Ga naar inhoud


Wie helpt ons met instellen?


Silenlien

Aanbevolen berichten

Zie JouBuis filmpje hierboven.... Daar wordt hij EuroBird genoemd. Lijst is er in mei ingeschoten... Maar goed: in elk geval praten we over dezelfde satelliet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uren geleden, Silenlien zei:

 

Goh wat een schattige opmerking van je, dank je hartelijk. Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer? Zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten?


We hebben het RAZEND druk en als we toevallig even tijd hebben is het 36 graden, niet echt weer om op hoogte met een satelliet te staan draaien.
Inmiddels hebben we alles waarvan we het vermoeden hadden dat dat maar enigszins het signaal kon verstoren afgesnoeid en nu gaan we, omdat w enog altijd 0.0 signaal ontvangen de schotel hoger aan het huis hangen, word het nog gemakkelijker om hem te draaien....
 

Dus we nemen wel degelijk actie maar moeten daarvoor wel de mogelijkheid hebben.

 

Lezen is een kunst, we hadden een triple, we hebben zelfs ook nog wel een duo, maar speciaal hiervoor, omdat w ehoopten dat dat het gemakkelijker maakte een losse LNB gekocht welke ons werd aangeraden door een forumlid alhier.

 

 Was het maar waar, nu vandaag weer mogelijkheid om verder te klungelen met de schotel, tot nu toe zonder succes.

 

 

Klinkt als zwaar overspannen?!

 

Niet rot bedoeld, als je heel hard loopt te roepen, er mensen zelfs vanaf hun vakantiebestemming reageren, dan wordt het ineens muisstil, vervolgens wordt er gewacht en wat heen en weer geschreven onder het mom van, mogelijk komt er reactie, mogelijk nooit meer, dan krijg je dit soort reacties. 

 

Er zijn periodes dat ik snel.met reageren ben, ook periodes dat ik traag ben, dan weet ik dat er opmerkingen kunnen komen, echter weet de harde kern en andere actieve leden na zoveel jaar dat ik wat trager kan zijn.

 

Als ik wat verlaat met antwoorden ben, zeg ik meestal:

 

"Sorry voor mij late reactie ........" 

 

Er staan geen domme jongens voor je klaar, maar mensen met veel kennis van zaken en daar hun passie mee delen. Zowel de harde kern, als mensen daarom heen.

 

Kort gezegd, voel je niet zo snel aangevallen, er komen ook eendagsvliegen voorbij, daar begon het denk ik op te lijken. 

 

Toen ik van de Astra1 naar de Astra3 over moest schakelen, moet eigenlijk allebij zijn, heb de triple LNB er nog niet op zitten, draaide ik de schotel van 19.2 oost Astra1 naar 23,5 oost Astra3 dacht ik, echter zat ik al op 28,2 oost Astra2, toch had ik beeld, al waren het niet de zenders die ik verwachte, dus een stukje terug en jawel, had ik ineens 23.5 oost Astra3 te pakken.

 

Ik heb via dit forum hulp gehad, want het signaal op de losse hand kon via de gradenboog aan de achterkant van de schotel een heel stuk verbeterd worden, echter moestond ik wel de juiste informatie over geven, ze kunnen niet op afstand zien wat ik deed.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling wegens verlopen van de hersteltijd:

 

Maakt het wat uit hoe de satelliet op 9 oost heet? Het gaat er toch om dat je beeld wilt hebben? Heb je een zender te pakken, kijk welke het is, kan er na gegaan worden of het de juiste satelliet is, de rest gaat daarna meestal makkelijker, want dan kunnen de mensen op dit forum makkelijker helpen i.v.m. dat ze kunnen nagaan waar je naar kijkt en via welke satelliet dat is.

 

Werkt je ontvanger met schotel en ontvang je "een" zender van "een" satelliet?

 

Zo ja, welke zender(s)?

 

Zo ben ik ooit begonnen, gewoon op de hand "zonder" satellietmeter.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ilseonline zei:

Aanvulling wegens verlopen van de hersteltijd:

 

Maakt het wat uit hoe de satelliet op 9 oost heet? Het gaat er toch om dat je beeld wilt hebben? Heb je een zender te pakken, kijk welke het is, kan er na gegaan worden of het de juiste satelliet is, de rest gaat daarna meestal makkelijker, want dan kunnen de mensen op dit forum makkelijker helpen i.v.m. dat ze kunnen nagaan waar je naar kijkt en via welke satelliet dat is.

