Ga naar inhoud


Zgemma H9S stop er zo maar mee


Ambilight

Aanbevolen berichten


Dat is het nadeel van budget ontvangers á la Zgemma. Als het werkt prima, gaat ie stuk, dan naar de eco-straat en andere kopen. De prijs/kwaliteitverhouding is er ook naar.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat is het nadeel van budget ontvangers á la Zgemma. Als het werkt prima, gaat ie stuk, dan naar de eco-straat en andere kopen. De prijs/kwaliteitverhouding is er ook naar.

 

Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar VU+ ontvangers gaan net zo vaak stuk.  De prijs/kwaliteitsverhouding voor de Zgemma ontvangers gezien die veel goedkoper zijn is dan ook een stuk beter dan bij VU+   

 

De werking en snelheid is om het even, alleen de looks daar zit het verschil.  Bij Zgemma krijg je een lelijk eendje,  bij VU+ (althans de duurdere modellen) een mooie zwaan met kleuren scherm.   Het is maar net wat je er voor over hebt. 

aangepast door Codx
  • Like 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat echt zelf gelooft... Mijn zegen heb je....

Zgemma (Airdigital) Chinese OEM fabriek

VU+ uit Korea

Kwalitatief een wereld van verschil.... Een VU+ gaat zeker niet vaker stuk.. Je hoort daar meer problemen met de installatie of het gebruik ervan... Ze kunnen meer dan een Zgemma en dus wat complexer...

En natuurlijk: ook bij VU+ kun je een keer botte pech hebben...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

 

Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt, maar VU+ ontvangers gaan net zo vaak stuk.  De prijs/kwaliteitsverhouding voor de Zgemma ontvangers gezien die veel goedkoper zijn is dan ook een stuk beter dan bij VU+   

 

De werking en snelheid is om het even, alleen de looks daar zit het verschil.  Bij Zgemma krijg je een lelijk eendje,  bij VU+ (althans de duurdere modellen) een mooie zwaan met kleuren scherm.   Het is maar net wat je er voor over hebt. 

Ik lees ook meer problemen over de VU ontvangers  , dan de Zgemma ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn VU solo 2 SE is ook al naar de klo.....te

dus nooit meer deze merk

maar het gaat toch wel over de zgemma 9HD

heb je al eens een nieuwere software op je ontvanger geladen 

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet natuurlijk eel de leeftijd van de ontvanger meenemen. De SoloSE zal van 2015 zijn? De Zgemma van ?2019..,,  De huidige ontvangers worden niet meer gebouwd a la DM8000.. Gebouwd voor 3 jaar economisch gebruik, daarna wil je toch weer een nieuwe.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n VU Duo is nu 10 jaar en doet het nog perfect na 1x het bekende probleempje voor 2 € opgelost te hebben.

Dat je meer over problemen met VU dan met Zgemma leest is logisch want er zijn veel meer van verkocht.

En je kunt pech hebben, maandagochtend en zo..

Zo zijn hier velen enthousiast over Panasonic plasma's terwijl het de rotste TV was die ik ooit gehad heb.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, minplus zei:

Zo zijn hier velen enthousiast over Panasonic plasma's terwijl het de rotste TV was die ik ooit gehad heb.

 

NU MOET JE OPPASSEN vriend

:grin:

 

Er is overal uitval bij merken en zelfs de Roemruchte DM8000 had niet voor niets een uitwisselbare voeding net als de Dm7020

heb er drie van moeten bestellen.

 

Maar @Ambilight,

je zegt zelf helemaal niets over de situatie

 

17 uren geleden, smetje limb.BE zei:

heb je al eens een nieuwere software op je ontvanger geladen 

op een box die niks meer doet?

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
18 uren geleden, minplus zei:

Zo zijn hier velen enthousiast over Panasonic plasma's terwijl het de rotste TV was die ik ooit gehad heb.

Misschien ben je voor het ongeluk geboren, zeggen ze in Nederland.

 

Ik heb 3 Panasonic Plasma's in gebruik, 2 x 55" en 1 x 65", die draaien al jaren zonder uitval.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-6-2020 om 10:03, Ambilight zei:

hoi jongens

 

mijn Zgemma H9S stop er zo maar mee al een anders voeding op gedaan maar vergeefs snap er geen hol van heeft iemand daar een verklaring voor of misschien een oplossen
 

Je hebt toch nog garantie denk ik 

Anders terug naar de shop 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ceesv zei:

Misschien ben je voor het ongeluk geboren, zeggen ze in Nederland.

 

Ik heb 3 Panasonic Plasma's in gebruik, 2 x 55" en 1 x 65", die draaien al jaren zonder uitval.

 

En je CV heb je de deur uit gedaan en een extra energiecentrale laten bouwen? :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ze hier op het forum nog naar CRT beeldbuizen zaten te kijken 2003 had ik al een Panasonic Plasma.

Toen was er geen energie tekort, dat citaat Cox, hebben ze ons allemaal aangepraat.

 

Maar dat heeft 0,9 niks met de Zgemma te maken. Die is stuk EN WAT NU???? :sick:

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...