Ga naar inhoud


Wie helpt ons met instellen?


Silenlien

Aanbevolen berichten

Beste leden, lang geleden hielpen jullie ons met het instellen van onze vu solo se toen wij in Spanje woonden.
Inmiddels wonen wij al reeds langere tijd in Frankrijk en keken we tot voor kort via canal digitaal naar de tv.
Geen problemen totdat CD Discovery uit hun pakket haalden en wij besloten over te stappen naar Joyne.
Kaart van Joyne gekocht in Nederland alles netjes betaald maar nu....

Ineens herinner ik me weer wat een enorme kluns ik ben mbt satellieten en ontvangers, het liefste gooi ik alles het raam uit want ik weet niet waar te beginnen.
De schotel richten we uit via de app Sat finder maar hoe nu verder?
Ik heb in de vu de satelliet afgestemd op 9.0 E Ka-band Eutelsat 9B maar zie dat er ook een Ku-band is, welke kies ik?

 

Wie helpt deze dummie stap voor stap? Ik wil er gerust voor betalen trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet afstemmen op de KU-band.

 

Om de satelliet makkelijk te vinden als je de schotel aan het uitrichten bent, kun je het beste afstemmen op transponder 11996V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4 op de zender CCTV 4 Europe. Heb je de schotel helemaal optimaal uitgericht, laadt dan de zenders van Joyne in. Ze staan meteen op volgorde als je de 3 transponders in deze volgorde in laadt:
1- 11747H , DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4
2- 12074V , DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4
3- 11727V , DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt de Ku band nodig.

 

Maar, je zal ook de schotel moeten draaien naar 9 oost.

Waar staat je schotel, in de Gironde?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo bedankt, de band weet ik nu dus, ik had de andere gekozen 🙂
Onze schotel staat in de Dordogne, bijna Lot.

Ik ben er inmiddels achter dat eurosat ontvangen met een triple lnb die voor canal digitaal werd gebruikt niet kan, ik moet dus een andere lnb aanschaffen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Sprietje zei:

Of je de triple-lnb kunt gebruiken hangt af welke schotel dat je hebt. Wat is het merk en type?

Onze lnb is een Quad monoblock 23mm LNB 4.3 en onze schotel een triax 80 cm ( of om en nabij de 80 cm)

 

aangepast door Silenlien
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, nee, dat past niet om bijv. 3 satellieten te ontvangen zoals de 9e, 13e en 19,2e maar je kunt hem wel gebruiken om 1 satelliet te ontvangen.

Je gaat met de middelste kop die eigenlijk bedoeld is voor de Astra 23,5 de Eutelsat 9 oost ontvangen. Je moet de ontvanger wel eerst op diseqc-1.0 instellen en dan de Astra 23,5 instellen op positie 2. Een enkele lnb plaatsen is natuurlijk makkelijker en zal nog net wat beter signaal opleveren.

 

In Lauzier moet de elevatie van de schotel op 34 graden staan on de 9e te vinden.

 

De lnb die je aanwijst is een duo-lnb en geen triple-lnb zoals je eerder aan gaf.

Je mag die link trouwens niet plaatsen. Dat is reklame en dat mag niet. Snel verwijderen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Silenlien zei:

Geen problemen totdat CD Discovery uit hun pakket haalden en wij besloten over te stappen naar Joyne.

 

Zo lang het contract met Discovery en aanverwanten loopt zal je die zenders zien, daarna is koffie dik kijken, Canal Digitaal heeft de betreffende kanalen er niet voor niets af gegooid. 

 

Ik heb ik mijn glazen bol gekeken, staat nog op de datum van gisteren. 😉

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ilseonline zei:

 

Zo lang het contract met Discovery en aanverwanten loopt zal je die zenders zien, daarna is koffie dik kijken, Canal Digitaal heeft de betreffende kanalen er niet voor niets af gegooid. 

 

Ik heb ik mijn glazen bol gekeken, staat nog op de datum van gisteren. 😉

Mocht Joyne het er ook afgooien dan kan ik voor het verschil in abonnementsprijs een Dplay abbo nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Silenlien zei:

Mocht Joyne het er ook afgooien dan kan ik voor het verschil in abonnementsprijs een Dplay abbo nemen...

 

Dat is een keuze, of het verschil in abonnementen blijft is nog de vraag, Joyne verhoogt dit jaar niet, voor volgend jaar is onbekend.

 

Dplay is een alternatief via een stream op het internet, geen idee voor hoeveel aansluitingen tegelijk te gebruiken zijn, echter zo lang het contract loopt via Joyne te zien.

 

Weet iemand tot wanneer het contract van het Discovery pakket bij Joyne loopt? Dan is er een indicatie tot wanneer het zeker te zien is, weet je meteen of de investering en eventueel het risico je het waard is.

 

Ik vrees dat het Discovery pakket gaat verdwijnen i.v.m. dat ze te veel vragen bij een nieuw contractstermijn, echter is dat mijn gevoel, geen feit.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...