeerde plek .

DEC telefoontjes en basis stations.

Storing op de frequentie door invloeden van gelijksoortige zendtoestellen.

Storingen op je stroomnet, hetgeen erg onderbelicht is.

Radiografische hobbyisten die duidelijk zichtbaar zijn in jou buurt.

Een heel slecht ontworpen en gebouwde sixpack buizen versterker kan ook behoorlijke storing leveren.

 

je kunt overigens de KPN opdracht geven om naar de storingen onderzoek te doen.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Mimisiku zei:

 Alles komt aan op correct signaal, goed materiaal. Gebruik PTC pluggen, Koka coax en voor Ziggo een Tratec 752N versterker.. 

 

Daar geef ik je 100% gelijk in! Mede daarom dat ik er eerder nooit rekening mee hield en er met satelliet ontvangst vrede mee nam. 

De schotel staat hier niet met 100% vrij zicht, doch werkt eigenlijk redelijk goed.

 

Vermits de problemen zich blijkbaar uitsluitend met opname lijken voor te vallen en het enkel zich op die bewuste VU+ voordoet, denk ik dat de aansluitingen verder wel ok zijn.

 

Nu goed, vanwege eerdere problemen na updates wat ik in mijn voorlaatste post nog aanhaalde, ben ik wat huiverig geworden naar updates toe. 

Inmiddels OpenAtv ook al eens een update gegeven (leek weer lang geleden te zijn). Vanavond even kijken wat dat geeft. Ik neem standaard het 7u Nieuws op VTM op. Mijn vrouw volgt het nieuws nu als een bezetene, doch geraken om 19u zelden op de bank. 

 

Desondanks dat krijg ik toch zin die VTI nog eens te testen. Nieuwsgierig als ik ben 😀.

OpenATV heeft een fantastisch goede back-up functie, kan dus snel en makkelijk terug als het me niet bevalt.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, RaveMaus zei:

OpenATV heeft een fantastisch goede back-up functie, kan dus snel en makkelijk terug als het me niet bevalt.

FullautomaticBackup is op VTI ook al jaren beschikbaar.

en met je eigen backup is het testen de meest logische oplossing om VTI eens te testen mbt die blokkies

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...