 

Werkt je ontvanger met schotel en ontvang je "een" zender van "een" satelliet?

 

Zo ja, welke zender(s)?

 

Zo ben ik ooit begonnen, gewoon op de hand "zonder" satellietmeter.

 

Zou zomaar kunnen dat ik overspannen ben, heb meer dan menigeen op mijn bordje, dank voor je antwoord.

Ik krijg geen meldingen van reacties hier op het forum dus ik moet er maar net aan denken om hier te kijken.
Als ik het te druk heb om een schotel in te stellen dan denk ik er ook niet aan om hier op reacties te checken, mijn excuses.

 

Voor mij maakt het wel degelijk  uit hoe een schotel heet omdat ik in allerlei apps en op websites in moet voeren naar welke satelliet ik op zoek ben en ik daar dus eutelsat 9B selecteer, als nou zou blijken dat ik naar eurobird moet zoeken dan is dat best handig om te weten 🙂

Zoals al eerder opgemerkt, ik ben maar een kneus.

 

Inmiddels hebben we de schotel gisteren aan een ander huis gehangen, met allerlei apps, satfinders enzovoorts de boel 100% perfect gehangen maar geen signaal, misschien is de nieuwe LNB stuk?
Zodra het weer het toelaat ( vandaag 36 graden later deze week tot 39 graden) zal ik eens proberen of ik via de astra wel signaal ontvang, als ook dat niet lukt zal de lnb teruggestuurd moeten worden.

Mijn partner raakt er zwaar gefrustreerd van omdat ze zwaar dyslectisch is en de materie moeilijk, ik begrijp het ook niet 100% en dan loop je vast.
Jammer maar helaas, mocht de lnb niet stuk zijn dan gaan we maar een antennist bellen, al zegt men dat die hier in Frankrijk ook geen kaas hebben gegeten van de eutelsat opsporen.

 

Iedereen bedankt voor zijn bijdrages.

Lien
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jammer dat je zo ver weg woont....(En ik maar een brommer heb)...

 

LNB's zijn wel eens stuk, maar gebeurt niet vaak en dan vaak op één deel. Horizontaal of Verticaal defect. Pas als er water in de electronica terecht komt (of een (indirecte) blikseminslag) gaan ze 'total'..

 

Een goede satellietinstallateur zou het geen donder uit mogen maken welke satelliet uitgericht moet worden! Die hebben allemaal een deugdelijke finder..Het gaat daar vaak met de Franse slag van 'heb ik zin' en 'bon pourboire'.. Er zitten Franse zenders op diverse locaties en echt niet alleen op 19.2°. Neem 5°W, 13°E etc.

 

Ik zou richten op de HotBird (die is lekker sterk). Die eenmaal gevonden, zet je CCTV4 op (via een 9° kanalenlijst!! want die zit volgens mij óók ergens op de HotBird). Dan langzaam naar rechts draaien (vanaf de achterzijde van de schotel gezien) tot je hem hebt. Dan moet de schotel wellicht nog fijnafgestemd worden...

 

Volgens dishpointer moet de elevatie op 37.8° gezet worden op jullie locatie. De meeste schotels hebben een ingestanste gradenboog. Zet deze elevatie vast voordat je gaat draaien!

De satellieten zitten op de Clarke Belt en dat is op onze locatie een schuine lijn. Naar het westen steeds hoger, naar het oosten steeds lager.. Heb je jouw schotel op 1 satelliet gericht en je gaat gewoon draaien dan kijk je in het Oosten over de satelliet en in het Westen eronderdoor.. En dan vind je dus niks!!

 

10°, 13°, 16°, 19° staan zo dicht bij elkaar dat een kleine afwijking evengoed signaal geeft, maar niet optimaal.. Denk dat daar bij jullie 'de kneep' zit. Op 19.2° staat je schotel nu waarschijnlijk goed (genoeg). Met die elevatie pak je wellicht net nog de 13° (zwak), maar de 9° zeker niet meer..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probleem in Frankrijk is, dat wanneer ze het niet zelf hebben geleverd, ze je niet wilken helpen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah bon, maar wat kost een nu een parabole et LNCF en France??? Smijt je er €50 tegenaan en laat je het ze uitrichten....... Pas d'monnaie perdu zouden ze daar zeggen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je Mimisiku, dat zou kunnen maar daar wij een aanvullende uitkering hebben ( ja en dat terwijl we ons de pl****s werken) hou ik liever zoveel mogelijk geld in m'n knip!
Jammer van je brommertje hahahhahaa, Cees is in september weer in de buurt en bood opnieuw aan om ons uit de brand te helpen en dan geef ik hem liever die 50 euro omdat we hier 3 schotels hebben liggen en evenveel lnb's 🙂
We hebben het toch te druk om tv te kijken, als we van de winter weer naar Goldrush kunnen kijken zijn we allang blij.
 

