Ga naar inhoud


Wie helpt ons met instellen?


Silenlien

Aanbevolen berichten

Op 6-7-2020 om 22:07, Mimisiku zei:

Het was niet bedoeld als sneer... Als dat zo overkwam dan excuseer ik me daarvoor.

 

Je gaat naar www.lyngsat.com en daar kies je in de sectie 'Europe' voor de Eurobird 9°E. Uit die lijst pak je 4 transponders. Liefst 2 Horizontale en 2 Verticale. In je satellietfinder hoef je alleen maar de frequentie, polarisatie en symbolrate in te vullen. Zet ook het LNB type op 'universal' bij de satellietinstellingen op de satellietfinder... Ik doe het even uit het hoofd, 11727, 11919, 12054 en 11832 zijn sterke transponders.. In de lijst van Lyngsat staat keurig welke kanalen er op een transponder uitzenden. 

 

 

 

Dank je wel, hier kan ik wat mee.

Excuses aanvaardt gelukkig maar dat je het niet zo bedoelde, klinkt misschien een beetje dom maar ik trek me dat nogal aan, voel me al dom met mijn gezeur namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou gewoon een zenderlijst van internet downloaden (satje07 bijv) waar Eutelsat 9B al in zit en dus CCTV4 ook bij staat.. en in de box zetten met deramboxedit,  dan hoef je alleen de box op de betreffende zender te zetten en daarna ruwweg de schotel op de juiste plek te draaien, kun je daarna altijd nog met je sat meter aan de gang om te fine-tunen.  Het nadeel van zo'n meter is als je het niet allemaal 100% goed doet ga je nooit wat vinden.

 

Je moet overigens wel je ontvanger vertellen dat de middelste LNB (kop) eutelsat 9B is, anders gaat het ook niet goed vrees ik.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ze nog iets gaan ondernemen. Ben bang dat ze wachten op @ceesv om het bij ze te gaan oplossen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die zit lekker met zijn voeten in z'n zwembad bij 30 graden en een strak blauwe hemel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe is het ondertussen bij silenlien, is er al beeld of hebben jullie assistentie nodig?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen reactie gezien, noch negatief noch positief... Denk dat er niets aan de (niet werkende) situatie is veranderd. Maar goed, dat is een aanname mijnerzijds..

Ook is er geen duidelijk verhaal of het nu wordt geprobeerd met de Triple-LNB of een single LNB...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 9-7-2020 om 12:30, Mimisiku zei:

Ik denk niet dat ze nog iets gaan ondernemen. Ben bang dat ze wachten op @ceesv om het bij ze te gaan oplossen..

 

Goh wat een schattige opmerking van je, dank je hartelijk. Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer? Zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten?


We hebben het RAZEND druk en als we toevallig even tijd hebben is het 36 graden, niet echt weer om op hoogte met een satelliet te staan draaien.
Inmiddels hebben we alles waarvan we het vermoeden hadden dat dat maar enigszins het signaal kon verstoren afgesnoeid en nu gaan we, omdat w enog altijd 0.0 signaal ontvangen de schotel hoger aan het huis hangen, word het nog gemakkelijker om hem te draaien....
 

Dus we nemen wel degelijk actie maar moeten daarvoor wel de mogelijkheid hebben.

Op 10-7-2020 om 18:50, Mimisiku zei:

Geen reactie gezien, noch negatief noch positief... Denk dat er niets aan de (niet werkende) situatie is veranderd. Maar goed, dat is een aanname mijnerzijds..

Ook is er geen duidelijk verhaal of het nu wordt geprobeerd met de Triple-LNB of een single LNB...

 

Lezen is een kunst, we hadden een triple, we hebben zelfs ook nog wel een duo, maar speciaal hiervoor, omdat w ehoopten dat dat het gemakkelijker maakte een losse LNB gekocht welke ons werd aangeraden door een forumlid alhier.

 

Op 9-7-2020 om 13:23, ceesv zei:

Die zit lekker met zijn voeten in z'n zwembad bij 30 graden en een strak blauwe hemel.

 Was het maar waar, nu vandaag weer mogelijkheid om verder te klungelen met de schotel, tot nu toe zonder succes.

 

aangepast door Silenlien
verkeerde opmerking
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-7-2020 om 22:01, Codx zei:

Ik zou gewoon een zenderlijst van internet downloaden (satje07 bijv) waar Eutelsat 9B al in zit en dus CCTV4 ook bij staat.. en in de box zetten met deramboxedit,  dan hoef je alleen de box op de betreffende zender te zetten en daarna ruwweg de schotel op de juiste plek te draaien, kun je daarna altijd nog met je sat meter aan de gang om te fine-tunen.  Het nadeel van zo'n meter is als je het niet allemaal 100% goed doet ga je nooit wat vinden.

 

Je moet overigens wel je ontvanger vertellen dat de middelste LNB (kop) eutelsat 9B is, anders gaat het ook niet goed vrees ik.

Dank je wel voor je hulp, de ontvanger is mijn bottlenek, ik verdwaal in alle instellingen.
Ik denk dat ik Joyne maar weer afzeg, jammer van al het geld wat we er voor hebben uitgegeven en maar via NLziet blijf kijken ( zodra de gasten internet gebruiken kan dat niet maar ach... )en een Dplay abonnement afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger de bootleneck? Hoe kom je daar nu bij? Ik zou zeggen: koop voor €10 gewoon single LNB en plaats die op de schotel. Coax kabel naar de ontvanger. Tuner instellen op 'eenvoudig' en 'een satelliet'. Daar kies je voor EuroBird 9°E. Dan gaan uitrichten....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Mimisiku zei:

De ontvanger de bootleneck? Hoe kom je daar nu bij? Ik zou zeggen: koop voor €10 gewoon single LNB en plaats die op de schotel. Coax kabel naar de ontvanger. Tuner instellen op 'eenvoudig' en 'een satelliet'. Daar kies je voor EuroBird 9°E. Dan gaan uitrichten....

 

Die hebben we, ik bedoelde dat de box ( in mijn ogen de ontvanger want dat andere ding heet LNB) mijn bottleneck is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Silenlien zei:

 

Die hebben we, ik bedoelde dat de box ( in mijn ogen de ontvanger want dat andere ding heet LNB) mijn bottleneck is.
 

 

Juist door die zenderlijst er in te zetten elimineer je elke complexiteit op de ontvanger, je hoeft dan alleen de juiste zender uit te kiezen en  een single LNB plaatsen  is ook een goed plan dan heb je ook geen diseqc keuzes meer. Hoef je alleen aan de schotel te draaien tot je beeld hebt... 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

De ontvanger de bootleneck? Hoe kom je daar nu bij? Ik zou zeggen: koop voor €10 gewoon single LNB en plaats die op de schotel. Coax kabel naar de ontvanger. Tuner instellen op 'eenvoudig' en 'een satelliet'. Daar kies je voor EuroBird 9°E. Dan gaan uitrichten....

 

Nog even een aanvulling, ik neem aan dat je eutelsat bedoelt? en geen eurobird? of zit m daar de kneep.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Eutelsat op 9°E heet 'EuroBird'. Eutelsat is de uitbater/eigenaar....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
38 minuten geleden, Mimisiku zei:

De Eutelsat op 9°E heet 'EuroBird'. Eutelsat is de uitbater/eigenaar....

 

De satelliet op 9E heet wel degelijk Eutelsat 9B (gelanceerd in 2016) en niet Eurobird.

Eurobird was z'n voorganger.

Zie maar eens op de site van Eutelsat er is daar geen enkele benaming van Eurobird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...