Ik heb CCTV4 inmiddels gevonden trouwens, stond ergens achteraan mijn huidige zenderlijst maar het probleem is dat we werkelijk geen enkel signaal ontvangen.
We gaan het proberen met de sterke HotBird zoals jij aanraadt maar dat zal pas over een paar dagen zijn want ze geven snikheet weer af, je weet wel, luiken en ramen dicht en zo weinig mogelijk bewegen wil je het overleven zonder airco 🙂 lukt dat ook niet dan zijn of wij OERDOM of er is iets stuk, we wachten dan op Cees....

 

Nogmaals mijn dank voor jullie hulp!
Ik waardeer het echt hoor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben we eventueel foto's van die schotel met coax en lnb's???

die kun je mooi bij het volgende antoord mee uploaden (kies bestanden)

 

misschien zien we direct aan de foto's wat er aan scheelt

 

 

je wil toch Joyne op 9 B Oost, dan ga je niet prutsen met 13 Oost hotbird

per satelliet is er één Elevatie instelling die bij een andere satelliet alweer voor minder of geen ontvangst zorgt

dus als je een nieuwe LNB hebt zoals ik uit je berichten opmaak hou je dan ook aan die 9 B Oost voor die uitrichting met de juiste Elevatie

 

kijk daarvoor op https://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.htm

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die elevatie had ik ze al genoemd 37.8° voor de 9°E.. De HotBird optie was de tweede optie.....

 

@Silenlien

Controleer of die CCTV4 daadwerkelijk de parameters heeft van de 9°E

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag staat de zon om 13:41:31 uur precies in de richting van de Eutelsat 9 oost op je locatie.
Gebruik de plakbandmethode.
Span schilderstape of een touwtje van precies midden boven op de schotel tot over de lnb die in de klem staat. Op het bewuste tijdstip draai je de schotel zodat de schaduw van de tape of het touwtje midden over de lnb-arm loopt. Zet de schotel vast en verdraai hem niet meer. Stel alleen de elevatie bij als je nog geen signaal hebt. Gegarandeerd dat je de juiste satelliet hebt.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder elk bericht dat je plaatst kan je het knopje dat linksonder zit naar rechts schuiven om bericht in je e-mail te ontvangen zodat je weet dat er één of meerdere reacties zijn, daar staat de volgende tekst achter:

 

Breng me op de hoogte van nieuwe reacties

 

Als je het bestaande bericht aanpast, dan is het knopje niet meer zichtbaar, dus ook niet meer aan te zetten. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Silenlien zei:

Dank jullie wel.
Ik ga waarschijnlijk de komende tijd niet verder met de schotel en de instellingen, het is veel te heet daarvoor!

Stuur mij dan even de Joyne CI :) Kan ik hier mijn Joyne test afronden :) :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Silenlien zei:

Weet je Mimisiku, dat zou kunnen maar daar wij een aanvullende uitkering hebben ( ja en dat terwijl we ons de pl****s werken) hou ik liever zoveel mogelijk geld in m'n knip!
Jammer van je brommertje hahahhahaa, Cees is in september weer in de buurt en bood opnieuw aan om ons uit de brand te helpen en dan geef ik hem liever die 50 euro omdat we hier 3 schotels hebben liggen en evenveel lnb's 🙂
We hebben het toch te druk om tv te kijken, als we van de winter weer naar Goldrush kunnen kijken zijn we allang blij.

 

Als je Cees 50 euro wilt geven kun je dat ook aan een lokaal iemand die je helpt,  Je moet dit gewoon laten oplossen door iemand die er verstand van heeft en helemaal niet zo moeilijk doen. Wat heeft het voor zin om hier je tijd te verknallen terwijl de kans klein is dat je er zelf uitkomt, en ondertussen loopt te klagen over het weer en dan ook nog zegt we hebben het toch te druk om TV te kijken.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...